پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

آزادسازی قیمت خودرو در صورت افزایش تولید تاثیر مثبت دارد

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بیان کرد: اگر تولید افزایش یابد آزادسازی قیمت خودرو هم به نفع مردم، هم مشتری و هم بازار خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به صحبت های وزیر صمت در خصوص حذف قیمت گذاری دستوری خودرو، […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بیان کرد: اگر تولید افزایش یابد آزادسازی قیمت خودرو هم به نفع مردم، هم مشتری و هم بازار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به صحبت های وزیر صمت در خصوص حذف قیمت گذاری دستوری خودرو، گفت: آزادسازی قیمت خودرو در صورتی که تولید خودرو افزایش یابد کمک به بازار این کالا خواهد کرد، اگر تولید افزایش یابد آزادسازی هم به نفع مردم، هم مشتری و هم بازار خواهد بود.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه داد: حذف قیمت گذاری دستوری اگر تحقق پیدا کند می توان امیدوار بود که قیمت ها به تعادل بیشتری برسد به شرطی که نظارت بر آن وجود داشته باشد، در کنار آن تولید اضافه و باب صادرات هم باز شود، چرا که با افزایش تولید، می توان خودرو هم صادر کرد.

کاشانی نسب بیان کرد: کیفیت خودروهای داخلی اکنون در حدی است که بتوان آنها را صادر کرد و کشورهای دیگر از آن استقبال می کند، در نتیجه می توان گفت که آزادسازی قیمت ها اگر به خوبی تحقق پیدا کند، باعث افزایش تولید، افزایش صادرات و متعادل شدن قیمت ها خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چطور می توان قیمت خودرو را آزاد کرد تا به ضرر مردم نباشد؟، گفت: تنها راه دور زدن از ضرر، افزایش تولید است. اگر تولید ۵۰ درصد افزایش یابد به نفع همه خواهد بود. علاوه بر این بازار باید رقابتی شود در این صورت قیمت ها در بازار خواهد یافت و به دنبال آن مردم هم راضی می شوند، باید عرضه متناسب تقاضا باشد.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به آخرین تغییرات قیمتی در بازار، گفت: قیمت ها نوسان جزئی دارند و دیگر شاهد افزایش یا کاهش زیاد قیمت ها نیستیم و نهایت در طول روز شاید یک تا ۲ میلیون تومان قیمت ها نوسان داشته باشد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واردات که تعطیل شد، حداقل قیمت خودروها را آزاد کنید!/ خودروساز مجبور به زیان می شود و کسی پاسخگو نیست!

نیاز سالانه بازار خودرو چقدر است؟

قیمت کوییک پلاس اتوماتیک مشخص شد

چه خبر از بازار خودرو تهران؟/ تداوم ثبات نسبی قیمت ها در بازار خودرو

تبدیل خودرو به یک کالا مصرفی، یکی از سیاست های وزارت صمت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی