پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان موتورسیکلت

نفس قطعه سازان موتورسیکلت به شماره افتاد/ جانشین خاطره سازترین موتورسیکلت ایران مشخص شد

به گفته یک سازنده اگزوز موتورسیکلت، قطعه سازان موتورسیکلت در شرایط خوبی به سر نمی برند و عده‌ای نیز تصمیم دارند تا پایان سال کارخانه خود را تعطیل کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد رحیمی یکتا سازنده اگزوز موتورسیکلت با بیان اینکه تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در وضعیت نامطلوبی به لحاظ تولید به سر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۹ دی ۱۳۹۹

به گفته یک سازنده اگزوز موتورسیکلت، قطعه سازان موتورسیکلت در شرایط خوبی به سر نمی برند و عده‌ای نیز تصمیم دارند تا پایان سال کارخانه خود را تعطیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد رحیمی یکتا سازنده اگزوز موتورسیکلت با بیان اینکه تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در وضعیت نامطلوبی به لحاظ تولید به سر می‌برند، اظهار کرد: اخبار خوبی از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت به گوش نمی‌رسد و میزان تولید همکاران ما بسیار کاهش یافته است و عده‌ای نیز تصمیم دارند تا پایان سال کارخانه خود را تعطیل کنند.

به گفته این فعال صنعت موتورسیکلت، چالش‌های تامین مواد اولیه و افزایش هزینه‌های تولید، عمده مشکلات این سازندگان را شامل می‌شود، علاوه بر آن تولید و فروش اگزوز وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه سازندگان اگزوز برای تامین فولاد با مشکل مواجه هستند، اشاره کرد: فولاد یکی از مواد اولیه اصلی اگزوز است اما تولیدکنندگان باید سهمیه فولاد خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

رحیمی‌یکتا تاکید کرد: مشکلات مواد اولیه و تولید در صنعت اگزوز زیاد است، به صورتی که تولید اگزوز مقرون به صرفه نیست و تولیدکنندگان این کالا به دنبال تعطیلی کارخانه خود هستند.

وی بیان کرد: هزینه‌های تولید و تامین ابزار و قطعه اگزوز در مقایسه با سال گذشته دو تا سه برابر رشد داشته است، حتی کارتن هم که مواد اولیه آن کاملا از داخل تهیه می‌شود، افزایش قیمت دو برابری داشته است.

وی افزود: گاز صنعتی مصرفی مانند دی‌اکسید کربن نیز هر روز افزایش قیمت دارد، به طوری که در طول هفته گذشته، هر کپسول ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

رحیمی یکتا کمبود نقدینگی را چالش دیگری دانست که قطعه‌سازان موتورسیکلت با آن دست به گریبانند.

وی با بیان اینکه مطابق با اعلام سازمان ملی استاندارد، در تولید اگزوز باید استاندارد یورو۵ رعایت شود، عنوان کرد: یک شرکت داخلی عمده نیاز کاتالیزور کشور را تامین می‌کند و کاتالیروزهای جدید تولید شده در کشور از استانداردهای لازم برخوردارند.

این سازنده اگزوز موتورسیکلت در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: برنامه دولت این است که موتور هوندا۱۲۵ از گردونه تولید حذف شود و موتورسیکلت‌های جدید با نام s1 جایگزین آن شوند.

رحیمی‌ یکتا ادامه داد: با وجود اینکه برای جایگزینی S1 با موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ برنامه‌ریزی شده است اما ازابتدای سال جاری تاکنون حدود سال نهایت ۲ هزار دستگاه از این محصول، ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در انجمن‌های قطعه‌سازی کار مثبتی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: در این انجمن‌ها حق عضویت توسط اعضا پرداخت می‌شود و فقط درباره موضوعات صحبت می‌شود و کار مثبتی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز

راهکار وزیر صمت برای صنعت موتورسیکلت

140 هزار گواهی اسقاط در اختیار موتورسیکلت سازان قرار می گیرد

لزوم بسترسازی برای تولید موتورسیکلت های برقی

ادعای تولیدکنندگان موتورسیکلت درباره اسقاط موتورهای فرسوده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی