پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایرلاین ها-هواپیما

مجوز فعالیت ایرلاین های گران فروش لغو می شود

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از لغو مجوز فعالیت ایرلاین‌ های گران‌ فروش خبرداد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی بنا به دستور ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در نامه ای به دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و مدیران عامل این شرکت‌ها در خصوص دریافت گزارش مبنی بر تعیین کف نرخی و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از لغو مجوز فعالیت ایرلاین‌ های گران‌ فروش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی بنا به دستور ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در نامه ای به دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و مدیران عامل این شرکت‌ها در خصوص دریافت گزارش مبنی بر تعیین کف نرخی و بستن گستره انتخاب مشتری هشدار داد.

در این نامه خطاب به دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی آمده است: مستحضرید که در شرایط سخت اقتصادی و التهاب اجتماعی ناشی از افزایش فشارهای استکبار جهانی و به تبع آن افزایش قیمت کالا و خدمات، آحاد جامعه اسلامی در فشار مضاعف و تنگناهای اقتصادی بوده و صبورانه شرایط خاص انقلاب اسلامی را درک می‌کنند.

این نامه می‌افزاید: باید بپذیریم که مقوله حمل و نقل هوایی، فارغ از پدیده قلت بهره مندان آن در قیاس با آحاد جامعه، خواه یا ناخواه بعنوان یکی از شاخص‌های روانی تعیین کننده و اثرگذار بر سایر کالاها شناخته شده و هرگونه بی‌دقتی در تعیین تعرفه‌ها، مستقیما بر سایر اقلام و به ویژه جو روانی جامعه تاثیر منفی خواهد داشت.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی آورده است: لازم به ذکر است سازمان هواپیمایی کشوری قطعا نسبت به دغدغه‌های جدی و جاری شرکت‌های هواپیمایی حساس و فعال است، با این حال متذکر می‌شود که حیات شرکت‌های هواپیمایی مستقیما در گرو اقبال و رضایت مردم و مسافرین است و هر شرکتی که این مهم را مد نظر قرار ندهد محکوم به از دست دادن بازار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسافرین صاحبان حقوقی هستند که سازمان هواپیمایی خود را موظف به حفظ و دفاع از این حقوق می‌داند.

جلالی تصریح کرد: اخیرا بصورت مکرر گزارشاتی دریافت شده که شرکتهای هواپیمایی اقدام به برگزاری جلسات تعیین کف نرخی داشته اند. این عمل مصداق مشخص اخلال در جهت بستن گستره انتخاب مشتری بوده و در حقوق بین الملل متضاد با قوانین Antitrust و در قوانین کشور مغایر صریح حقوق مصرف کننده است.

در این نامه آمده است: نظر به اهمیت موضوع، بدینوسیله متذکر می گردد که در صورت اثبات محتوای فوق بر سر نرخ و کیفیت خدمت، سازمان هواپیمایی کشوری در مقام مدعی حفظ حقوق مسافرین هوایی، موضوع را به مراجع قضایی منعکس و در تداوم فعالیت شرکت هواپیمایی مربوطه محدودیت جدی قائل خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

صعود 100 تا 300 درصدی قیمت بلیت هواپیما

هشدار سازمان هواپیمایی به چارترکننده‌های گرانفروش بلیت

تنها افراد متمول می توانند از هواپیما استفاده کنند

شرکت های هواپیمایی عامل گرانی بلیت هواپیما نیستند

قیمت بلیت هواپیما تیکاف نمی کند

نرخ های جدید بلیت هواپیما به زودی اعلام می شود

تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما طی روزها آتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی