پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون سازمان محیط زیست

کاهش ۲۰ درصدی آلایندگی با تولید موتور سه ‌استوانه ایرانی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: تولید نخستین موتور سه‌استوانه ایران‌ خودرو گامی در جهت کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین رعایت حقوق شهروندی است که این امر را به فال نیک می‌گیریم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۹

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: تولید نخستین موتور سه‌استوانه ایران‌ خودرو گامی در جهت کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و همچنین رعایت حقوق شهروندی است که این امر را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی موتور سه‌استوانه ملی که روز گذشته در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو برگزار شد، با اشاره به این‌که این موتور بیش از ۲۰ درصد کاهش مصرف سوخت دارد، گفت: موتور سه‌استوانه ایرانی به همین نسبت کاهش آلایندگی خواهد داشت و در داشتن هوای پاک موثر خواهد بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به حفظ محیط زیست و رعایت حقوق شهروندی و هوای پاک تاکید دارند. همچنین اصل ۵۰ قانون اساسی، اشاره مستقیم به حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی مردم کرده است و هیچ‌کس مخالف تولید داخل نیست، اما باید هزینه‌های آن هم مشخص شود.

کلانتری با اشاره به فشار ناشی از تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران اضافه کرد: همه از تحریم‌ها شکایت داریم، در حالی که از ابتدای قانون برنامه ششم، خودروسازان ملزم شده بودند که استاندارد یورو۵ را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این امر باعث افزایش قیمت خودرو و کاهش توان مشتری می‌شد، به ارتباط خوب سازمان محیط زیست با گروه صنعتی ایران‌خودرو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تولیدات ایران‌خودرو با استاندارد یورو۵ تولید و عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

افزایش ۵۰ هزار دستگاهی حمل خودرو

موتور 3 سیلندر ایران خودرو رونمایی شد

استفاده حداکثری ایران خودرو از ظرفیت قطعه‌سازی استان مرکزی

توسعه همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو با دانشگاهیان و قطعه سازان اراک

قرعه کشی یازدهمین فروش فوق‌العاده ایران خودرو/ پخش زنده در وب‌سایت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی