پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انبار لاستیک

آغاز عرضه لاستیک‌ های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز عرضه لاستیک ‌های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو داریوش باقر جوان مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: لاستیک‌هایی که در گمرک ها وجود داشت در محموله های پنج […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز عرضه لاستیک ‌های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

داریوش باقر جوان مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: لاستیک‌هایی که در گمرک ها وجود داشت در محموله های پنج تا ده هزارتایی ترخیص شده و در قالب سامانه مورد نظر و به صورت حواله بین رانندگان توزیع می‌شوند.

وی افزود: با توجه به مابه التفاوت بالایی که بین لاستیک هایی که با ارز دولتی ترخیص و بین رانندگان عرضه می شود با قیمت این لاستیک ها با ارز آزاد یا نیمایی وجود دارد و بنابراین روی قیمت لاستیک اثر گذار است چراکه دو و نیم برابر فاصله قیمتی بین آنها وجود دارد.

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از تیرماه سال ۱۳۹۷ عرضه لاستیک با قیمت دولتی بین رانندگان انجام شده و اخیراً نیز با دستوری که وزیر راه و شهرسازی برای ترخیص شدن لاستیک های وارد شده تا شهریور ماه با نرخ ارز دولتی دادند این کار ادامه پیدا کرد و تعداد بیشتری به لاستیک های سامانه فروش لاستیک با نرخ دولتی اضافه شد.

باقرجوان گفت: رانندگان می‌توانند با تنوع بیشتری که در سامانه وجود دارد، قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. این فرایند در عرضه و تقاضای بازار و نهایتا قیمت لاستیک اثرگذار خواهد بود و هم اکنون نیز آثار آن قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

نوسانات قیمتی آفت جان تولید ملی کشور/ چرا بین تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر تبعیض قائل می شوید؟

مشکل تامین لاستیک همچنان پابرجاست!

افزایش تولید 26 درصدی تولید تایر در کشور

ثبت‌نام دولتی لاستیک تمام نشده است

مشکلی برای تامین لاستیک تا پایان سال نداریم

تاریخ انقضا لاستیک کجا درج شده است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی