پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شهرام فداکار

تئوری شایسته سالاری در انتخاب مدیران صنعت خودرو

در ماه های اخیر صنعت خودرو کشور شاهد عزل و نصب های مختلفی در سطوح مدیریت بوده است. اما انتشار خبر انتصاب شهرام فداکار به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو در نوع خود جالب توجه بود. زیرا فداکار از جمله مدیران صنعتی است که نه به خاطر ارتباطات غیر صنعتی بلکه به دلیل علاقه شخصی […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

در ماه های اخیر صنعت خودرو کشور شاهد عزل و نصب های مختلفی در سطوح مدیریت بوده است. اما انتشار خبر انتصاب شهرام فداکار به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو در نوع خود جالب توجه بود. زیرا فداکار از جمله مدیران صنعتی است که نه به خاطر ارتباطات غیر صنعتی بلکه به دلیل علاقه شخصی و تخصص توانسته از پله های موفقیت بالا برود.

یادداشت پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

نشستن فداکار پشت سکان هدایت یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان خودروهای تجاری کشور در بخش خصوصی شبیه به انتخاب یک مربی با دانش فنی و تجربه برای تیمی با پتانسیل های بالاست. پیچیدگی های صنعت خودرو به لحاظ ساختاری را کنار بگذارید و تصور کنید بازیکنی را که از رده های نوجوانان و جوانان به بزرگ سالان رسیده و بعد از درخشش در تیم ملی دوران بازیگری را به پایان می رساند، تا در بالاترین سطح اثر بخشی خود یعنی مربی گری ایفای نقش کند.

فردی که از سطح کارشناسی در این صنعت کم کم رشد می کند و به مراحلی چون معاونت و در نهایت مدیر عاملی می رسد، همان مربی است که سرد و گرم ورزش (صنعت) را چشیده و حالا قرار است تیمی را هدایت کند که امید و انرژی در آن موج می زند.

در صنعت خودرو ایران شمار مدیرانی چون فداکار که اصطلاحا از کف کارگاه تا اتاق مدیریت را درست و پله پله بالا آمده باشند، آنقدرها زیاد نیست. زیرا همه از تاثیر روابط غیر فنی در این صنعت مطلع هستیم. اما انتخاب فداکار به عنوان مدیر عامل آمیکو می تواند نمونه ای از به کارگیری اصل شایسته سالاری در به کارگیری مدیران باشد. حلقه ای که گاه در صنعت خودرو ایران پیدا می شود و گاه مفقود!

اگر نگاهی به کارنامه شهرام فداکار کنیم، از شاگرد مکانیکی در 13 سالگی تا مدیرت پروژه های مختلف تولیدی در شرکت هایی چون زامیاد و در نهایت مدیرعاملی را می توان یافت. در واقع برای چنین مربیانی کافی است یک زمین خوب و با کیفیت دست و پا کنیم، آنها خوب بلدند تیم خود را تمرین بدهند.

انتخاب صحیح یک فرد برای مدیریت یک بنگاه اقتصادی- صنعتی چون آمیکو در شرایطی که این خودروساز در حال به پایان رساندن پروژه آسنا اتوماتیک است، می تواند همچون تزریق خونی تازه به رگ های این گروه صنعتی باشد. زیرا در حالی که رقیبان در تلاش هستند تا سهمی بیشتر از بازار خودروهای تجاری به نفع خود کسب کنند، آمیکو با مدیریت فداکار می تواند راهی که قبلا آغاز کرده بود را به سرعت به پایان برساند و گوی رقابت را از دیگر برباید.

ای کاش روزی فرا برسد که همه مدیران صنعت خودرو کشور با تئوری ((شایسته سالاری)) سکان هدایت تیم ها را در دست بگیرند. یقینا در چنین روزی صنعت و اقتصاد کشور علی رغم همه فشارهای تحریمی و غیر تحریمی حال و روز بهتری خواهد داشت.

شهرام فداکار به عنوان مدیرعامل آمیکو منصوب شد

فلسفه جدید آمیکو در حوزه خدمات پس از فروش

ارتقا کیفیت خدمات پس از فروش و تعمیرگاه‌های «آمیکو»

آموزش پرسنل در مرکز خدمات پس از فروش شرکت آمیکو همچنان ادامه دارد

رشد صد در صدی آمیکو در تامین قطعات یدکی

شركت آميكو از كاميونت هاي كاربري خود رونمايي كرد

عرضه محصول جدید آمیکو در سال جاری

علت تمایز برند آمیکو از سایر رقبا چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی