سورن سال آماده تجاری سازی است

مدیر پروژه خودروی سورن سال از آمادگی ایران خودرو برای تجاری سازی این محصول در یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسفندیار نیک پور، با اشاره به توان تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه خودروی سورن سال، درباره اهداف شکل گیری پروژه، گفت: تولید این محصول با هدف پشت سر گذاشتن برخی استاندارها و الزامات و نیز به روز آوری آیتم ها و فیچرهای خودرویی بر اساس نیاز بازار شکل گرفته است.

وی با اشاره به مزایای خودروی سورن سال نسبت به خودروی مبنا، افزود: این خودرو دارای چراغ دی‌لایت یا روشنایی روز است که در دسته الزامات جدیدی قرار دارد که برای خودروها تعریف شده است. هم چنین چراغ های عقب این خودرو تغییر یافته و دارای مه شکن و چراغ دنده عقب است. برخی از دیگر الزامات از جمله ایمنی کودک نیز بر روی صندلی های این خودرو تعبیه شده است.

مدیر پروژه خودروی سورن سال با بیان اینکه این خودرو دارای موتور 7EF با قدرت ۱۱۶ اسب بخار در شش هزار دور با حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر در چهار هزار و ۵۰۰ دور و استاندارد آلایندگی اروپا پنج است، اظهار کرد: حجم تغییرات این محصول شامل جلو پنجره و سپر جلو و از نمای جانبی نیز رینگ های جدید دو رنگ است. ایران خودرو برای نخستین بار در ایران موفق شد این مدل از رینگ را داخلی سازی کرده و تکنولوژی ساخت آن را وارد کند.

وی با اشاره به سایر مشخصات خودروی سورن سال، تصریح کرد: درهای جانبی، دستگیره ها و زه های جانبی این محصول تغییر یافته و شیشه عقب و شیشه درهای عقب دودی است. در ناحیه عقب خودرو نیز سه سنسور و اسپویلر بر روی خودرو نصب شده است.

گزارش خودرو

نیک پور در ادامه اذعان کرد: بر روی داشبورد خودرو، صفحه نمایشگر (MFD) نصب شده و برخی افکت های آن دچار تغییرات شده است. فرمان خودرو جدید و به روز آوری شده همراه با کروز کنترل است. صندلی‌های این محصول تغییرات ظاهری یافته و روکش ها عوض شده است. هم چنین رودری‌ها و طرح های روی آن نیز عوض شده و کفپوش‌های خودرو تغییر یافته است.

وی با اشاره به حجم داخلی سازی در سورن سال، اظهار کرد: تمامی قطعات این خودرو توسط سازندگان داخلی تولید و تامین می‌شود. یکی از مواردی که در گذشته ایران خودرو را در مسیر تامین دچارمشکل می‌کرد، سیستم برق و پلتفرم برقی بود. اما در حال حاضر با داخلی‌سازی این مجموعه و نصب آن بر روی محصولات ایران‌خودرو، مشکلات در این زمینه مرتفع شده است. هم چنین به لطف بهره‌گیری از دانش مهندسان ایرانی، قطعه ای.سی.یو نیز در داخل کشور تولید و تامین می شود.

نیک پور با بیان این که ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه از این محصول ایجاد شده، به درصد پیشرفت پروژه سورن پلاس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فاز شروع به تولید این پروژه طی می‌شود و تا یک ماه دیگر، مرحله تولید انبوه خودرو آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ماجرای اعطای خودرو دنا پلاس اتوماتیک به نمایندگان مجلس چیست؟

تولید انبوه موتور XU پلاس تا پایان امسال

آغاز داخلی سازی برخی از قطعات وارداتی خودرو

ضرورت تخصیص ارز و ارایه تسهیلات لازم برای ترخیص قطعات از گمرک

تولید خودرو بر مدار صعود/ افزایش 18 درصدی تولید خودرو طی 5 ماهه نخست سال جاری

تکمیل و تحویل 60 هزار دستگاه خودرو ناقص

ایساکو KTL تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!