پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باطری خودرو

باطری قاچاق،بلای جان صنعت و اعصاب شما

به دلیل واردات قاچاق باطری، کارخانه های داخلی با 40 درصد ظرفیت کار می کنند. این در حالی است که این نوع باطری ها کیفیت مطلوبی ندارند. رئیس اتحادیه باطری سازان در خصوص وضعیت کنونی تولیدات باطری در کشور اظهار داشت: کارخانه های تولید باطری فعلی با 40 درصد امکانات و ظرفیت خود در حال […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۷ تیر ۱۳۹۴

به دلیل واردات قاچاق باطری، کارخانه های داخلی با 40 درصد ظرفیت کار می کنند. این در حالی است که این نوع باطری ها کیفیت مطلوبی ندارند.

رئیس اتحادیه باطری سازان در خصوص وضعیت کنونی تولیدات باطری در کشور اظهار داشت: کارخانه های تولید باطری فعلی با 40 درصد امکانات و ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و به لحاظ کیفیت روند رو به رشدی را سپری می نمایند.

تقی علی اکبری با اشاره به معضل قاچاق در حوزه باطری خودرو اذعان داشت: هم اکنون به دلیل اشباع بازار توسط کالای قاچاق تولید کنندگان باطری به ناچار تنها از 40 درصد ظرفیت خود بهره برداری می نمایند چرا که هزینه تولیدات و بهای نهایی باطری داخلی معمولا از باطری های قاچاق موجود در بازار بیشتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه پدیده قاچاق در حوزه باطری به معضلی فراگیر بدل شده است تصریح کرد: بدیهی است که کانتینرهای باطری های قاچاق عموما از طریق گمرک وارد می شود و وارد کنندگان به منظور ترخیص با هزینه کمتر اقدام به کم اظهاری در رابطه با نرخ اجناس وارداتی می نمایند و به این ترتیب در نهایت عوارض و مالیات آن ها با تعرفه های غیر واقعی محاسبه می گردد.

واردات قانونی باطری فعلاً متوقف شده است.

وی همچنین در خصوص افزایش تعرفه های واردات باطری خودرو خاطر نشان کرد: در رابطه با واردات برندهایی که به صورت قانونی انجام می شد هیچ ثبت سفارشی صورت نگرفته است که این امر را می توان نشات گرفته از افزایش قابل توجه تعرفه های واردات در این حوزه دانست.

وی افزود: نظر به افزایش تعرفه ها و مالیات، واردات قانونی با هزینه های بیشتر و در نهایت قیمت عرضه بالاتر محصول همراه خواهد بود. این در شرایطی است که بازار باطری های ارزان قیمت قاچاق داغ است و مصرف کننده به محصول با قیمت مناسب تر تمایل بیشتری نشان می دهد

رئیس اتحادیه باطری سازان با اشاره به اینکه حجم وسیع واردات کنونی از کشور کره به ایران سرازیر گردیده است اظهار داشت: باطری های وارداتی به لحاظ کیفیت مورد تایید نسبی قرار می گیرند اما موضوع مورد بحث این است که کارخانه های داخلی در صورت تولید با حداکثر ظرفیت می توانند نیاز مصرف کننده را برطرف نمایند اما در شرایط کنونی به دلیل اشباع بازار به وسیله باطری های وارداتی این امر میسر نخواهد بود.

تقی علی اکبری در پایان حمایت های دولت از صنعت باطری سازی را برشمرد و افزود: در حال حاضر خودروسازان داخلی موظف به استفاده از باطری های تولید داخل هستند و ارگان ها و سازمان های دولتی نیز به استفاده از این محصول داخلی در اتومبیل ها و وسائل نقلیه خود ملزم گردیده اند.

برچسب‌ها : باطری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی