دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: کاهش نرخ ارز طی روزهای اخیر تاثیر بر بازار موتورسیکلت نداشته و قیمت ها افت نکرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه اگر کاهش نرخ ارز در طول یک ماه تداوم داشته باشد، میتوان تاثیر آن را بر تولید و […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه اگر کاهش نرخ ارز در طول یک ماه تداوم داشته باشد، میتوان تاثیر آن را بر تولید و بازار موتورسیکلت بررسی کرد، گفت: نرخ ارز تحت تاثیر انتخابات آمریکا کاهش پیدا کرده است و از آنجا که مشخص نیست چه تغییراتی در نرخ ارز رخ خواهد داد، نمیتوان برنامهریزی خاصی انجام داد.
بهمن ضیاءمقدم ادامه داد: کاهش نرخ ارز واکنش به اعلام نتایج انتخابات آمریکا است، اما قرار نیست با تغییر رییسجمهور معجزهای رخ دهد، مگر اینکه در سیاستهای خارجی درباره برجام یا تحریمها اظهار نظری صورت بگیرد و رییسجمور جدید هم هنوز در کاخ سفید مستقر نشده است تا سیاستهای خود را اعلام کند، بنابراین نمیتوان برنامهریزی خاصی برای بازار داشت.
وی بیان کرد: تولیدکنندگان موتورسیکلت در حال حاضر با مشکلات ارزی برای ثبت سفارش، ترخیص کالا و … مواجه هستند و وضعیت هچمنان مانند قبل است.
به گفته دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، کاهش قیمت در بازار خودرو بر قیمت موتورسیکلت بی تاثیر بوده است، چرا که بازار موتورسیکلت در رکود کامل است و تولیدکنندگان در عمل فروش چندانی ندارند. همچنین وابستگی صنعت خودرو به اخبار بینالمللی بیشتر از موتورسیکلت است و بنابراین واکنشهای زودهنگامتر و بیشتری دارد.
ضیاءمقدم با بیان اینکه تقاضا در بازار موتورسیکلت وجود ندارد، شرح داد: در حالت کلی تقاضا برای خرید موتورسیکلت در پاییز کاهش محسوسی پیدا میکند و تا بهمنماه ادامه دارد، بنابراین بازار موتورسیکلت به تغییرات کنونی بازار بی واکنش است، مگر اینکه تغییر محسوسی در سیاستها اتفاق بیفتد.
وی افزود: سازندگان موتورسیکلت در حال حاضر در مرحله پیشمونتاژ و برنامهریزی آخر سال هستند.
موتورسیکلت سی جی 125، بیش از 70 درصد سهم بازار را در اختیار دارد
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه میزان داخلیسازی موتورسیکلت بستگی به مدل آن دارد، اظهار کرد: برای مدل های خیابانی که پرفروشترین مدلها هستند و بیشترین تولید کارخانهها را تشکیل میدهند، سازندگان داخلی به ساخت قطعات آن قطعات داخلی ورود پیدا کرده اند، به طوری که اکنون بیشتر قطعات بدنه، شاسی، فرمان و لاستیک و تایر در داخل ساخته میشود.
وی افزود: ۷۰ تا ۷۵ درصد محصولات تولیدی را موتورسیکلت سی جی ۱۲۵ هیوندای تشکیل می دهد که بخش عمده قطعات آن ساخت داخل است.
به گفته ضیاءمقدم، مهمترین قطعهای که در حال حاضر از طریق واردات تامین میشود، قوای محرکه یا همان موتور موتور سیکلت و قطعات جانبی آن است.
انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز
دیدگاه خود را بنویسید