پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت سمفونی (6)

بازار تشنه اسکوترها / بررسی اسکوترهای خوش قیمت در بازار ایران

موتورسواری یک سبک زندگی است و هرچه از آن برایتان بگوییم، تا تجربه‌اش نکنید برایتان قابل لمس نخواهد بود. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو هیاهوی بازار موتورسیکلت ایران در چند سال اخیر بی سابقه بوده و عرضه برندهای مختلف اسکوتر و موتورسیکلت در این بازار تشنه، حسابی خریداران را حسابی کرده‌اند. اسکوترها نیاز […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ فروردین ۱۳۹۹

موتورسواری یک سبک زندگی است و هرچه از آن برایتان بگوییم، تا تجربه‌اش نکنید برایتان قابل لمس نخواهد بود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

هیاهوی بازار موتورسیکلت ایران در چند سال اخیر بی سابقه بوده و عرضه برندهای مختلف اسکوتر و موتورسیکلت در این بازار تشنه، حسابی خریداران را حسابی کرده‌اند. اسکوترها نیاز به گواهینامه و پلاک ملی برای تردد در خیابان‌ها دارند.

مخاطب این دسته موتورسیکلت های اتوماتیک افرادی هستند که از دنده و کلاچ فراری‌اند و به دنبال ابزاری جمع‌وجور و زیبا برای رفت‌وآمدهای روزمره در شهر می‌گردند. البته بازار اسکوترها در ایران هم‌چنان خلاء‌های فراوانی دارد و قیمت فاکتوری است که انتخاب علاقه‌مندان این موتورسیکلت‌ها را محدود می‌کند.

در انتخاب یک اسکوتر، فارغ از مسائل ظاهری و فنی، باید به جزییاتی که هرروز با ان ها سر و کار دارید توجه کنید. از مهم‌ترین این مسائل می‌توان به مصرف سوخت و حجم باک بنزین اشاره کرد. لوازم یدکی و خدمات پس‌ازفروش هم از الویت‌ها هستند.

کیفیت قطعات به‌کاررفته در موتورسیکلت، حالت قرارگیری پشت فرمان، فرم زین و راحتی آن و فضای زیر زین نیز باید از مهم‌ترین دغدغه‌های راکب یک اسکوتر شهری باشند.

باتوجه به قانون منع شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری، این دسته از موتورسیکلت‌ها به بایگانی رفته‌اند و موتورسیکلت‌های انژکتوری رفته‌رفته جایگزین آنها شده اند.

هوندا کلیک

از اسکوتر تازه واردی به بازار صحبت می کنیم که نام هوندا را یدک می‌کشد و همین مورد بر محبوبیت‌اش در بازار ایران اضافه کرده.

برخلاف این‌که همه تصور می‌کنند کلیک ساخت ژاپن است، جالب است بدانید این موتورسیکلت تولید ژاپن نیست و در کشور تایلند به تولید می‌رسد.

وقتی با این اسکوتر از نزدیک ملاقات می‌کنید، سبک یکنواخت طراحی شرق آسیا را لمس خواهید کرد.

طراحی خشن و تندوتیزی که بی شباهت با خودروهای ژاپنی مثل لکسوس نیست و خطوط شکسته و زاویه‌دار و چراغ‌های بزرگ مجهز به زنون، این چهره خشن را تکمیل می کنند.

از ضعف‌های این اسکوتر، می توان به رینگ‌های مصرفی اشاره کرد که با افتادن چرخ‌ها در چاله‌های شهر به سرعت کج می‌شود و تاب برمی‌دارد.

شاید این یک اتفاق عجیب و نادر باشد، اما باتوجه به خیابان‌های پر چاله در کشورمان، این موتورسیکلت در صورت کم‌توجهی در رانندگی، در همان چند ساعت اول این نقص را تجربه می‌کند.

هوندا کلیک از آپشن‌هایی هم‌چون استارت/استاپ و سنسور جک بهره می‌برد. از حق نگذریم، هوندا کلیک شتاب خوبی دارد و خوب دور می‌گیرد و خیلی راحت از سرعت 120 کیلومتر رد می‌شود. شاید زین آن ناراحت باشد و سیستم تعلیق‌اش باعث شود سواری کلیک چنگی به دل نزند، اما کاملا بی‌صدا و بدون لرزش است.

سمفونی

در اینجا سراغ یکی از موتورسیکلت‌های برند SYM رفتیم. برندی تایوانی که در قاره آسیا به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان اسکوتر به‌شمار می‌رود. این موتورسیکلت سمفونی نام دارد.

موتورسیکلتی که از نظر فنی شباهت‌هایی با فیدل دارد، اما طراحی خاص‌تر، آن را نسبت به فیدل متمایز می‌کند. سمفونی از نظر طراحی، نسبت به دیگر هم خانواده‌اش به‌روزتر و حرفه‌ای‌تر است.

هم‌چنین به لطف زین و چرخ‌های بزرگ، می‌توان حدس زد که سواری راحتی دارد. سمفونی یکی از بهترین سواری ها را میان سایر اسکوترها در اختیارتان قرار می دهد.

موتورسیکلتی با ارتفاع مناسب از زمین، زین پهن و جادار و سواری نرم. این ویژگی‌ها با سرعت و شتاب ایده‌آل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بتوانید در هر شرایطی روی سمفونی حساب کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری سمفونی می‌توان به دی‌لایت‌های زیبا، طراحی پویا و آیرودینامیکی چراغ جلو، جای پای مناسب و چراغ‌های بزرگ و پرنور عقب اشاره کرد.

این جزییات در ترکیب با رینگ‌های ۱۶ اینچی با دیسک‌های ترمز بزرگ در هر ۲ چرخ، نمایی حرفه‌ای برای این موتورسیکلت به ارمغان آورده‌اند. فضای ۳۳ لیتری زیر زین و تعبیه داشبورد و شارژر موبایل باعث شده سمفونی همراه خوبی در مسیرهای طولانی باشد.

کاوان

موتورسیکلتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم شباهت بسیار زیادی به وسپا دارد. هرکس آن را می‌خرد، سریعا نام و نشان وسپا را روی آن نصب می‌کند تا بر جذابیت‌اش افزوده شود.اما انگار همه اینها آب در هاون کوبیدن است! کاوان بدنه‌ای پلاستیکی دارد که باعث شده وزن‌اش حسابی پایین بیاید.

همین ویژگی باعث شده با انجین 125 سی‌سی نسبت به موتورسیکلتی مثل ویگو 110 سی‌سی سریع‌تر و پرقدرت‌تر به نظر برسد. اما از سوی دیگر، نگهداری از این موتورسیکلت‌ها دقت بیش‌تری می‌طلبد. چرا که بدنه‌شان زود به سر و صدا می‌افتد و باید به آچارکشی و صداگیری آن دقت کنید.

اگر در خرید موتورسیکلت کیفیت اولویت شماست، بدون شک از انتخاب کاوان 125 سی‌سی منصرف خواهید شد. سیستم ترمز این موتورسیکلت نسبت به موتورسیکلت‌های دیگر در سرعت‌های بالا ضعف دارد.

بنلی ستا 125

بنلی ستا 125 سی‌سی طراحی منحصربه‌فردی دارد و همان‌طور که از چهره‌‌‌‌اش پیداست، تلفیقیست از مدل‌های مدرن و کلاسیک. همین موضوع باعث شده نظر خریداران خوش سلیقه را به سمت خود جلب کند.

رینگ‌‌های موتور سیکلت در قسمت عقب 10 و قسمت جلو 12 اینچ است که خودش به زیبایی هرچه بیشتر موتورسیکلت کمک کرده اند.

کیلومترشمار آنالوگ و خیلی ساده با لوگو بنلی حس خوبی به شما می‌‌دهد. نکته دیگری که بدون شک موجب علاقه بسیاری از هم‌وطنان ما می‌‌شود وجود فلاشر است.

همچنین مطابق با استاندارهای اروپایی چراغ جلو به دیلایت دائما روشن مجهز شده تا هنگام تردد در شهرهای شلوغ توسط رانندگان دیگر بهتر دیده شود.

فضای جای پای آن نیز بزرگ است و موجب راحتی راکب موتورسیکلت خواهد شد. ستا در قسمت جلو دارای ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز کاسه‌ای یا درام دارد. پیشرانه ستا با وزن بدنه اش هماهنگی داشته و به خوبی گلیم این اسکوترهای در مسیرهای شهری از آب بیرون می کشد.

فیدل

ورود فیدل هم‌زمان شد با بازار تشنه اسکوترهای شهری. فیدل انژکتوری با تکیه بر ویژگی‌هایی از جمله حجم موتور قابل‌قبول و رنگ‌بندی شاد، توانست بدون تبلیغ در بازار سروصدا به پا کند و خوب بفروشد.

از تاثیر به سزای شباهت فیدل 3 با وسپا پریماورا در این فروش بالا نباید گذشت. این موتورسیکلت انژکتوری بوده و از استاندارد آلایندگی یورو4 بهره می‌برد.

بدنه پلاستیکی و حجم موتور بالا دست به دست هم می‌دهند تا با موتورسیکلتی چابک طرف باشید. انجین فیدل با تکنولوژی روز دنیا بهینه‌سازی شده در ساخت آن از Coating سرامیکی استفاده شده است.

کیفیت پایین ساخت بدنه و رنگ‌آمیزی از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف این اسکوتر هستند. حجم موتور فیدل به 169 سی‌سی می‌رسد. اما باتوجه به نوشته 200 روی بدنه، بعضی فروشندگان، فیدل را یک اسکوتر 200 سی‌سی معرفی می‌کنند.

صدای زیاد و قدرت مناسب پیشرانه فاکتورهایی هستند که فیدل را به بالای جدول امتیازات هدایت می‌کنند. در مجموع باید فیدل را اسکوتری پرقدرت‌تر از رقبای هم‌قیمت خود برشمرد، که هم زیباست و هم از انجین انژکتوری و حجم بالا بهره می‌برد.

انتهای پیام/

بررسی فنی موتورسیکلت زونتس R250 / همگام با آقای ترنسفورمرز!

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

محله بروبیا!/ سوار بر موتورسیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

ظاهر مازراتی، باطن چانگان! / هرآنچه می خواهید از موتورسیکلت فیدل 3 بدانید

کانگروی جهان رو !/ بررسی موتورسیکلت کاربردی JS 150 جهانرو

افزایش 38 درصدی خرید موتورسیکلت / مردم کدام استان‌ها موتورسوارترند؟

صنعت موتورسیکلت، صنعتی سودآور و اشتغال زا

آنارشیست هندی!/ بررسی موتورسیکلت آپاچی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی