پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرکز معاینه فنی

نرخ جدید مراکز معاینه فنی چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از افزایش 27 درصدی بهای مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: این موضوع به زودی به مراکز ابلاغ و در تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهندس قیصر مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از افزایش 27 درصدی بهای مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: این موضوع به زودی به مراکز ابلاغ و در تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهندس قیصر مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور، درباره افزایش نرخ معاینه فنی در کشور گفت: در کشور به ازای 14 میلیون خودروی مشمول دریافت معاینه، 630 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک داریم که با 805 خط فعالیت می‌کنند.

قیصر تصریح کرد: هر ساله باید نرخ ارائه معاینه فنی خودروها تغییر یابد، اما حدود دو سال این تغییر انجام نشد و هزینه معاینه فنی و ارائه خدمات 37 هزار تومان بود و به دلایلی مانند اینکه تجهیزات این مراکز وارداتی است و نگهداری آنها و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز و برخی اوقات اجاره این مراکز در سایه تورم‌های موجود در بازار و تحریم ها موجب شد بر این مراکز نیز اثر گذاشته و هزینه های مضاعفی به مراکز معاینه فنی وارد شود، لذا امسال هزینه های سالانه استهلاک، تجهیزات، اجاره و… را آنالیز کردیم و به عددی رسیدیم که از آسیب این صنعت جلوگیری نماید.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور افزود: هیئت وزیران در جلسه 16 آذر 1399 به پیشنهاد مشترک وزارت خانه‌های کشور و راه و شهرسازی، بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه را تعیین نمود.

وی اظهار داشت: بهای خدمات معاینه فنی حدود 27 درصد افزایش یافته که به زودی ابلاغ و در مراکز معاینه فنی سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

بنا براعلام روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، قیصر بیان داشت: موضوع کاهش آلایندگی و اخذ معاینه فنی برای خودروها یک اصل است و باید از سوی رانندگان و صاحبان خودروها رعایت شود.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در خاتمه به مردم و مالکان خودرو ها توصیه کرد، به مراکز معاینه فنی خودرو اطمینان داشته باشند و به منظور حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی شهروندان برای اطمینان از میزان آلایندگی و ایمنی خودروهای خود با پرداخت هزینه اندکی به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

روزانه 6 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می کند

وزارت کشور وظیفه تعطیل کردن مراکز معاینه فنی را دارد

فعالیت 4 مرکز معاینه فنی در روز 22 بهمن

5 مرکز ستاد معاینه فنی خودروهای تهران فردا دایر است

برخورد جدی ستاد معاینه فنی خودرو با مراکز متخاطی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی