پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چرا کارشناسی خودرو قبل از خرید خودرو امری ضروری است؟

خرید و فروش خودرو مخصوصا در شرایط تورمی و نوسانات شدیدی که در این روزها با آن مواجه هستیم کاری پراسترس محسوب می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خرید و فروش خودرو مخصوصا در شرایط تورمی و نوسانات شدیدی که در این روزها با آن مواجه هستیم کاری پراسترس محسوب می شود. مخصوصا […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

خرید و فروش خودرو مخصوصا در شرایط تورمی و نوسانات شدیدی که در این روزها با آن مواجه هستیم کاری پراسترس محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خرید و فروش خودرو مخصوصا در شرایط تورمی و نوسانات شدیدی که در این روزها با آن مواجه هستیم کاری پراسترس محسوب می شود.

مخصوصا با بالارفتن قیمت ها انتخاب خودرو روز به روز سخت تر شده و برای خرید خودرو نیازمند آگاهی و اطلاعات کافی هستیم. برای آگاهی از سلامت فنی خودرو نیاز به کارشناسی خودرو قبل از خرید آن داریم.

کارشناس خودرو چه مواردی را در هنگام کارشناسی مورد بررسی قرار می دهد؟

سلامت فنی و بدنه خودرو

بسیاری از افراد این تصور را دارند که با توجه به سابقه رانندگی و آشنایی با بخش های فنی خودرو توانایی بررسی خودرو را از لحاظ فنی و بررسی بدنه دارند اما در حقیقت برای بررسی دقیق بدنه خودرو و بخش های فنی نیاز به مهارت و تجربه بسیاری است که برای این کار باید از کارشناسان خودرو کمک بگیریم. باید به این موضوع دقت کنید که حتی خودروی صفر کیلومتری که خریداری می کنید نیز ممکن است دارای رنگ شدگی باشد و بهتر است قبل از تحویل گرفتن خودرو صفر کیلومتر از یک کارشناس خودرو کمک بگیرید.کارشناسان با توجه به رنگ ، سلامت بدنه ماشین ،صافکاری وسوابق تصادف و … اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. برای خیلی از افراد پیش می اید که کارشناسی را در این زمینه نشناسند که می توانند از سایت هایی مثل: «ماشین بانک» برای این کار کمک بگیرند .

کارشناسی فنی، موتور و گیربکس

با افزایش قیمت خودرو هزینه تعمیر بخش های فنی خودرو نیز دچار افزایش قیمت شدید شده و ممکن است هزینه زیادی برای مالک خودرو بر عهده داشته باشد. بسیاری از دلال های بازار خودرو بدون رفع ایرادات اساسی و فقط با تعمیر جزیی و رسیدگی به ظاهر خودرو ، به فروش خودرو می پردازند و با این کار فرد خریدار دچار ضرر هنگفتی خواهد شد.به همین دلیل کارشناسی فنی خودرو قبل از خرید آن امری ضروری است.برای اینکه کارشناس خودرو بتواند بخش های فنی خودرو را بررسی و کارشناسی کند نیاز به دانش فنی و مهارت در بخش مکانیکی خودرو دارد. کارشناس خودرو باید برای بررسی علاوه بر کنترل خودرو نسبت به هرگونه صدا یا لرزش بیش از حد دقت بالا داشته باشد و بتواند آن را تشخیص دهد و برای خریدار خودرو آن را شرح دهد.در خودروهای پیشرفته می‌شود توسط دیاگ تا قسمتی به مشکلات فنی خودرو پی برد ولی این تصور اشتباه و غلطی است که برخی می‌گویند با تستِ دیاگ تمام مشکلات خودرو مشخص می‌شود! بیشتر مشکلات خودرو فقط توسط تست رانندگی توسط کارشناس خودرو پیدا و مشخص می‌شوند.

مشکلات رایج موتور که از دیدِ ما مخفی است!

مشکل روغن سوزی، دفرم شدن رینگ، پیستون و … از جمله چیزهایی است که برای تعمیر و اصلاح آنها در شرایط فعلی باید هزینه های گزافی را متحمل شویم. در زمان خرید و فروش خودرو ، ممکن است که برخی از کلاه برداران و دلالان با ترفندهایی به رفع این مشکلات برای مدت زمان محدود نمایند. به همین دلیل بسیار ضروری است که این بخش ها توسط یک فرد با تجربه صورت پذیرد.

تست دیاگ

امروزه اغلب خودرو ها دارای کامپیوتری هستند که نقش جعبه سیاه خودرو را بر عهده دارد. در این سیستم اطلاعات اساسی و حیاتی خودرو ثبت و بررسی می شوند. از جمله این اطلاعات می توان به بررسی عمل کردن سنسورهای خودرو، مسافت طی شده، مشکلات اساسی و برقی خودرو و… اشاره نمود. تمامی این اطلاعات با استفاده از دستگاهی به دیاگ قابل مشاهده است. کارشناس خودرو در هنگام کارشناسی خودرو با استفاده از دستگاه دیاگ می تواند بسیاری از مشکلات موجود در خودرو را تشخیص دهد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که قبل از خرید خودرو حتما تست دیاگ را انجام دهید.

کارشناسی بدنه خودرو 1

کارشناسی مطمئن در برابرِ کلاهبرداران خودرو!

با نگاه کردن به قیمت خودرو ها می توان حدس زد که توان بسیاری از مردم برای خرید خودرو صفر کیلومتر کاهش یافته و به دنبال خرید خودرو کارکرده هستند. به همین دلیل کلاه برداران خودرو تلاش دارند خودروهایی که دارای مشکلات فنی بسیار هستند را با قیمت نازل خریداری کرده و با رفع جزیی عیوب آن به عنوان یک خودرو سالم به فروش برسانند. کلاهبرداران باعث می‌شوند تا معامله‌ی ما به اتفاقی ناگوار تبدیل شود و خریدار خودرو دچار ضررهای هنگفتی گردد.

خودرو قبل از خرید خودرو به شما کمک می‌کند تا خودرو را بدون نگرانی از مشکلات آتی و متحمل شدن مخارج اضافی خریداری نمائید. خرید خودرو بدون کارشناسی و فقط با تکیه بر تجربیات شخصی می‌تواند در آینده هزینه‌های زیادی برای شما در بر داشته باشد در حالی که با صرف هزینه بسیار اندک می‌تواند از به وجود آمدن این مخارج جلوگیری نمائید.

وب سایت ماشین بانک با ارائه خدمات کارشناسی خودرو در محل یکی از پیشروترین شرکت‌های کارشناسی خودرو در زمینه تشخیص رنگ خودرو، کارشناسی بدنه خودرو، کارشناسی فنی و گیریبکس، بررسی آپشن ها، تست رانندگی و دیاگ است و به شما کمک می‌کند تا به راحتی و بدون دغدغه خودرو مورد نظر خود را خریداری نمائید. برای ثبت درخواست کارشناسی خودرو کافی است در قسمت ثبت درخواست کارشناسی بالای صفحه درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان ماشین بانک به محل اعزام شده و خودرو مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی