پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هواپیمایی ایران ایر

هشدار سازمان هواپیمایی به چارترکننده‌های گرانفروش بلیت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با چارترکننده‌های بلیت هواپیما که مرتکب تخلف شده و گرانفروشی می‌کنند، برخورد جدی می کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: تعیین کردن کف و سقف قیمت بلیت هواپیما هیچ ربطی به سازمان هواپیمایی ندارد و نرخ پروازهای داخلی بستگی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با چارترکننده‌های بلیت هواپیما که مرتکب تخلف شده و گرانفروشی می‌کنند، برخورد جدی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: تعیین کردن کف و سقف قیمت بلیت هواپیما هیچ ربطی به سازمان هواپیمایی ندارد و نرخ پروازهای داخلی بستگی به متغیرهای بسیاری دارد و بازار آن را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی برای قیمت بلیت هواپیما قابل دوام نیست، افزود: نمی‌توان بدون اینکه به ایرلاین‌ها کمکی کرد از آن‌ها خواست قیمت‌ها را ثابت نگه دارند و هیچ حالتی به جز اینکه دولت از آن‌ها حمایت کند یا به آن‌ها اجازه افزایش قیمت داد، وجود ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان هواپیمایی قائل به کف و سقف قیمت‌ها نیست و عرضه تقاضا آن را تعیین می‌کند اما با گرانفروشی در این زمینه برخورد می‌کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد از ۳۵۵ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان است و اگر کسی بالاتر از آن بلیت پروازش را بفروشد سازمان هواپیمایی با آن برخورد می کند. البته بلیت بیزینس کلاس قیمتش بالاتر است.

دهقانی زنگنه اضافه کرد: سایت های فروش رسمی و معتبر که به ایرلاین ها دسترسی دارند، قوانین را رعایت می کنند و چارترکننده هایی هم که در چارچوب قوانین عمل می‌کنند جزئی از این زنجیره بازار هستند و مشکلی با آن‌ها نداریم اما برخی چارترکننده‌ها، سلف خری می‌کنند و به عنوان مثال پروازی را یک سال خریداری می کنند و برای مسیر رفت قیمت بالایی تعیین می‌کنند و در مسیر برگشت قیمت‌شان را پایین‌تر می‌آورند. این رفتار و سوءاستفاده آن‌ها به این صنعت لطمه می زند.

وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری بر بازار بلیت هواپیما و چارتر کننده نظارت می‌کند و به موقع با آن ها برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تکلیفی شدن قیمت بلیت هواپیما به معنی از بین رفتن صنعت هوانوردی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم صنعت هوانوردی را حفظ کنیم همه ارکان نظام از دولت مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط بتوانیم خارج شویم و دشمن نتواند به هدفش که تعطیل کردن این حوزه است، دست پیدا کند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تنها افراد متمول می توانند از هواپیما استفاده کنند

شرکت های هواپیمایی عامل گرانی بلیت هواپیما نیستند

قیمت بلیت هواپیما تیکاف نمی کند

نرخ های جدید بلیت هواپیما به زودی اعلام می شود

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما طی روزها آتی

چرا نرخ بلیت هواپیما ترکیه به 80 میلیون تومان رسید؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی