پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلت هواپیما

نرخ های جدید بلیت هواپیما به زودی اعلام می شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر الزام رعایت ظرفیت ۶۰درصدی ظرفیت هواپیماها از اول آبان ماه گفت: به‌زودی نرخ‌های جدید با رد نرخ اعلامی روزهای گذشته اعلام خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با مدیران‌ عامل شرکت‌های هواپیمایی دیروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر الزام رعایت ظرفیت ۶۰درصدی ظرفیت هواپیماها از اول آبان ماه گفت: به‌زودی نرخ‌های جدید با رد نرخ اعلامی روزهای گذشته اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با مدیران‌ عامل شرکت‌های هواپیمایی دیروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده که خروجی آن الزام ایرلاین‌ها به رعایت دستورالعمل استفاده 60 درصدی از صندلی‌های پروازی بوده است. با توجه به سخنان محمد اسلامی در این جلسه، موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل بلااستفاده ماندن 40 درصد ظرفیت پروازی منوط به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 97، سال 98 و نیمه نخست 99 شده است.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور، فشار دشمنان و جنگ تمام‌عیار اقتصادی گفته شرکت‌های هواپیمایی، ملزم هستند، مصوبات ستاد مقابله با کرونا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دقیقا رعایت کنند و از اول آبان‌ماه، رعایت حداکثر 60 درصد ظرفیت صندلی‌ها در هواپیما الزامی است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا 2000 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای ایرلاین‌ها در نظر گرفته شده که تاکنون 1000 میلیارد تومان پرداخت شده از شرکت‌هایی که موفق به دریافت این وام نشده‌اند درخواست کرد برای بررسی روند کار و تسهیل در آن دلایل خود را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز گفت: برای تعیین نرخ نهایی افزایش قیمت‌ها با توجه به لزوم رعایت حداکثر 60 درصدی ظرفیت هواپیماها و نوسان‌های قیمتی و اقتصادی، صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و مورد تایید سال‌های 97 و 98 و نیمه نخست سال 99 باید به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شود تا بر اساس بررسی‌های مالی دقیق، تصمیمات لازم برای حمایت از ایرلاین‌ها گرفته شود و تسهیلات لازم برای برون‌رفت از شرایط حاکم اتخاذ شود.

وی بیان کرد: بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌دهد به‌زودی نرخ‌های جدید با رد نرخ اعلامی روزهای گذشته اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما طی روزها آتی

چرا نرخ بلیت هواپیما ترکیه به 80 میلیون تومان رسید؟

وضعیت نرخ بلیت هواپیما مشابه بازار خودرو است

ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری بلیت هواپیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی