پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوخوی ۳۴

سوخوی ۳۴ ، بمبی در میان جنگنده های روسی

مدتی است که نیروهای روسیه ، حملات خودرا علیه گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز کرده اند.در میان همه‌ی هواپیماها و هلی‌کوپترهایی که به سوریه رفته، جنگنده-بمب‌افکن مدرنی وجود دارد به نام « سوخوی ۳۴ فول‌بک ». سوخوی ۳۴ ، یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است که برای حمله به اهداف زمینی دوردست که پدافند […]

javankhodro
پنجشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

مدتی است که نیروهای روسیه ، حملات خودرا علیه گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز کرده اند.در میان همه‌ی هواپیماها و هلی‌کوپترهایی که به سوریه رفته، جنگنده-بمب‌افکن مدرنی وجود دارد به نام « سوخوی ۳۴ فول‌بک ».

سوخوی ۳۴ ، یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است که برای حمله به اهداف زمینی دوردست که پدافند هوایی قدرتمندی دارند ساخته شده است. برد پرواز آن حدود ۴۰۰۰ کیلومتر است و دو خلبان آن، کنار یکدیگر می‌نشینند. این هواپیما در حقیقت مدل بعدی « سوخوی ۲۴» است که نیروی هوایی کشور ما نیز چند فروند از آن را در اختیار دارد.

 تا به امروز ، شش فروند سوخوی ۳۴ در پایگاه « لاذقیه » سوریه قرار گرفته‌اند و به همراه دیگر هواپیماها، اهداف خود را بمباران می‌کنند و قرار است که بیش از 100 فروند از این هواپیما در نیروی هوایی روسیه به کار گرفته شود.

طراح این هواپیما ، کمپانی سوخوی می باشد که کارخانه هواپیماسازی نووسیبیرسک ، آن را ساخته است.

مشخصات هواپیما

تعداد سرنشین :2 نفر

بیشینه ی سرعت:19000 کیلومتر بر ساعت

بیشینه ی برد پرواز :4000  کیلومتر

بیشینه ی ارتفاع پرواز :17 کیلومتر

وزن معملول برخاستن از باند :39 تن

بیشینه ی وزن برخاستن از باند :44.4 تن

بیشینه ی وزن عملیاتی :8 تن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی