پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف

اگر بدون گواهینامه تصادف کنید چه مجازاتی در انتظار شما خواهد بود؟

طبق قانون اگر فردی بدون داشتن گواهینامه حین رانندگی با خودرو تصادف کند و مقصر باشد باید مجازات مخصوصی را طی کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اولین سوالی که برای هر شخصی پیش از آنکه سوار اتومبیل می‌شود پیش می‌آید این است که اگر بدون داشتن گواهینامه منجر به تصادف شود مقصر است […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۹

طبق قانون اگر فردی بدون داشتن گواهینامه حین رانندگی با خودرو تصادف کند و مقصر باشد باید مجازات مخصوصی را طی کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اولین سوالی که برای هر شخصی پیش از آنکه سوار اتومبیل می‌شود پیش می‌آید این است که اگر بدون داشتن گواهینامه منجر به تصادف شود مقصر است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نداشتن گواهینامه علت موثر بودن نیست بلکه در صورت وقوع تصادف کارشناسان مقصر حادثه را طبق قوانین راهنمایی و رانندگی مشخص میکنند.

در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان طرف مقابل مقصر حادثه باشد فردی که بدون گواهینامه سوار اتومبیل شده تنها به جرم رانندگی بدون گواهینامه مجازات می‌شود.

بر اساس قانون مجازات رانندگی بدون گواهینامه برای بار اول حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا 100 هزار تومان یا هر دو مجازات است و در صورتی که فرد این جرم را برای بار دوم مرتکب شود به دو تا شش ماه حبس محکوم می‌شود.

اما اگر کارشناسان تشخیص دهند که فرد بدون گواهینامه مقصر حادثه از مجازات مخصوص را باید طی کند که بر اساس قانون مجازات گفته شده در بالا تشدید می شود و فرد از یک تا پنج سال رانندگی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

پیست اتومبیل‌رانی در باند فرودگاه قلعه مرغی احداث می شود

ایمنی خودروهای روباز همسطح مدل های سقف دار/ با خیال راحت خودرو روباز بخرید

حواستان به خودروهای شاسی بلند باشد!

تصادفات خسارتی تا سقف 11 میلیون تومان نیاز به کروکی ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی