پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید موتورسیکلت

ارزنیمایی خرج صرف واردات CKD از چین می شود!

نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه بیان کرد: به سازندگان موتورسیکلت ارز نیمایی داده می‌شود و با این کار آنها تشویق می‌شوند که موتورسیکلت را به صورت CKD از چین وارد کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حبیب‌الله محمودان نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه گفت: به سازندگان […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۹

نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه بیان کرد: به سازندگان موتورسیکلت ارز نیمایی داده می‌شود و با این کار آنها تشویق می‌شوند که موتورسیکلت را به صورت CKD از چین وارد کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حبیب‌الله محمودان نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه گفت: به سازندگان موتورسیکلت ارز نیمایی داده می‌شود و با این کار آنها تشویق می‌شوند که موتورسیکلت را به صورت CKD از چین وارد کنند.

وی بیان کرد: چین در ازای این صادرات قطعه خود، با دامپینگ و سیاست‌های کاری خاص، مانع تیراژ بالای تولید قطعه موتورسیکلت در ایران شده است، به صورتی که در کمتر از ۶ ماه مدل موتورسیکلت در آن کشور تغییر می‌کند و امکان رقابت را از ما می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حالی که کالاهای اساسی، صنایع غذایی، دارویی و… در کشور با کمبود ارز مواجه هستند، چرا باید به موتورسیکلت‌سازان ارز نیمایی داده شود تا با آن قطعات را وارد و در اینجا مونتاژ کنند؟

وی اشاره کرد: در بازار موتورسیکلت کشور کمبود وجود ندارد اما سیاست‌های اقتصادی فعلی، کشور را به نمایشگاه موتورسیکلت‌های بزک کرده کشورهای خارجی تبدیل کرده‌است.

وی تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد از مواد اولیه موتورسیکلت و قطعات آن داخلی است. ورق فولادی، محصولات پتروشیمی، شمش‌های آلومینیومی، آلیاژهای غیر فلزی و مس و برنز که در ساخت موتورسیکلت به کار می‌رود همگی به طور فراوان در کشور تولید می‌شوند.

وی افزود: با وجود اینکه مواد اولیه موتورسیکلت در کشور موجود است، همچنان ارز نیمایی به موتورسیکلت‌سازان داده می‌شود و سیاست‌گذاری مشخصی هم در آن وجود ندارد که در نتیجه این اقدامات، موتورسیکلت‌سازان یک موتورسیکلت را به صورت ۶ قطعه وارد و در کشور مونتاژ می‌کنند.

وی بیان کرد: در صنایع موتورسیکلت خریدار سردرگم است و تنوع موتورسیکلت‌های وارداتی باعث اشباع شدن بازار شده است.

وی با بیان اینکه اگر واردات موتورسیکلت ممنوع شود، هیچ اتفاقی از نظر کمبود موتورسیکلت در کشور رخ نمی‌دهد، اظهار داشت: در کشور توان تولید موتورسیکلت و قطعات به تعداد کافی وجود دارد.

نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه عنوان کرد: آمار دقیقی از تعداد سازندگان قطعات موتورسیکلت در دست نیست، اما تخمین زده می‌شود بیش از ۴۰۰ کارخانه در کشور وجود دارند که قطعه موتورسیکلت می‌سازند.

محمودان ادامه داد: چند قطب صنعت قطعات موتورسیکلت در کشور وجود دارد، بزرگترین آن تهران است و پس از آن اصفهان، خراسان رضوی، تبریز و اراک و ساوه قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کلیه قطعات بدنه موتورسیکلت در کشور ساخته می‌شود، گفت: تولید این کارخانه‌ها به روز است و توان تولید قطعه و قالب را بر اساس تکنولوژی روز و برای هر مدل جدید دارند.

وی اشاره کرد: دانش فنی ساخت قطعات موتورسیکلت در کشور موجود است و مشکل تکنولوژی وجود ندارد، حتی قطعات ریز، ظریف و دشوار نظیر گیربکس در داخل کشور تولید می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز

نفس قطعه سازان موتورسیکلت به شماره افتاد/ جانشین خاطره سازترین موتورسیکلت ایران مشخص شد

راهکار وزیر صمت برای صنعت موتورسیکلت

140 هزار گواهی اسقاط در اختیار موتورسیکلت سازان قرار می گیرد

لزوم بسترسازی برای تولید موتورسیکلت های برقی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی