پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اینفینیتی

حواستان به خودروهای شاسی بلند باشد!

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، خودروهای شاسی بلند از سرنشیان بهتر محافظت می کنند اما این وضعیت تا زمانی که شما داخل خودرو هستید خوب است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اگر شما هم مانند بقیه افراد تصور می کنید که خودروهای شاسی بلند از ایمنی بیشتری […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳ تیر ۱۳۹۹

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، خودروهای شاسی بلند از سرنشیان بهتر محافظت می کنند اما این وضعیت تا زمانی که شما داخل خودرو هستید خوب است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اگر شما هم مانند بقیه افراد تصور می کنید که خودروهای شاسی بلند از ایمنی بیشتری برخوردارند و در تصادفات محافظت بهتری می کنند باید بگوییم که براساس تحقیقات صورت گرفته توسط مراجعی از جمله موسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) درست است!

البته این تصور تا زمانی درست است که شما صاحب خودرو باشید، به این ترتیب که مجددا طبق نتایج موسسه یاد شده، خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند در تصادف با عابرین پیاده مرگبارتر از مدل‌های سواری رایج هستند.

با توجه به نتایج موسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) از 79 تصادف رخ داده در سه ناحیه شهری میشیگان، شاسی‌بلندها در سرعت‌های بالاتر از 30 کیلومتر در ساعت صدمات جدی‌تری را به عابرین وارد کرده‌اند.

ب ام و

همچنین باید به این نکته توجه کرد که 30 درصد از تصادفاتی که بین سرعت 32 الی 63 کیلومتر در ساعت اتفاق افتاده‌، منجر به مرگ عابر پیاده شده است در حالیکه این عدد برای خودروهای سواری 23 درصد تخمین زده شده است.

علاوه بر این مورد، تصادفاتی که با سرعت بالاتر از 64 کیلومتر بر ساعت میان خودروهای شاسی بلند و عابرین صورت گرفته، عابر پیاده بخت و اقبالی برای زنده ماندن نداشته و به مرگ عابر ختم شده است.

این در حالی است که در شرایط مشابه 54 درصد از عابرین در تصادف با اتومبیل‌های کوچک‌تر جان خود را از دست داده‌اند.

سم منفورت (Sam Monfort) تحلیلگر آماری موسسه IIHS و رهبر این تحقیق در اظهار نظری جالب به افزایش تعداد خودروهای شاسی‌بلند در خیابان‌های آمریکا اشاره کرده و گفته حضور بیشتر این مدل‌ها با وجود خطرناک‌تر بودن برای عابرین مساله قابل تاملی است.

در ادامه تحقیقات این موسسه مشخص شد که دماغه بزرگ خودروهای شاسی‌بلند انرژی بیشتری را به بدن عابرین منتقل می‌کند.

خودرو شاسی بلند

تنها پس از چند دهم ثانیه از برخورد سپر با پایین‌تنه عابر، لگن یا سینه وی متحمل ضربه دیگری می‌شود. در صورت شیب‌دار بودن دماغه و کاپوت از شدت این ضربه کاسته شده و در نتیجه فرد صدمات کمتری می‌بیند.

نکته دیگر اینکه نقش شکل دماغه مهم‌تر از فاکتورهایی مثل سپر، ساختارهای جذب ضربه و کاهش ارتفاع ارزیابی شده است. از این رو IIHS به خودروسازان پیشنهاد داده تغییراتی را در طراحی مدل‌های شاسی‌بلند خود اعمال کنند تا در صورت تصادف از احتمال مرگ عابرین کاسته شود.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

تصادفات خسارتی تا سقف 11 میلیون تومان نیاز به کروکی ندارد

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

سیستم ترمزگیری هوشمند خطر تصادف را به حداقل می رساند

اجرای پایلوت طرح کروکی تصادفات در پایتخت

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس راهور بر اثر تصادف جان خود را از دست داد

مبدل شدن تصادفات رانندگی به یک معضل در سطح جهانی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی