پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان

شکست انحصار با ورود قطعه سازان به عرصه خودروسازی

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ارتباط با پیشنهاد وزارت صمت در خصوص تشکیل کمیسیون مشترکی با خودروسازان بیان کرد: پیشنهاد وزیر صمت ورود خود قطعه‌سازان برای تولید خودرو را ارائه کرده تا انحصار موجود در دو خودروساز اصلی شکسته شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۹ دی ۱۳۹۹

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در ارتباط با پیشنهاد وزارت صمت در خصوص تشکیل کمیسیون مشترکی با خودروسازان بیان کرد: پیشنهاد وزیر صمت ورود خود قطعه‌سازان برای تولید خودرو را ارائه کرده تا انحصار موجود در دو خودروساز اصلی شکسته شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه طی این نشست که با محوریت مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی بود، با نگرش عمده به صنعت قطعه‌سازی کشور برگزار شد و مشکلات قیمت‌گذاری، نقدینگی، ارز و مشکلات گمرکی مطرح شد؛ گفت: در انتهای جلسه نیز وزیر صنعت اظهار نظر کردند که قطعه‌سازان به صورت یک کمیسیون مشترکی با خودروسازان همکاری داشته باشند و تجهیزات خودروسازان را برای تولید خودرو توسط خود قطعه‌سازان به کار گیرند؛ تا منجر به شکست انحصاری که در هردو خودروسازان ایجاد شده است شود.

وی در رابطه با مشکلات نقدینگی صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی و راه‌حل‌های مطرح شده طی این نشست، گفت: برای حل مشکلات نقدینگی دو اتفاق قرار است که بیفتد. علاوه براینکه پیگیر ۵۰۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب سال گذشته هستیم که در سال جاری دریافت کنیم، “طرح گام” است که به عنوان پایلوت قرار است صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی شروع به کار کنند و جلسات مربوط به آن در حال برگزاری است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در رابطه با حل بخشی از مشکلات کمبود نقدینگی این صنعت با طرح گام، ابراز امیدواری کرد که با اجرا شدن طرح گام، کمکی به تامین نقدینگی هر دو صورت گیرد.

وی افزود: در طرح گام، تازه ابتدای راه و در پایلوت هستیم. بایستی حرکت کرد تا دید چه اتفاقی خواهدافتاد. وعده‌هایی داده شد برای تامین نقدینگی در قالب پرداخت ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده و از محل طرح گام، فضای مثبتی ایجاد کرده است اما باید پیش رفت تا نتیجه مشخص شود.

شایان ذکر است طرح گام یا همان “اوراق گام” طرحی است که معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکی از نشست‌های خبری خود در خردادماه سال جاری مطرح و اعلام کرد که تامین مالی صنعت قطعه‌سازی از طریق «اوراق گام» امکان‌پذیر خواهد شد. در سال جاری نگاه جدیدی برای تامین مالی صنایع داریم که نگاه زنجیره‌ای است، به صورتی که امروز به جای اینکه به پنج بخش یک زنجیره تامین پنج وام مجزا اختصاص دهیم، یک ردیف اعتباری تعریف می‌کنیم که بین بخش‌های زنجیره تامین، در گردش باشد تا حجم بالای نقدینگی کشور را کاهش دهیم.

به گفته زرندی در این زمینه یکی از موضوعاتی که با بانک‌ها رایزنی شده است، استفاده قطعه‌سازان از اوراق تامین نقدینگی ویژه تولید یعنی اوراق گام هست که در شورای بورس نیز تصویب شده است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

مشکل مردم قیمت بالای خودرو است/ با عذرخواهی کیفیت خودرو بالا نمی رود

ریشه مشکلات صنعت خودرو باید در حوزه ای دیگری بررسی شود

تولید انبوه تارا از بهمن ماه سال جاری آغاز می شود

تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان برای تولید خودرو و ایجاد رقابت/ نسخه ای برای شکست انحصار

مطالبه 31 هزار میلیاردی قطعه سازان از خودروسازان

طراحی و داخلی‌سازی شبکه برق و الکترونیک «تارا»

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی