پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

رشد 23 درصدی تولید انواع خودرو در کشور

براساس آمارهای منتشر شده تولید انواع خودرو در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/ ۲۳ درصد افزایش یافت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طی ۶ ماه اول امسال ۴۶۸ هزار و ۶۹۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/ ۲۳ درصد رشد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۹ مهر ۱۳۹۹

براساس آمارهای منتشر شده تولید انواع خودرو در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/ ۲۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طی ۶ ماه اول امسال ۴۶۸ هزار و ۶۹۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/ ۲۳ درصد رشد داشته است.

در این مدت ۴۲۵ هزار و ۹۲۵ دستگاه انواع سواری در کشور تولید شد که نسبت به ۶ ماه اول ۹۸ رشد ۹/ ۲۱ درصدی را تجربه کرده است.

در عین حال، تولید وانت به ۳۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴/ ۴۰ درصد رشد داشته است.

در مورد تولید مینی‌بوس و میدل‌باس نیز باید به عدد ۴۱۲ دستگاه اشاره کرد؛ به‌طوری‌که تولید این محصولات طی نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷/ ۲۳ درصد افزایش یافته است.

طی ۶ ماه اول امسال ۳۸۳ دستگاه اتوبوس در کشور تولید شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۱۲۴ درصد رشد همراه بوده است. تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در این مدت معادل ۲ هزار و ۳۴۵ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۷/ ۵۴ درصدی همراه بوده است.

در مورد تولید انواع خودرو طی شهریور ماه امسال نیز باید به عدد ۸۶ هزار و ۲۹۳ دستگاه اشاره کرد؛ به‌طوری‌که نسبت به شهریور سال گذشته رشد ۴/ ۳۶ درصدی را شاهد هستیم. در این مدت ۷۷ هزار و ۵۹۸ دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به شهریور سال قبل رشد ۳۵ درصدی داشته است.

طی ۶‌ماه اول امسال ۲۳۹ هزار و ۷۳۵ دستگاه انواع خودرو توسط گروه صنعتی خودرو به تولید رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/ ۵۰درصد رشد داشته است. در این بازه زمانی اما تولید انواع خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا تنها ۲/ ۱ درصد افزایش داشته و به ۲۰۳ هزار و ۲۲۵ دستگاه رسیده است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

رشد 19 درصدی تولید خودرو در کشور

رشد 21 درصدی تولید خودرو طی 5 ماه نخست سال جاری

رشد 19.4 درصدی تولید خودرو طی 4 ماهه نخست سال جاری

آمار تولید وانت و تراکتور در سال 98

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی