پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 207

اگر خودرو در بورس عرضه شود دیگر خبری از قیمت منصفانه نیست!

به گفته رئیس شورای رقابت، اگر خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه‌ای که شورا برای مصرف کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی‌رسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: برای عرضه خودرو در بورس […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۹

به گفته رئیس شورای رقابت، اگر خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه‌ای که شورا برای مصرف کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: برای عرضه خودرو در بورس کالا، طرح هایی ارائه شده است. عرضه خودرو در بورس کالا باعث می شود قیمت منصفانه ای که شورای رقابت ارائه می دهد و از طریق قرعه کشی به دست مشتری می رسد، از بین برود.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه اکنون با قیمت منصفانه ای که شورای رقابت اعلام می کند، هم خودروساز و هم مصرف کننده راضی است، گفت: آخرین نظر در خصوص عرضه خودرو در بورس این بود که شورای رقابت در قیمت گذاری دخیل باشد است اما این نظر در شورا رای نیاورد. مجدد در مجلس شورای اسلامی طرح را عنوان کردند و یک بار هم در آن جلسه شرکت کردم.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت های شورای رقابت برای تولید کننده منصفانه است و قیمتی که بورس مشخص می کند مشخص نیست منصفانه باشد یا خیر چرا که بورس مانند یک حراجی عمل می کند و در آن هر که قیمت بالاتری برای کالا بدهد، کالا را می خرد و دیگر حقوق مصرف کننده در آن در نظر گرفته نمی شود.

شیوا گفت: تفاوت زیادی بین قیمت حراجی بورس و قیمتی که شورای رقابت می دهد وجود دارد و اگر خودرو در بورس عرضه شود به قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی رسد و مصرف کننده واقعی از آن بهره مند نمی شود. فروش خودرو در بورس تفاوت قیمتی وجود دارد که برای آن پیشنهادهایی را ارائه داده اند.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: برخی اعتقاد دارند مبلغ دریافتی در زمان عرضه خودرو در بورس باید به خزانه دولت واریز شود، برخی می گویند وام به خود خودروساز و قطعه ساز داده شود، برخی می گویند صرف حمل و نقل عمومی شود. صحبت های زیادی در این خصوص مطرح شده است اما هنوز این طرح در کمیسیون مجلس است و در صحن نیامده تا ببینیم به چه نتیجه ای می رسد.

این مقام مسئول تشریح کرد: اگر تایید شود که خودرو در بورس عرضه شود، دیگر خودرو با قیمت منصفانه ای که شورا برای مصرف کننده در نظر گرفته به دست مشتری نمی رسد و مردم باید خودرو را با قیمت حراجی از بورس بخرند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

راهکار وزیر صمت برای شکست انحصار در بازار خودرو

طرح پیش فروش خودروسازان تاثیری بر ساماندهی بازار خودرو ندارد

رکود، همچنان میهمان پر و پا قرص بازار خودرو است

هرخودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارجی می شود

خودروساز داخلی باید سود کند تا خودرو فرسوده را از رده خارج کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی