پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو در چین

عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو دیگر به نام اروپایی ها و آمریکایی ها نیست!

طبق بررسی های صورت گرفته کشور چین از سال 2009 تا امروز بیشترین تعداد خودرو را تولید کرده و همچنان هم در صدر جدول بزرگترین تولیدکننده خودرو قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با وجود افت تقاضای خودروهای سواری در اتحادیه اروپا، چین همچنان در صدر نخست تولیدکنندگان خودرو قرار دارد و با […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۹

طبق بررسی های صورت گرفته کشور چین از سال 2009 تا امروز بیشترین تعداد خودرو را تولید کرده و همچنان هم در صدر جدول بزرگترین تولیدکننده خودرو قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با وجود افت تقاضای خودروهای سواری در اتحادیه اروپا، چین همچنان در صدر نخست تولیدکنندگان خودرو قرار دارد و با وجود شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر همچنان در صدر تولیدکنندگان قرار گرفته است.

آمار منتشرشده از سوی اتحادیه جهانی تولیدکنندگان خودرو (OICA) نشان می دهد چینی ها قدرت بلامنازع تولید خودرو در جهان هستند.

این گزارش نشان می دهد بعد از چین که به شکل قابل توجهی از دیگر کشورهای جهان در این زمینه پیشی گرفته، کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن و آلمان در رتبه های بعدی قرار دارند.

فاصله بین چین و بزرگترین تولیدکننده بعدی قابل توجه است به طوری که چین سالانه۲۱٫۴میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند، در حالی که شمار خودروهای تولید شده توسط ژاپن به ۸٫۳میلیون دستگاه می‌رسد.

آمار تولید در چین به سرعت افزایش یافته چرا که کل صنعت خودرو به میزان قابل توجهی در معرض جهانی‌سازی قرار دارد و تولیدکنندگان آلمانی مانند فولکس واگن، به طور فزاینده‌ای تولید خود را در چین گسترش می‌دهند.

در حالی چینی ها در صدر کشورهای تولیدکننده خودرو ایستاده اند که تا سال ۱۹۹۹ ایالات متحده با تولید ۱۳ میلیون خودرو در رده نخست قرار داشت و سال ۲۰۰۰ نیز با ۱۲٫۸ میلیون خودرو همچنان در صدر باقی ماند͏ و این جایگاه را در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ تکرار کرد.

در سال ۲۰۰۶ ژاپنی ها با ۱۱٫۵ میلیون خودرو این رده را به خود اختصاص دادند تا اینکه از سال ۲۰۰۹ چینی ها با تولید ۱۳٫۸ میلیون خودرو جایگاه نخست را از آن خود کردند و در سال ۲۰۱۸ تولیدات آن ها به بالاتر از ۲۵٫۷ میلیون خودرو رسید و همچنان نیز در صدر قرار دارند.

تقاضا برای خودروی سواری در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ بیشترین کاهش در تاریخ را ثبت کرد و ثبت‌نام برای خودرو‌های جدید نسبت به سال ۲۰۱۹ سه میلیون خودرو کاهش یافت.

کسب رتبه نخست تولید خودرو از سوی چین در حالیست که به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا بازار خودروهای سواری در اروپا با افت شدید تقاضا روبرو شده است.

اتحادیه تولیدکنندگان خودرو اروپا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده به دلیل تاثیر مستقیم شیوع کرونا بر بازار خودروهای سواری، بازار این دسته از خودروها در اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی ۲۳٫۷ درصد کوچک‌تر شد و به ۹٫۹ میلیون دستگاه خودرو رسیده است.

براساس آمار منتشره، ثبت‌نام‌های جدید ۳ میلیون دستگاه نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و بیشترین افت سالانه تقاضا برای خودرو از زمان ثبت رکوردها به سال ۲۰۲۰ تعلق گرفته است.

در میان بزرگ‌ترین بازارهای خودروی این منطقه، اسپانیا شدیدترین کاهش (۳۲٫۳ درصد) را به خود اختصاص داده و پس از آن ایتالیا (۲۷٫۹ درصد) و بعد فرانسه (۲۵٫۵ درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند در این‌میان آلمان نیز (۱۹٫۱ درصد) کاهش را تجربه کرد بنابراین تقاضا برای خودروی سواری در این اتحادیه ۳٫۳ درصد کاهش و به ۱٫۱ میلیون دستگاه رسید.

انتهای پیام/ منبع: خودروکار

گلوری 580، کراس اووری جدید برای بازار ایران

آشنایی با هایما X7

بزرگترین بازار خودرو جهان دوباره رونق گرفت

افزایش 13.6 درصدی فروش خودرو در چین به نام جنرال موتورز ثبت شد

پیش بینی افت 10 درصدی فروش خودرو در بزرگترین بازار خودرو دنیا در سال 2020

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی