پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رزم حسینی وزیر صمت

تبدیل خودرو به یک کالا مصرفی، یکی از سیاست های وزارت صمت

وزیر صمت با اشاره به اینکه سیاست های وزارت صمت به گونه ای است که خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود گفت: در حال تدوین و تهیه بسته حمایتی ویژه صنعت خودرو با محوریت شکست انحصار در این حوزه هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا رزم حسینی وزیر صمت […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

وزیر صمت با اشاره به اینکه سیاست های وزارت صمت به گونه ای است که خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود گفت: در حال تدوین و تهیه بسته حمایتی ویژه صنعت خودرو با محوریت شکست انحصار در این حوزه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در نشست مشترک با قطعه سازان خودرو در خراسان رضوی تاکید کرد: در حال تدوین و تهیه بسته حمایتی ویژه صنعت خودرو با محوریت شکست انحصار در این حوزه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سیاست های وزارت صمت به گونه ای است که خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود، تاکید کرد: افزایش نقدینگی در سطح جامعه توجه برخی از دلالان و واسطه ها را به سوی بازار خودرو جلب کرده است که البته این افراد در اینده متضرر خواهند شد.

رزم حسینی یادآور شد: علیرغم اجرای طرح‌های مختلف همچون قرعه کشی برای عرضه خودرو، باز در همین شرایط نیز حدود ۵۰ درصد خودروهای فروش رفته گارانتی شان باطل شده و صرفاً در برخی انبارها نگهداری می شوند تا با افزایش کاذب قیمت ها به حفظ سرمایه عده ای کمک کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته تهیه شده برای حمایت از صنعت خودرو شامل نحوه قیمت گذاری، حمایت مالی، تعمیق ساخت داخل، افزایش تولید و به صورت ویژه شکست انحصار و رقابتی نمودن تولیدات خودرویی با کیفیت می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰۰ شرکت قطعه ساز در سطح کشور و بالای ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این صنعت افزود: در صورت ساخت داخل بودن یک قطعه و رعایت تمام ضوابط استاندارد، حتماً جلوی واردات مشابه خارجی را خواهیم گرفت.

وزیر صمت اعلام کرد: تا پایان سال دو نوع خودرو تارا و شاهین که توسط شرکت ایران خودرو و سایپا تولید می‌شوند رونمایی می شوند و علاوه بر یک نوع موتور رونمایی شده تا پایان امسال موتور دیگری نیز رونمایی و معرفی خواهد شد.

رزم حسینی تصریح کرد: همسازی قطعات از دیگر اولویت‌های توسعه این صنعت است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در یک پلت‌فرم مشترک تولید موتور های مشابه و قطعات باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به برکت وجود و تلاش صنعتگران، صادرکنندگان، کشور علیرغم همه محدودیتهای تحریمی سرپا است و بر همین مبنا نظام تصمیم گیری در وزارت صنعت، معدن و تجارت با محوریت بخش خصوصی، نگاه کارشناسی نمایندگان محترم مجلس، کمیسیون های تخصصی و دولت تنظیم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه کشور در سایه تقویت بخش خصوصی توانمند محقق می شود و با وجود مشکلات، اقدامات لازم برای تسهیل در امور با جدیت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

قدم های مثبت مرکز تحقیقات و نوآوری کروز در درمان کرونا

شمارش معکوس برای رونمایی از محصول جدید سایپا با نام اطلس

تئوری شایسته سالاری در انتخاب مدیران صنعت خودرو

سانسور سال های تلخ!/ ترکیب بازار خودروهای وارداتی در سال 1399، ((اگر)) خبری از ممنوعیت واردات نبود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی