پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قایق فراری (2)

حراج موشک دریایی فراری به قیمت 12 میلیون دلار!

یکی از پر سرعت ترین محصولات شرکت فراری که در سال 1952 ساخته شده است در آب رکورد سرعت 242 کیومتر در ساعت را به ثبت رسانده حراج می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو قایقی که در تصاویر می‌بینید، یک هواپیمای آبی (Hydroplane) به‌نام فراری آرنو XI است که به‌منظور بهبود حدنصاب سرعت […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

یکی از پر سرعت ترین محصولات شرکت فراری که در سال 1952 ساخته شده است در آب رکورد سرعت 242 کیومتر در ساعت را به ثبت رسانده حراج می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قایقی که در تصاویر می‌بینید، یک هواپیمای آبی (Hydroplane) به‌نام فراری آرنو XI است که به‌منظور بهبود حدنصاب سرعت در کلاس ۸۰۰ کیلوگرم ساخته شد. فرایند ساخت آرنو با همکاری آشیل کاستولدی که یک قایقران رشته‌ی سرعت بود، در سال ۱۹۵۲ به پایان رسید. کاستولدی شخصا این پروژه را به انزو فراری (بنیان‌گذار فقید خودروسازی فراری) پیشنهاد کرده بود.

قایق فراری (4)

کاستولدی در ابتدا موتور ۱۲ سیلندر فراری 375 با حجم ۵٫۴ لیتر را برای این پروژه خریداری کرد. اما طولی نکشید که انزو فراری متوجه شد برای ثبت رکورد جدید، قدرت بیشتری مورد نیاز است. بنابراین موتور مذکور با نسبت تراکم جدید، شمع‌های دوقلو برای هر سیلندر و دو سوپرشارژر بزرگ بهبود داده شد. درنهایت، آرنو توانست قدرت ۵۵۰ تا ۶۰۰ اسب‌بخار را در زمان مسابقه ارائه دهد؛ اما ۱۲ سیلندر در موتور تنها ویژگی منحصر بفرد فراری آرنو XI نیست.

بدنه‌ی این هواپیمای آبی با طراحی آیرودینامیک، از چوب سخت با روکش چوب ماهون، ساخته شده است. قسمت بالایی بدنه، یک صندلی چرم قرمز و بدنه‌ی سرخ‌رنگ مشابه خودروهای برند فراری دارد. بال عظیم بدنه از پشت سر راننده تا انتهای قایق، دیگر ویژگی خاص فراری آرنو محسوب می‌شود.

قایق فراری (3)

ظاهر فراری آرنو XI نه‌تنها جالب به‌نظر می‌رسد، بلکه شکل آیرودینامیک آن مؤثر واقع شد و کمک کرد تا رکورد ۲۴۲ کیلومتر بر ساعت توسط این وسیله ثبت شود. این قایق، به‌طور کامل مرمت شده و درحال‌حاضر در دپارتمان خودروهای کلاسیک فراری ثبت شده است. این شاهکار مهندسی دهه‌ی ۵۰ میلادی، آخرین بار در حراجی آر ام ساتبی سال ۲۰۱۲ به قیمت ۸۶۸ هزار یورو فروخته شد و حالا به گفته‌ی بیزینس اینسایدر با قیمت پیشنهادی ۱۲ میلیون دلار به فروش گذاشته شده است.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

آشنایی با محصول جدید فراری به نام اومولگاتا

آشنایی با ارزان ترین فراری

رکوردی دیگر به نام فراری ثبت شد/ فروش یک دستگاه فراری به مبلغ 3 میلیون دلار در یک حراجی آنلاین

کرونا زمان تولید سریعترین و قدرمندترین محصول فراری را به تاخیر انداخت

عنوان سریعترین خودرو از آن کدام خودروساز است؟

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

رونمایی از 2 محصول جدیدفراری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی