پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت باس هاس (4)

آشنایی با موتورسیکلت باس هاس مجهز به پیشرانه 8.2 لیتری!

مونت وارن در اقدام جالب توجهی، موتورسیکلت باس هاس 502 مجهز به پیشرانه ۸/۲ لیتری شورولت را، قصد دارد در حراجی خودروهای عضلانی Mecum به فروش برساند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نکات جالب آمریکا فقط به مدل‌های معروف موتورسیکلت‌های هارلی‌ دیویدسن و پیشرانه‌های خورجینی هشت سیلندر و شیرینی پای سیب محدود نمی‌شود و […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مونت وارن در اقدام جالب توجهی، موتورسیکلت باس هاس 502 مجهز به پیشرانه ۸/۲ لیتری شورولت را، قصد دارد در حراجی خودروهای عضلانی Mecum به فروش برساند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نکات جالب آمریکا فقط به مدل‌های معروف موتورسیکلت‌های هارلی‌ دیویدسن و پیشرانه‌های خورجینی هشت سیلندر و شیرینی پای سیب محدود نمی‌شود و بیشتر از این است. در سال ۱۹۹۰، مونت وارن تلفیق حداقل دو مورد از این فهرست را شروع کرد که به‌عنوان باس هاس (Boss Hoss) شناخته می‌شود.

اگرچه این موتورسیکلت متعلق به برند هارلی‌دیویدسن نیست، سبک آن مطمئنا ظاهر کلاسیک کروزرهای آمریکایی را به‌تصویر می‌کشد. قاب (فریم) هیچ‌کدام از موتورسیکلت‌های هارلی‌دیویدسن آن‌قدر بزرگ نبود که بتواند پیشرانه V8 شورولت را در خود جای دهد؛ بنابراین، وارن موتورسیکلت اختصاصی خودش را ساخت.

موتورسیکلت باس هاس (1)

هرکدام از مدل‌های باس هاس خاص هستند و نسخه‌ای که در تصاویر می‌بینید، از این قاعده مستثنی نیست. این تنها موتورسیکلتی است که در حراجی شهر خودرو عضلانی Mecum وجود دارد. ازآنجاکه تمرکز این حراجی روی خودروهای عضلانی است، عملا هیچ اطلاعاتی در وب‌سایت Mecum درباره‌ی باس هاس وجود ندارد؛ جز اینکه از پیشرانه ۵۰۲ اینچ مکعبی (۸/۲ لیتری) بهره می‌برد. این پیشرانه بزرگ ۵۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شورولت در ابتدا این پیشرانه را برای خودروهای مسابقه‌ای در دهه ۱۹۶۰ طراحی کرد؛ اما فروش آن را به‌عنوان پیشرانه‌ی کارخانه‌ای از سال ۱۹۹۶ به عموم مردم آغاز کرد.

دیگر حتی باس هاس هم موتورسیکلت‌های خود را به پیشرانه ۵۰۲ مجهز نمی‌کند. اگرچه امروزه پیشرانه‌های بزرگ شورولت برای عموم دردسترس هستند، خریداران مدل‌های جدید باس هاس باید به پیشرانه‌های ۴۹۶ یا حتی نسخه‌های معمولی ۳۵۰ اکتفا می‌کنند.

موتورسیکلت باس هاس (3)

این پیشرانه‌ها معمولا ازطریق جعبه‌دنده خودکار یک یا دو سرعته به چرخ عقب موتورسیکلت متصل می‌شوند. دیگر نیازی به چرخ‌دنده نیست؛ زیرا حتی در پیشرانه‌های کوچک نیز دامنه گشتاور آن‌قدر گسترده است که چنین وسیله نقلیه کوچکی مشکلی برای رسیدن به هر سرعتی در هر دنده‌ای ندارد.

موتورسیکلت باس هاس (2)

هر وسیله نقلیه موجود در این حراجی هم‌اکنون برای نمایش طولانی‌مدت تنظیم شده است و قبل از رفتن به جاده، به کار خاصی نیاز دارد. پلاک فلوریدا این موتورسیکلت نشان می‌دهد آخرین‌بار در سال ۲۰۰۹ ثبت شده است که این سلب مسئولیت را تأیید می‌کند. باس هاس ۵۰۲ اثری بسیار فاخر است. به‌طور مشابه، در پشت ابر غلیظ دود لاستیک که در پشت آن قرار می‌گیرد، حتی جذاب‌تر هم به‌نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

محکومیت یک میلیاردی قاچاقچی موتورسیکلت !

کاراکتری کوچک برای نامی بزرگ/ نگاهی به موتورسیکلت کاوازاکی Z1000 مدل 2010

آشنایی با 6 سیلندر های 2 چرخ/ رقابت چشم بادامی ها این بار بر سر قدمت

قدرتمند ترین موتورسیکلت های جهان را نام ببرید!/ از دامون برقی تا کاوازاکی 1400 سی سی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی