پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی سانگ (5)

آشنایی با بی وای دی سانگ پلاس

شرکت بی وای دی چین از جدیدترین محصول خود به نام سانگ که یک کراس اور هم اندازه فولکس واگن تیگوان بوده رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت ‌های جیلی، چری و بی‌ وای ‌دی، مشهورترین غول‌های خودروسازی چین در بازار جهانی محسوب می ‌شوند. البته، بیش از صد برند مستقل در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۹

شرکت بی وای دی چین از جدیدترین محصول خود به نام سانگ که یک کراس اور هم اندازه فولکس واگن تیگوان بوده رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت ‌های جیلی، چری و بی‌ وای ‌دی، مشهورترین غول‌های خودروسازی چین در بازار جهانی محسوب می ‌شوند. البته، بیش از صد برند مستقل در پرجمعیت‌ترین کشور جهان وجود دارند که خودرو تولید می‌کنند؛ اما شرکت‌های صادرکننده با تولیدات پرتیراژ به ۱۵ مورد می‌رسند. جالب‌تر اینکه، فناوری‌های نوین مثل سیستم‌های هیبرید و پیشرانه‌های تمام برقی هم، به‌شدت مورد توجه خودروسازان چینی، از جمله بی‌وای‌دی هستند.

شرکت بی‌وای‌دی در سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد؛ اما خیلی زود به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت خودروسازی چین تبدیل شد. حدود ۵۰ درصد از سهام این برند، دراختیار گروه تجاری با مشارکت سرمیاه‌داران چینی و دایملر آلمان است. بی‌وای‌دی، از پیشگامان ساخت خودروهای برقی و هیبریدی دنی محسوب می‌شود و همچنان یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان این نوع محصولات در دنیا است. افزون‌بر این‌ها، انواع اتوبوس و کامیون دیزلی یا برقی ساخت بی‌وای‌دی در کشورهای مختلف دنیا وجود دارند و این شرکت، همچنان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی در چین و آسیا باقی مانده است.

بی وای دی سانگ (1)

معمولا قیمت خودروهای بی‌وای‌دی نسبت به میانگین وسایل نقلیه خانوادگی ساخت چین، بالاتر است. این موضوع در بعضی محصولات برندهای چری، جیلی و بسیاری دیگر خودروسازان چینی نیز وجود دارد؛ چراکه استانداردهای کیفی و امکانات متفاوت ارائه می‌کنند. طی سال‌های اخیر، بی‌وای‌دی تلاش کرده است تا محصولات باکیفیت و نسبتا ارزان‌قیمت را در سبد خود گسترش دهد تا فروش بالاتری در داخل و خارج چین داشته باشد.

سانگ پلاس، جدیدترین محصول ساخت بی‌وای‌دی است که احتمالا، کیفیت فنی خوب، ظاهر جذاب و قیمت منطقی را همز‌مان فراهم می‌کند. ظاهر این خودرو، زبان طراحی محصولات بی‌وای‌دی در سال‌های اخیر موسوم به روح اژدها (Dragon Soul) را با چراغ‌های کشیده و اسپرت نشان می‌دهد. البته برخلاف بسیاری از تولیدات بی‌وای‌دی که طراحی مستقل و کم‌شباهت به خودروهای مشهور دنیا دارند؛ می‌توان سانگ پلاس را با چراغ‌های ماتریکس LED و جلوپنجره ۶ ضلعی، الهام گرفته از کراس‌اورهای آئودی دانست.

بی وای دی سانگ (3)

دیگر نکته جالب در سانگ پلاس، مربوط به پنل دیجیتال در سراسر داشبورد است. این خودرو اولین نمونه در دنیا محسوب می‌شود که روبروی سرنشین کنار راننده هم، دارای نمایشگر خواهد بود. همچنین، پشت سری (استراحت‌گاه سر و گردن) صندلی‌های جلو نیز برای نخستین بار در خودروسازی دنیا، هم‌زمان با دارابودن قابلیت تنظیم و حالت شناور، یک‌پارچه با پشتی کمر و ساختار سراسری صندلی، تولید خواهد شد.

بی وای دی سانگ (4)

امکانات سفارشی برای سانگ پلاس متنوع هستند. علاوه‌بر پنل دیجیتال روبروی سرنشین کنار راننده و نمایشگر پشت فرمان، صندلی‌های لوکس برای ردیف دوم نیز قابل خرید هستند که قابلیت تغییر زاویه به میزان ۲۸ درجه دارند. در بحث ایمنی هم، کروز کنترل انطباقی با کاهش و افزایش خودکار سرعت، هشدار خروج از خط، دید ۳۶۰ درجه و حسگرهای متعدد در پیرامون بدنه وجود دارند.

بی وای دی سانگ (2)

در مقایسه با کراس‌اورهای پرفروش دنیا مثل فولکس‌واگن تیگوان یا هیوندای توسان، ابعادی مشابه در بی‌وای‌دی سانگ پلاس دیده می‌شود با این تفاوت که، عرض بدنه بیشتری برای محصول چینی فراهم شده است تا راحتی سرنشینان بهبود یابد. سانگ پلاس دارای طول بدنه ۴/۷ متر با عرض ۱/۸۹ متر و ارتفاع سقف ۱/۶۸ متر همراه فاصله محورهای ۲/۷۶ متر خواهد بود. در صندوق عقب نیز، ۵۷۴ لیتر فضای استاندارد وجود دارد که با خوابیدن صندلی‌های پشت، تا ۱۴۷۷ لیتر قابل افزایش است.

بی‌وای‌دی برای سانگ پلاس از مدل جدید پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژ خود استفاده می‌کند تا قدرت ۱۸۲ اسب‌بخار و گشتاور ۲۸۸ نیوتن‌متر فراهم شود. این مدل، ۲۰ درصد نسبت به نمونه‌های مشابه در دیگر خودروهای چینی، قوی‌تر است و حدود ۱۵ درصد هم، بنزین کمتر مصرف می‌کند. سانگ پلاس تک دیفرانسیل و دارای جعبه‌دنده‌خودکار ۷ سرعته همراه است.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

هان، نام اژدهای جدید BYD

محصول جدید چینی، رقیب تازه نفس تسلا مدل 3

بی وای دی ماسک هم تولید می کند

پرزیدنت ویتنامی معرفی شد/ گران ترین خودرو ویتنامی 164 هزار دلار قیمت دارد

بهترین خودرو شاسی بلند 2020 کدام است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی