پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماشین پلیس-آژیر پلیس

عجیب ترین ماشین پلیس های جهان!/ با گران ترین و خاص ترین خودروهای پلیس آشنا شوید

در این مقاله سراغ کشورهایی رفتیم که عجیب ترین و جذاب ترین خودروها را برای ناوگان پلیس شان انتخاب کرده اند. ماشین پلیس های اسپرت و لوکسی که چند صد هزار و در بعضی موارد چند میلیون دلار قیمت دارند و باعث می شوند پلیس بودن به جذاب ترین شغل دنیا تبدیل شود! گزارش اختصاصی […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

در این مقاله سراغ کشورهایی رفتیم که عجیب ترین و جذاب ترین خودروها را برای ناوگان پلیس شان انتخاب کرده اند. ماشین پلیس های اسپرت و لوکسی که چند صد هزار و در بعضی موارد چند میلیون دلار قیمت دارند و باعث می شوند پلیس بودن به جذاب ترین شغل دنیا تبدیل شود!

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

گردآوری و نوشته: میلاد میرعابدینی

بیشتر پسر بچه ها در جواب این سوال که دوست داری در آینده چه کاره شوی؟ پاسخ می دهند: پلیس! چرا که پلیس ها همیشه آدم های قدرتمند، پرجذبه و قهرمان به نظر می رسند. در واقع همین طور هم هست. پلیس ها باید توانمندترین و مورد اطمینان ترین افراد جامعه باشند. نیروی پلیس نقش مهمی در امنیت یک کشور دارد و باید به مدرنترین و بهترین تجهیزات مورد نیاز مجهز باشد.

خودروهای پلیس آمریکا

یکی از مهمترین وسیله های نیروی پلیس هر کشور، خودروهای موجود در ناوگان آن است. نیروی پلیس باید بهترین خودروها را در اختیار داشته باشد. چرا که خلافکاران و تبهکاران همه تلاش خود را برای فرار از چنگال پلیس می کنند و در میدان عمل، باید زور ماشین پلیس ها به زور خودروی خلافکاران بچربد. تجهیز ناوگان پلیس کشورها هم یک جورایی چشم و همچشمی شده کشورهای ثروتمند برای به رخ کشیدن توان شان، بودجه های بسیار بالایی صرف خرید خودرو برای ناوگان پلیس می کنند.

خودروهای پلیس دبی

در بعضی کشورها مثل دبی نیز خودروهای پلیس به نوعی تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری شده اند و قصه ریخت و پاش برای خرید خودروهای پلیس تمامی ندارد. اما اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، وقتی در کشورهای ثروتمند، تعداد قابل توجهی از شهروندان سوپر اسپرت های سرکش و سریع سوارند، اگر پلیس خودرویی هم تراز با آن ها نداشته باشد، چطور می تواند متوقفشان کند؟!

در این مقاله سراغ کشورهایی رفتیم که عجیب ترین و جذاب ترین خودروها را برای ناوگان پلیس شان انتخاب کرده اند. خودروهایی اسپرت و لوکسی که چند صد هزار و در بعضی موارد چند میلیون دلار قیمت دارند!

خودروهای پلیس آلمان

ماشین پلیس های آلمان

وقتی پای مهد خودروسازی جهان به میان می آید، ناخوداگاه توقعمان از ناوگان تاکسی رانی، پلیس و خلاصه همه خودروهای فعال در ناوگان دولتی این کشور بالا می رود. آلمان همیشه بهترین خودروها را برای تاکسی داشته است. کامیون ها و خودروهای ناگان حمل و نقل جاده ایش همیشه از بهترین برندها و با کیفیت ترین ها بوده اند. اما داستان ماشین پلیس هایش یک قصه متفاوت است.

خودروهای پلیس آلمان

اگر به آلمان سفر کرده باشید، قطعا خودروهای پلیس از محصولات فولکس واگن، آئودی، مرسدس بنز و ب ام و نظرتان را به خودشان جلب کرده باشند. برایاینکه فضا سازی ذهنی تان تکمیل شود، سریال محبوب کبری 11 را مثال می زنیم. در این سریال شاهد استفاده از انواع مدل های ب ام و ، پورشه و مرسدس بنز در ناوگان پلیس اتوبان بودیم. تا آنجا که یکی از شخصیت های اصلی داستان که مامور پلیس بود، از ب ام و سری 3 e46 استفاده میکرد و به همین دلیل این خودرو در ایران به ب ام و سمیری معروف شده بود!

خودروهای پلیس آلمان

اگر بخواهیم یک به یک خودروهای ناوگان پلیس آلمان را به دلیل بنز و ب ام و بودنشان در این مقاله بیاوریم، قطعا از حوصله خارج است. این خودروها شاید برای ما جذاب باشند، اما برای خود آلمانی ها کاملا تکراری و معمولی به نظر می رسند. ما در اینجا می خواهیم سراغ خاص ترین ماشین پلیس های آلمان برویم. پای آئودی در این قسمت ماجرا هم در میان است. آن هم با خودروهای بسیار اسپرت و جذابی مثل R8 و RS4 که شاید آرزوی هر عشق ماشینی باشند.

خودروهای پلیس آلمان

مرسدس بنز هم با چند خودروی بسیار جذاب در ناوگان پلیس آلمان حضور دارد. یکی از این خودروها سنی بالاتر از 10 سال دارد. یک سوپر سدان قدرتمند که می توان 730 اسب بخار قدرت تولید کند و تا 360 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این مرسدس بنز CLS که توسط برابوس تیونینگ شده از یک موتور 12 سیلندر تویین توربو بهره می برد و همه آن را با نام راکت می شناسند. جالب است بدانید این موشک زمین به زمین هنوز هم بازنشسته نشده و همچنان به عنوان حافظ اتوبان های آلمان فعالیت می کند. دیگر مرسدس جذاب فعال به عنوان ماشین پلیس در آلمان هم چیزی نیست جز کوپه جذاب AMG GTS.

خودروهای پلیس آلمان

وزارت حمل و نقل با شرکت های مشهور تیونینگ خودرو در آلمان پیمانی بسته و بیشتر این ماشین پلیس های جذاب و تیونینگ شده حاصل این توافق به شمار می روند. مثلا شرکت تیونینگ ABT سراغ آئودی R8 با موتور 10 سیلندر آمده و توانسته قدرت خروجی این خودرو را به 620 اسب بخار برساند. این ماشین پلیس رویایی 3.2 ثانیه زمان می خواهد تا به سرعت 100 کیلومتر برسد و سقف سرعتش عددی بالاتر از 300 کیلومتر بر ساعت را نشان می دهد.

خودروهای پلیس آلمان

در ادامه این قرارداد، یک خودروی آمریکایی هم به ناوگان پلیس آلمان اضافه شده. یک شورولت کوروت C7 استینگری با موتور 8 سیلندر که توسط شرکت تیونینگ آلمانی دستخوش تغییراتی شده و وسایل مخصوص ناوگان پلیس، مانند تلفن با خط محافظ شده، سیستم بلندگو و آژیر قدرتمند، چراغ‌های آبی‌رنگ مخصوص پلیس و دیگر امکانات پلیسی روی آن نصب شده است. ماشین های جذاب و اسپرت در ناوگان پلیس آلمان کم نیستند. فورد ماستنگ، شورولیت کوروت و دیگر خودروهای اسپرت که شاید در تحقیقات ما از قلم افتاده باشد.

خودروهای پلیس انگلستان

ماشین پلیس های انگلستان

همیشه وقتی نام این کشور سلطنتی که بسیار به آداب و رسوم سنتی پایبند است را می شنویم، خودروهایی از جمله سدان های مجلل بنتلی و رولزرویس در ذهنمان نقش می بندند. بریتانیا خاستگاه خودروسازان مشهوری نظیر رولزرویس، مینی، بنتلی، لندروور، استون مارتین ، مک لارن … است. اگر برنامه تاپ گیر با مجری گری جرمی کلارکسون را نگاه کرده باشید، به این نتیجه می رسید که انگلیسی ها چقدر روی خودروهای تولید کشورشان تعصب دارند.

خودروهای پلیس انگلستان

اما واقعیت اینجاست که بیشتر خودروهای خاص حاضر در ناوگان پلیس این کشور، نمایندگانی از کشورهای دیگر هستند. خودروهایی مثل فورد ماستنگ، لامبورگینی گالاردو، لامبورگینی مورسیه لاگو، میتسوبیشی لنسر EVO و لکسوس IS-F که از نظر قابلیت های فنی حرف های زیادی برای گفتن دارند، اما خبری از ریشه بریتانیایی در آن ها نیست. البته زود قضاوت نکنید، مک لارن 12C MP4 و لوتوس نیز که خودروهایی بریتانیایی الاصل به شمار می روند هم در ناوگان پلیس این کشور حضور دارند.

خودروهای پلیس انگلستان

در کشور انگلستان از لوتوس اکسیج برای انجام فعالیت‌های دیپلماتیک، نظیر اسکورت مقامات و… استفاده شده و در مواردی هم برای تست دوربین‌های کنترل سرعت به سراغ اکسیج می‌رود! اما نکته جالب دیگر استفاده در رولزرویس گوست سری بلک بدج در ناوگان پلیس بریتانیاست. هیچ‌کس دوست ندارد که توسط پلیس دستگیر شود و روی صندلی‌های عقب خودروی پلیس بنشیند. اما اگر این خودرو محصول رولزرویس باشد، احتمالاً همه به‌دنبال خلاف‌کاری خواهند بود تا تجربه‌ی سفری کوتاه هچند با دست‌بند را در این سدان فوق لوکس داشته باشند!

رولزرویس گوست-پلیس انگلستان

همانند رولزرویس، پورشه کیمن GT4 نیز در جاده‌های بریتانیا به‌دنبال خلاف‌کاران نیست ولی حداقل کوپه‌ پورشه همچنان در اختیار پلیس است. این مدل توسط مؤسسه‌ خیریه‌ Lind Trust به پلیس تقدیم شد تا در همایش‌های مختلف خودرو، دانشجویی یا دانش‌آموزی به‌نمایش گذاشته شود. به نظر می رسد چنین خودروهایی در نمایش های پلیس، با هدف نزدیک تر شدن پلیس با مردم مورد استفاده قرار گرفته باشند.

ماشین پلیس های ایتالیا

اگر به آلمان لقب مهد خودروسازی جهان را دادیم، ایتالیا را باید زادگاه جذاب ترین خودروهای اسپرت جهان بنامیم. کشوری که غذاهای خوش مزه، لباس های جذاب، خودروهای اسپرت و البته ماشین پلیس های هیجان انگیزی دارد. از کشوری مثل ایتالیا که آشیانه خودروسازی از جمله لامبورگینی، فراری، مازراتی و … است، انتظار می رود که ماشین پلیس های عجیب غریبی هم داشته باشد.

خودروهای پلیس ایتالیا

یکی از این ماشین پلیس های جذاب، لامبورگینی هوراکان است. هوراکان در نیروهای پلیس ایتالیا (پولیزیو دیستاتو، Plizia di stato) نقش مهمی ایفا می‌کند. این کوپه‌ اسپرت با توان ۶۰۲ اسب بخار در اختیار پلیس بزرگراه بولونیا قرار گرفته تا در مأموریت‌های امدادی به‌خصوص انتقال اعضای بدن استفاده شود. هوراکان برای این‌منظور، به یخچال و دفیبریلاتور مجهز شده است!

فراری 458-پلیس ایتالیا

اگر از لامبورگینی های پلیس سراغ فراری ها بیاییم، به فراری 458 ایتالیا با آن طراحی اغوا کننده اش می رسیم. داستان این فراری 458 هم در نوع خود جالب است! این فراری پلیس میلان پیش از آراسته شدن به برچسب های پلیس این شهر در سال ۲۰۱۵، در اختیار یک خلاف‌کار و عضو مافیای این کشور بود. البته این مدل در نیروی پلیس و جاده‌های میلان استفاده نمی‌شود و نقش آن فقط نمایش بی‌نتیجه بودن خلاف‌کاری است! پلیس میلان در تبدیل خودروهای خلاف‌کاران به خودروهای با طرح پلیس حسابی فعال است.

خودروهای پلیس ایتالیا

بدون شک پلیس ایتالیا یکی از جذاب ترین ناوگان های پلیس را در اختیار دارد. علاوه بر هوراکان، فراری و آلفا رومئو جولیتا، جیپ رنگید و مدل زیبای آلفارومئو جولیا ولوچه نیز در اختیار پلیس‌ این کشور قرار دارد. شاید پلیس ایتالیا با در اختیار گرفتن خودروهای ساخت داخل به‌دنبال ایجاد تعادل با سوپراسپرت‌های پرقدرت مافیا است.

همچنین نیروهای ویژه‌ کارابینیری (Carabinieri)، زیرنظر مستقیم وزرات دفاع فعالیت می‌کنند. به‌لطف سرجیو مارکیونه قرارداد تحویل ۵۰۰ دستگاه نسخه‌ ویژه جیپ رنگلر با کارابینیری ایتالیا امضاء شد تا سواحل رومانیا (Romagna) در امنیت کامل باشد. نسخه‌ی کارابینیری جیپ رنگلر در مقایسه با مدل استاندارد ۵ سانتی‌متر افزایش ارتفاع تعلیق دارد و از تایرهای ۳۲ اینچ مخصوص آفرود استفاده می‌کند.

خودروهای پلیس استرالیا

ماشین پلیس های استرالیا

به استرالیا نمی خورد این همه ماشین پلیس جذاب و هیجان انگیز داشته باشد! اما باید گفت یکی از خاص ترین ناوگان های پلیس جهان در اختیار استرالیاست. یکی از جالب ترین ماشین پلیس های استرالیا که البته انگار هنوز فعالیت رسمی اش را آغاز نکرده، تسلا مدل X است. تسلا مدل ایکس در ناوگان پلیس تایلند و استرالیا حضور داشته و بعد از انجام آزمایشات اولیه و به دست آوردن اطمینان کافی قرار است به یکی از کارآمدترین خودرو‌های نیرو‌های پلیس تبدیل شود. تکنولوژی‌های مدل ایکس برای همخوانی بیشتر با فعالیت‌های پلیس تغییر یافته و تسلا مدل ایکس به راحتی با مرکز پلیس ارتباط برقرار کرده و از فرایند تعقیب و گریز فیلمبرداری می کند.

خودروهای پلیس استرالیا

پس از اینکه شرکت‌های هولدن و فورد خط تولید خود در استرالیا را متوقف کردند، نیروهای پلیس باید خودرویی جدید جایگزین هولدن کمودور و فورد فالکون می داشتند. مقامات ایالت کوئینزلند استرالیا، سدان اسپرت کیا استینگر را انتخاب کردند تا در تعقیب و گریز و امنیت بزرگراه‌ها از آن استفاده شود. بر اساس قرارداد تنظیم شده، بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی پلیس کیا استینگر با پیشرانه‌ ۶ سیلندر V شکل ۳.۳ لیتری توئین‌توربوشارژ با قدرت ۳۶۵ اسب بخار قدرت در اختیار پلیس این ایالت قرار گرفته است.

یکی دیگر از جایگزین های جذاب به جای هولدن فورد، ب ام و است! درحالی که کیا استینگر در جاده‌های کوئینزلند گشت می زند،ب ام و سری 5 مدل 530d در اختیار پلیس ایالت ویکتوریا قار گرفته است. این مدل به پیشرانه‌ ۳ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۶۵ اسب بخار مجهز است. البته این ب ام و خوش بر رو در ناوگان پلیس استرالیا تنها نیست. پلیس ایالت ویکتوریا سنگ تمام گذاشته و در کنار سدان باواریایی‌، از اشتوتگارتی‌ها هم کمک گرفته است. مرسدس بنز AMG E43 4MATIC با پیشرانه‌ ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری بای توربو و قدرت ۳۹۶ اسب بخار، مسئولیت توقف قانون‌شکنان بزرگراه‌های ایالت ویکتوریا را بر عهده دارد.

خودروهای پلیس دبی

ماشین پلیس های دبی

شاید هنگام مطالعه این مقاله، لحظه به لحظه دنبال اسم بردن از خودروهای خاص دبی بودید. دبی در چند سال اخیر با خرید سوپر ماشین های گران قیمت برای ناوگان پلیس خود، حسابی در محافل خودرویی سر و صدا به پا کرده است. اگر بخواهیم فهرستی از جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان تهیه کنیم، بدون شک تمام خودروهای این فهرست را باید از ناوگان پلیس دوبی انتخاب کنیم.

خودروهای پلیس دبی

گران ترین، خاص ترین و عجیب ترین خودروهای جهان در کشور دبی تردد دارند و علاقه وافر اعراب ثروتمند این منطقه به اتومبیل باعث شده تا بهترین خودروسازان جهان، روی این کشور حساب ویژه ای باز کنند. کشور دبی انقدر قوانین سفت و سختی در زمینه رانندگی تدوین کرده که کسی جرات دست از پا خطا کردن ندارد. اما با این حال در کشوری که چنین خودروهای قدرتمندی تردد می کنند، بهتر است پلیس هم خودروهایی در اختیار داشته باشد که بتواند پا به پای آن ها حرکت کند.

خودروهای پلیس دبی

البته به نظر می رسد حضور این خودروهای خاص و گران قیمت در ناوگان پلیس دبی، بیشتر به بحث های گردشگری و یکجورایی چشم و هم چشمی و به رخ کشیدن ثروت و زیبایی های این کشور ربط داشته باشد. این کشور توریستی با جاذبه های گردشگری خای که دارد، تبدیل به تفرجگاه پولدارترین افراد جهان شده است. ماشین پلیس های گران قیمت هم حالا تبدیل به بخشی از جاذبه های توریستی دبی شده اند.

خودروهای پلیس دبی

ماشین های پلیس دبی انقدر معروف هستند که لازم نیست یک به یک آن ها را معرفی کنیم. فقط نام بردن از این خودروهای خاص می تواند یک پاراگراف از مقاله ما را به خودش اختصاص دهد. بوگاتی ویرون، مرسدس بنز G کلاس با تیونینگ برابوس، مرسدس بنز SLS، مرسدس بنز AMG GT4، آئودی R8، پورشه پانامرا، پورشه 911 و 918، مک لارن 570، مک لارن 12C MP4، فراری FF، خودروی گران قیمت و تولید محدود استون مارتین ONE-77، نیسان جی تی آر، بنتلی کانتیننتال و بنتایگا، لامبورگینی اونتادور، فورد ماستنگ، ب ام و M6، جگوار F تایپ، ب ام و i8 و مازراتی گرن توریسمو از جمله خودروهای فعال در ناوگان پلیس دبی هستند و نکته جابی اینجاست که راننده بعضی از این خودروها، پلیس های خانم دبی هستند.

خودروهای پلیس دبی

در مجموعه باید گفت ناوگان پلیس دبی که خودروهایش با رنگ سفید و سبز شناخته می شوند، خودش یک کلکسیون کم نظیر و بسیار گران قیمت از بهترین سوپر ماشین های جهان به شمار می رود.

دیگر ماشین پلیس های جذاب جهان

ماشین پلیس های جذاب در سایر کشورهایی که در بالا اسم نبردیم هم به چشم می خورند. آفریقای جنوبی هم مثل ایتالیا از لامبورگینی گالاردو استفاده می کند. در کشور قطر پورشه پانامرا و در ابوظبی نیسان جی تی آر از جمله خودروهای فعال در ناوگان پلیس هستند. همچنین نیسان جی تی آر که آن را با لقب گودزیلا هم می شناسند، در زادگاه خودش لباس پلیس به تن کرده و به کشور خدمت می کند.

نیسان جی تی آر-پلیس ژاپن

احتمالاً هیچ خودرویی به اندازه‌ گودزیلا، شایسته‌ پلیس ژاپن نباشد. نکته‌ جالب این است که نیسان GT-R توسط یک شهروند ژاپنی به پلیس توچیگی‌کن اهداء شده! نیروهای پلیس این منطقه در یک مراسم ویژه، به‌گرمی از این خودرو استقبال کردند.البته این نیسان GT-R خودروی نمایشی نیست و به‌صورت کامل در اختیار پلیس ژاپن قرار دارد و قانون‌شکن‌ها را تعقیب می کند.

خودروهای پلیس ابوظبی

پورشه پانامرا و نیسان جی تی آر تنها خودروهای جذاب ناوگان پلیس ابوظبی نیستند. شرکت لایکان مدتی پیش یکی از ۷ نمونه هایپراسپرت را به جمع خودروهای گران‌قیمت ناوگان پلیس ابوظبی اضافه کرد. شاید شما هم برای اولین‌بار نمونه‌ای از لایکان هایپراسپرت را در فیلم سریع‌و‌خشمگین ۷ در هنگام پریدن از یک آسمان‌خراش مشاهده کرده باشید. حالا این خودرو با لباس سفید و قرمز پلیس در کنار آسمان خراش های ابوظبی جلب توجه می کند.

لایکان هایپر اسپرت-پلیس ابوظبی

بدون شک جذاب‌ترین قسمت این خودرو، پیشرانه ۳.۷ لیتری تخت ۶ سیلندر آن است که بر پایه موتور RUF ساخته شده است. این پیشرانه تویین توربو قادر به تولید ۷۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

خودروهای پلیس آمریکا

در کشور آمریکا، دوج چارجر همیشه پای ثابت ناوگان پلیس بوده و هست. چارجر با پیشرانه 8 سیلندر 292 اسب بخاری عنوان یکی از سریع ترین ماشین پلیس های آمریکا را به دوش می کشد. همچنین فورد مساتنگ نیز در ناوگان پلیس بعضی ایالت های آمریکا به چشم می خورد. پلیس کالیفرنیا از یک دستگاه فورد ماستانگ سالین S302 با قدرت ۷۳۰ اسب بخار برای جلب توجه در گردهمایی‌ها و همایش‌های خودرویی استفاده می‌کند. بدون شک آمریکایی‌ها با دیدن این پونی‌کار در طرح پلیس آن هم در همایش‌های خودرویی، احساس بهتری به پلیس خواهند داشت.

اسمارت فورتو پلیس نیویورک

پلیس نیویورک به صدها دستگاه اسمارت فورتو مجهز شده است تا خیابان‌های شلوغ این شهر در امنیت کامل باشند. باتوجه به ابعاد این مدل و جاده‌های شهری نیویورک، فورتو انتخابی ایده‌آل برای پلیس این شهر است.

ب ام و I8 پلیس چک

در سال ۲۰۱۷ بود که قراداد اجاره‌ یک دستگاه ب ام و i8 بین پلیس چک و خودروسازان باواریا امضا شد. بر اساس این قرارداد i8 به‌مدت ۶ ماه یا محدودیت کارکرد ۲۰ هزار کیلومتر در اختیار پلیس چک قرار گرفت. هنوز یک ماه از قرارداد نگذشته بود که ب ام و i8 پلیس چک تصادف کرد و این پروژه کاملاً کنسل شد. البته پلیس دبی و استرالیا نیز از ب ام و i8 در ناوگان پلیس خود استفاده می کنند.

پورشه 911- خودروی پلیس اتریش

از سال ۲۰۱۷ یک دستگاه پورشه 911 به جمع خودروهای پلیس اتریش (پلیتزای، Polizei) اضافه شده است. البته این اولین‌بار نیست که اتریشی‌ها از محصولات پورشه به‌عنوان خودروی پلیس استفاده می‌کنند و سابقه‌ همکاری مقامات پورشه و پلیس اتریش به دهه‌ی ۱۹۶۰ باز می گردد. دو افسر پلیس راهنمایی و رانندگی خوش‌شانس اتریش هر روز پشت فرمان 911 مجهز به تمام سیستم‌های مرسوم خودروهای پلیس شامل رادیو بی‌سیم، آژیر و چراغ پلیس و طرح پلیس روی بدنه می نشینند و متخلفان جاده های این کشور را تعقیب می کنند.

برچسب‌ها : آئودی R8استون مارتین ONE-77اسمارت فورتوب ام و i8ب ام و سری 5برابوس راکتبنتلی بنتایگابنتلی کانتیننتالبوگاتی ویرونخاص ترین خودروهای پلیسخاص ترین ماشین پلیس هاخودروهای پلیسخودروهای پلیس آلمانخودروهای پلیس استرالیاخودروهای پلیس انگلستانخودروهای پلیس ایتالیاخودروهای پلیس خاصخودروهای پلیس دبیخودروهای پلیس گران قیمتدوج چارجررولزرویس گوستشورولت کوروتعجیب ترین خودروهای پلیسعجیب ترین مایشن پلیس هافراری 458فراری ffفورد ماستنگلامبورگینی اونتادورلامبورگینی مورسیه لاگولامبورگینی هوراکانلامبورگینی گالاردولایکان هایپر اسپرتلوتوس اکسیجماشین پلیسماشین پلیس های آلمانماشین پلیس های آمریکاماشین پلیس های ابوظبیماشین پلیس های انگلستانماشین پلیس های ایتالیاماشین پلیس های خاصماشین پلیس های دبیماشین پلیس های ژاپنماشین پلیس های گران قیمتمرسدس بنز amg gt4مرسدس بنز AMG GTSمرسدس بنز G کلاسمرسدس بنز SLSمرسدس بنز کلاس Eمزراتی گرن توریسمومک لارن 12C MP4مک لارن 570نیروی پلیسنیسان جی تی آرپلیسپلیس آلمانپلیس آمریکاپلیس ابوظبیپلیس انگلستانپلیس ایتالیاپلیس بزرگراهپلیس دبیپلیس قطرپلیس چکپلیس ژاپنپورشه 911کیا استینگرگران ترین خودروهای پلیسگران ترین مایشن پلیس ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی