پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جیب رانگلر (2)

جیپ نسخه هیبریدی رانگلر را معرفی کرد

این روزها که خودروسازان بزرگ با سرعتی باورنکردنی در مسیر برقی‌سازی محصولات حرکت می‌کنند، برای اولین‌بار در تاریخ جیپ و شاسی‌بلندهای آفرود، محصولی با فناوری پلاگین هیبرید تولید شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بسیاری از تاریخ‌نویسان صنعتی و علاقه‌مندان خودرو، جیپ را با‌عنوان نخستین شاسی‌بلند جهان می‌شناسند. همچنین مدل تجاری جیپ با […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

این روزها که خودروسازان بزرگ با سرعتی باورنکردنی در مسیر برقی‌سازی محصولات حرکت می‌کنند، برای اولین‌بار در تاریخ جیپ و شاسی‌بلندهای آفرود، محصولی با فناوری پلاگین هیبرید تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بسیاری از تاریخ‌نویسان صنعتی و علاقه‌مندان خودرو، جیپ را با‌عنوان نخستین شاسی‌بلند جهان می‌شناسند. همچنین مدل تجاری جیپ با نام CJ-2A که در سال ۱۹۴۴ توسط شرکت ویلیز (Willys) معرفی شد، اولین دو دیفرانسیل با کاربری شهری و طبیعت‌گردی خارج جاده بود که سال‌ها پیش از لندرور و لندکروزر به تولید رسید.

خودروسازان بزرگ دنیا، با سرعتی باورنکردنی در مسیر برقی‌سازی محصولات حرکت می‌کنند. با وجود محدودیت‌های اقتصادی و فنی در ساخت خودروهای تمام الکتریکی، مدل‌های هیبرید و پلاگین هیبرید با ترکیب پیشرانه‌های برقی و بنزینی، پاسخگوی نیاز مردم به محصولات کم‌مصرف و پرقدرت با قیمت منطقی هستند.

جیب رانگلر (4)

جیپ به‌عنوان یکی از برندهای قدیمی در خودروسازی امریکا، برنامه‌ی مشخصی برای برقی‌سازی تمام محصولات خود دارد. این فرایند، با عرضه مدل‌های هیبرید یا پلاگین هیبرید درکنار تولیدات تمام بنزینی انجام خواهد شد تا تنوع در حق انتخاب خریداران را بهبود دهد. پیش‌از این، کراس‌اورهای خانوادگی رنگید و کامپس با کد 4xe و پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شده بودند.

جیپ رانگلر 4xe از پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مرسوم در محصولات گروه فیات -کرایسلر استفاده می‌کند. دو موتور برقی ۴۰۰ ولت همراه باتری‌های لیتیوم یون ۱۷ کیلووات ساعت هم، روی محورهای جلو و عقب نصب می‌شوند تا مجموع قدرت این خودرو به ۳۷۵ اسب‌بخار و نهایت گشتاور به ۶۳۷ نیوتن‌متر برسد. این آمار، رانگلر 4xe را کاملا برتر از مدل پایه از نوع بنزینی و اکودیزل نشان می‌دهد.

جیب رانگلر (3)

سه حالت رانندگی در رانگلر 4xe وجود دارد که شامل هیبرید، برقی و ذخیره الکتریکی (eSave) می‌شود. در مود هیبرید، استفاده از انرژی باتری‌های در اولویت است و هنگام نیاز به قدرت بیشتر، پیشرانه بنزینی را دخالت می‌دهد. حالت الکتریک، رانندگی ساکت و تمام برقی فراهم می‌کند. مود eSave، مناسب سفرهای خارج شهری و دور از منابع برق است تا مصرف بنزین را در اولویت قرار می‌دهد و انرژی موجود در باتری‌ها را ذخیره کند.

مهندسان جیپ تلاش کرده‌اند تا رانگلر 4xe از نظر عملکرد فنی و امکانات خاص رانندگی خارج جاده، تفاوتی با مدل‌های قبلی نداشته باشد. این خودرو، سه تیپ استاندارد، صحرا و رابیکون خواهد داشت. مدل‌های پایه و صحرا، دو دیفرانسیل دائم خواهند بود؛ اما نسخه رابیکون امکانات بیشتری از نظر فناوری‌های مرتبط با رانندگی آف‌رود در مسیرهای صخره‌ای و مدیریت قفل دیفرانسیل محورهای جلو و عقب ارائه می‌کند. از نظر ظاهری هم، رانگلر روبیکون 4xe دارای تجهیزات بیشتر، مثل چرخ‌ها و تایرهای بزرگ‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

جیپ واگونیر مدل 2022 ( سیمرغ ) معرفی شد!

آلایندگی موتورهای جیپ و سوزوکی خبر ساز شد

تنها جیپ موتور بخار در جهان به فروش خواهد رسید

جیپ گلادیاتور به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

جنگ جیپ و کمپانی هندی Mahindra در بازار آمریکا بالا گرفت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی