پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گلف (2)

معرفی فولکس واگن گلف GTI کلاب ‌اسپرت

شرکت فولکس واگن در تازه ترین اقدام خود از خودرو گلف GTI کلاب‌اسپرت مدل 2021 رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با ادامه رشد بازار هاچ‌بک، تنها مسئله‌ی زمان بود که فولکس‌واگن نسخه قدرتمندتری از Mk8 گلف GTI به بازار عرضه کند. در همین راستا این خودروساز از ۲۰۲۱ فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱ آبان ۱۳۹۹

شرکت فولکس واگن در تازه ترین اقدام خود از خودرو گلف GTI کلاب‌اسپرت مدل 2021 رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با ادامه رشد بازار هاچ‌بک، تنها مسئله‌ی زمان بود که فولکس‌واگن نسخه قدرتمندتری از Mk8 گلف GTI به بازار عرضه کند. در همین راستا این خودروساز از ۲۰۲۱ فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت (Clubsport) مدل ۲۰۲۱ رونمایی کرد.

مانند GTI استاندارد، GTI کلاب‌اسپرت هم از پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه در مدل استاندارد ۲۴۲ اسب‌ بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با رقبایی مانند هیوندای i30 N فاصله بسیار کمی دارد. بااین‌حال پیشرانه GTI کلاب‌اسپرت ۲۹۶ اسب‌ بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تحویل می‌دهد تا آن را از نسخه معمولی گلف متمایز کند. این دستاوردها با اینترکولر بزرگ، توربوشارژر جدید کنتیننتال و ریمپ کردن نرم‌افزار ECU به دست آمده‌اند.

گلف (1)

جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه با پیشرانه جفت شده است و چرخ‌های جلوی خودرو را به حرکت درمی‌آورد. مهندسان فولکس‌واگن می‌گویند این هاچ‌بک در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. جعبه‌دنده دو کلاچه در مقایسه با جعبه‌دنده مدل GTI معمولی، نسبت دنده کمتری دارد.

از سوی دیگر، فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت با دیفرانسیل جلوی مجهز به قفل الکترومکانیکی VAQ همراه است که جایگزین سیستم الکترونیکی XDS استاندارد GTI می‌شود. این دیفرانسیل جدید بسته به حالت رانندگی قابل تنظیم است. از دیگر موارد به‌روزشده می‌توان به افزایش زاویه کمبر در تعلیق جلو، دسته‌بازوی کنترلی جدید در عقب، بست‌های جدید چرخ‌ها، یاتاقان‌های سفارشی دمپر و پیکربندی جدید فنرها اشاره کرد. سیستم کنترل پویای شاسی (DCC) همچنین با پانزده تنظیمات بین حالت رانندگی Comfort و Sport، ارتقا یافته است. این تنظیمات شامل یک حالت جدید برای رانندگی در پیست نوربرگ‌رینگ نوردشلایف می‌شود.

گلف (3)

تکمیل‌کننده این مجموعه، ارتقا، ترمزهای پیشرفته با کالیپرهای دوپیستونه هستند. برای بهبود عملکرد ترمز و پایداری خودرو، سیستم‌های ABS و کنترل پایداری نیز برای افزایش آستانه‌های لغزش تایر تنظیم شده‌اند.

از منظر بصری، در بیرون فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت مواردی مانند سپر جلوی متمایز با اسپلیتر جدید، رینگ‌های ۱۹ اینچی و اسپویلر دوتکه در عقب وجود دارد که مورد آخری به کاهش ارتفاع خودرو کمک می‌کند. این هاچ‌بک از طرح گرافیکی مشکی در رکاب‌های جانبی بهره می‌برد؛ درحالی‌که تغییرات داخلی به روکش‌های جدید صندلی‌ها محدود می‌شود.

گلف (4)

جزئیات مربوط قیمت و زمان دردسترس بودن این خودرو هنوز اعلام نشده است. انتظار می‌رود فولکس‌واگن تا پایان سال جاری میلادی این اطلاعات را به‌صورت رسمی اعلام کند.

انتهای پیام/

آشنایی با تائوس فولکس واگن

عمر تولید خودروهای دنده ای بنز به پایان رسید

فولکس تیگوان ، کراس‌اوور با وقار ژرمن‌ها

دایملر آلمان 1.5 میلیون دلار جریمه شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی