پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقف خودرو در گمرک

ترخیص 190 دستگاه طی نیمه نخست سال جاری از گمرکات کشور

سخنگوی گمرک ایران از ترخیص هزار و ۱۹۰ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۲۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۹۰ دلار از گمرکات کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری گمرکات کشور اقدام به ترخیص هزار و ۱۹۰ دستگاه […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

سخنگوی گمرک ایران از ترخیص هزار و ۱۹۰ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۲۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۹۰ دلار از گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران اظهار کرد: در نیمه اول سال جاری گمرکات کشور اقدام به ترخیص هزار و ۱۹۰ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۲۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۹۰ دلار کرده‌اند که از این میزان نزدیک به ۶۷۰ خودرو متعلق به یک شرکت بود.

وی افزود: مابقی خودروها نیز محصولات متوقف در گمرکات کشور بودند که تشریفات گمرکی آنها در مهلت قانونی گذشته به پایان نرسیده بود و با مصوبه اخیر هیات وزیران فرصت اتمام تشریفات گمرکی برایشان فراهم شد.

سخنگوی گمرک ایران درباره بازه زمانی ترخیص این خودروها نیز گفت: این خودروها در بازه زمانی اول خرداد ۱۳۹۹ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری از گمرکات کشور ترخیص شده‌اند.

وی اشاره کرد: بیش از ۲ هزار خودرو پرونده قضائی دارند که به محض ارائه حکم برائت از سوی دادگاه رسیدگی‌کننده و بدون محدودیت زمانی می‌توانند با ادامه تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق دولتی، امکان ترخیص خواهند یافت.

سخنگوی گمرک ایران در پایان گفت: حدود هزار و ۵۰۰ خودرو نیز به دلیل دارا نبودن مجوزهای لازم و پایان مهلت‌های قانونی متروکه خواهند شد و برای تشریفات قانونی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ مورد فاقد ثبت سفارش هستند.

انتهای پیام/

ترانزیت ۲۰ هزار خودرو در نیمه نخست شهریور

بخشنامه‌ فوری گمرک در خصوص ترخیص خودرو

اعلام شرایط تعیین تکلیف خودروهای ورود موقت توسط گمرک

سرنوشت هزاران خودرو دپویی گمرک چه می شود؟/ تنها 8 روز تا پایان مهلت ترخیص خودروهای دپویی گمرک

جزئیات موانع ترخیص خودروهای دپویی گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی