پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی پرفروش ترین خودروها در هر قاره

در حالی که با شیوع ویروس کرونا در سال 2020 میلادی، فروش بسیاری از خودروها در سراسر جهان افت کرد، اما بعضی خودروها افزایش فروش را نیز تجربه کردند. انتشار آمار فروش خودرو در کشورهای مختلف، علاوه بر معرفی پرفروش ترین خودروها و خودروهای محبوب، اطلاعات مهمی را نیز در مورد بازار خودرو و شرایط […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۹

در حالی که با شیوع ویروس کرونا در سال 2020 میلادی، فروش بسیاری از خودروها در سراسر جهان افت کرد، اما بعضی خودروها افزایش فروش را نیز تجربه کردند. انتشار آمار فروش خودرو در کشورهای مختلف، علاوه بر معرفی پرفروش ترین خودروها و خودروهای محبوب، اطلاعات مهمی را نیز در مورد بازار خودرو و شرایط اقتصادی هر کشور برملا می کند. در بعضی کشورها انتخاب خودرو به خریداران تحمیل می شود و در بعضی دیگر از کشورها تنوع در بازار خودرو بیداد می کند. مقاله پیش رو نتیجه بررسی آمار فروش خودروی کشورهای مختلف جهان در سال 2019 است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در سال ۲۰۱۹، تویوتا ۱٫۴۸ میلیون دستگاه کرولا فروخت و برای پانزدهمین سال متوالی، این سدان محبوب ژاپنی توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص دهد. تویوتا در ۴۱ کشور جهان محبوب‌ترین برند خودروسازی محسوب می‌شود و هایلوکس، به عنوان پیکاپ جان‌سخت این خودروساز ژاپنی، پرفروش ترین خودرو در ۱۶ کشور جهان است.

خاورمیانه

تویوتا لندکروزر خودروی محبوب کشورهای عربی

از بین ۱۵ کشوری که آمار فروش خودرو سال ۲۰۱۹ آن‌ها منتشر شده، تویوتا در ۹ کشور محبوب‌ترین برند است. طبق انتظار، کشورهای عربی از طرفدارهای پر و پا قرص خودروهای تویوتا به شمار می روند و انتخاب اول در این کشورها چیزی نیست جز تویوتا لندکروزر. براساس نظرسنجی‌ها، ۵۶ درصد از مردم کشورهای عربی، ژاپن را به‌ صنعت خودروسازی‌اش می‌شناسند.

تویوتا لندکروزر 2020

البته پرفروش‌ترین خودروها در سوریه و عربستان سعودی، البته هیوندای توسان و هیوندای اکسنت پرفروش ترین خودروها در سوریه و عربستان بوده اند. عراقی‌ها بیشتر از هر خودرویی در سال ۲۰۱۹، کیا فرانتیر (پیکاپ و ون کیا بونگو) خریده‌اند و بازار خودروهای صفر کیلومتر قزاقستان دراختیار تویوتا کمری بوده است. براساس داده‌های BestSellingCarsBlog، در ایران پرفروش‌ترین خودرو مدل‌های مختلف پراید از برند سایپا است!

آسیا

تویوتا هایلوکس پرچمدار آسیا و اقیانوسیه

در مجموعه تمام کشورهای آسیا و اقیانوسیه، عنوان پر‌فروش‌ترین خودرو به تویوتا هایلوکس می‌رسد. تویوتا در استرالیا، تایلند، ویتنام، فیلیپین، اندونزی و تایوان محبوب‌ترین خودروساز بوده؛ اما در ژاپن، خودروی شهری هوندا N-Box فروش بیشتری داشته است.

دنا پلاس

ماروتی التو (Maruti Alto) سوزوکی بیش تر از هر خودروی دیگری در سال ۲۰۱۹ در هند فروش داشته است و در چین بیشتر مردم وانت و ون وولینگ (Wuling) که ساخت مشترک سایک موتور و جنرال موتورز محسوب می‌شود را انتخاب کرده اند. در کره ‌جنوبی، هیوندای گرنجور (آزرا) و در نیوزیلند نیز فورد رنجر انتخاب اول مردم بوده است. پرفروش‌ترین خودروی آذربایجان، ایران‌خودرو دنا است که در این کشور با برند خزر و نام SD و LD فروخته می‌شود.

اروپا

تسلا مدل 3 سوگلی هلندی ها

فولکس واگن گلف در قاره‌ سبز فرمان‌روایی می‌کند؛ البته اشکودا و پژو نیز در کشورهای مختلف اروپایی فروش بالایی دارند. در روسیه لادا گرنتا (Lada Granta)، در بریتانیا فورد فیِستا، در فرانسه پژو 208، در ایتالیا فیات پاندا، در رومانی داچیا لوگان (L90) و در دانمارک نیسان قشقایی پرفروش‌ترین خودروها به شمار می روند.

تسلا مدل 3

همچنین تسلا مدل 3 در هلند و نروژ پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

آمریکا

فورد سری F محبوب ترین خودرو در آمریکا و کانادا

اگر طرفدار دنیای خودرو باشید، قطعا می‌دانید که فورد سری F برای چند دهه پرفروش‌ترین خودرو در آمریکای شمالی بوده است. مردم آمریکا و کانادا در سال ۲۰۱۹ هم پیکاپ‌های سبک و سنگین از سری F فورد را بیشتر از هر خودروی دیگری خریده‌اند و دوج رم (Ram) در مقام دوم قرار دارد. سدان نچندان زیبای نیسان ورسا در کشور مکزیک شانس کسب عنوان پرفروش ترین خودرو را داشته است. عواملی مثل پایین بودن قیمت و فعال بودن خط تولید خودروهای ژاپنی در مکزیک دست به دست هم داده تا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۷ هزار دستگاه نیسان ورسا در این کشور آمریکای جنوبی به فروش برسد.

در آمریکای جنوبی، پرفروش‌ترین خودرو شورولت اونیکس بوده و تویوتا در تعقیب آمریکایی‌ها است. شورولت اونیکس در برزیل حدود ۲۵۰ هزار مشتری داشته و همین تقاضای بالا باعث شده علی رغم محبوبیت هایلوکس و فورچونر در آرژانتین، پرو و ونزوئلا، تویوتا از شورولت عقب بماند.

رنو در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکای لاتین فروخته است. ساندرو و کوئید در کشورهای کلمبیا و اروگوئه پرفروش‌ترین خودروها بوده‌اند. در شیلی پیکاپ میتسوبیشی L200 که مدل‌های قدیمی‌اش هنوز در ایران وجود دارد، به عنوان پرفروش‌ترین خودرو شناخته می شود.

آفریقا

جان سخت تویوتا یکه تاز کشورهای افریقایی

انتخاب تویوتا هایلوکس به عنوان پرفروش ترین خودرو در کشورهای آفریقایی، اصلا عجیب نیست. پیکاپ محبوب تویوتا که در هر شرایطی استارت می‌خورد و راننده‌اش را ناامید نمی‌کند، در هشت کشور آفریقایی پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۱۹ بوده است. آمار دقیقی از تمام کشورهای آفریقا موجود نیست؛ اما در مصر، تونس، مراکش و سنگال به ‌ترتیب شورولت سری T، داچیا ساندرو، رنو کلیو و میتسوبیشی L200 پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی