شرکت خودروسازان بم که به عنوان نماینده و شریک تجاری جدید لیفان در گروه کرمان خودرو شناخته می شود، در سال 97 با وارد کردن نمونه های اولیه لیفان X70 زمزمه هایی برای ورود یک کراس اوور جدید چینی ایجاد کرد. اما بعد از آن دیگر خبری از این خودروی جدید نشد و مشخص نشد […]
گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
شرکت خودروسازی لیفان نخستین بار در سال 2017 از این خودرو رونمایی کرد و تولید X70 از سال 2018 آغاز شد. این در حالیست که در سال 2015 لیفان نسخه کانسپتی از این خودرو را معرفی کرده بود. نسخه تجاری X70 در طراحی سبک همان خودروی کانسپت را دنبال می کند. طراحی نمای جلوی این خودرو در مجموع شامل خطوط پیچیده ای نمی شود و طراحی در کمال سادگی انجام شده است.
چراغ های جلو در این خودرو به صورت کشیده طراحی شده اند و مه شکن ها با حاشیه مشکی رنگ و به صورت دایره ای در گوشه های سپر قرار گرفته اند. در قسمت پایین دور تا دور خودرو قطعه های پلاستیکی و مشکی رنگ وجود دارد. لیفان X70 طول ۴۳۹۰ میلی متر، عرض ۱۸۲۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۱۵ میلی متر را دارد. فاصله محوری این خودرو ۲۶۱۰ میلی متر است. با این ابعاد این خودرو در ردیف کراس اوورهای متوسط قرار می گیرد.
در نمای عقب این خودرو طراحی متناسب با جلو را می بینیم. چراغ های عقب به صورت کشیده طراحی شده و با خطی کرومی به هم متصل می شوند. زیر این خط کرومی نام لیفان، با اندازه ای نسبتاً بزرگ، نوشته شده و این یعنی خبری از لوگو در عقب و جلوی این خودرو نیست. تکمیل کننده ویژگی های ظاهری این خودرو، رینگ اسپرت 18 اینچی هستند.
کابین ساده این خودرو ترکیبی از رنگ مشکی و نقره ایست و مثل سایر خودروهای این کلاس، مهمترین نکته در کنسول جلو، یک صفحه نمایش بزرگ است. طراحی کابین این خودرو نکته خاصی ندارد و کاملا ساده طراحی شده است. پس نمی توان آن را در رده کراس اوورهای لوکس چینی در بازار ایران قرار داد. پیش از این هم محصولات لیفان خودروهایی معمولی در بازار ایران بودند.
از این میان می توانیم به لیفان X60 اشاره کنیم که از جمله ارزان قیمت ترین کراس اوورهای چینی در ایران بود. لیفان X70 در ایران از امکاناتی نظیر 2 کیسه هوا، کروز کنترل، سانروف، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، پوشش چرمی مصنوعی صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو، استارت دکمه ای، نمایشگر 9 اینچی لمسی، دوربین عقب و سنسور پارک جلو و عقب بهره می برد.
لیفان X70 در تمام بازارها با پیشرانه ای ۲ لیتری و تنفس طبیعی معرفی شده که قدرت این موتور توسط جعبه دنده دستی یا CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان بم، پیشرانه ۲ لیتری این خودرو توان تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور را دارد و برای بازار ایران گیرباکس CVT انتخاب شده است.
این پیشرانه تنفس طبیعی در ترکیب با این گیرباکس کم هیجان، قطعا خودروی چابک و تند و تیزی نخواهد بود. X70 با ۱۴۱۵ کیلوگرم وزن می تواند در نهایت به سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد. این کراس اوور چینی در جلو از تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق چند اتصالی بهره می برد.
از زمان رونمایی رسمی لیفان X70 فروش این خودرو در بازار روسیه آغاز شد و این خودرو تبدیل به پرفروش ترین خودروی لیفان در این کشور شد. البته دلیل این فروش شاید قیمت نسبتاً مناسب این خودرو باشد، اما در بازار چین این خودرو فروش قابل توجهی نداشته است.
کرمان موتور در بهمن ماه 99 قیمت لیفان X70 را 580 میلیون تومان تعیین کرده و موعد تحویل این خودرو را خرداد 1400 اعلام کرده است. با توجه به شرایط فعلی بازار نمی توان گفت قیمت این خودرو تند و تیز است، اما به نظر می رسد برچسب قیمت این چینی تازه وارد برای رسیدن به مقبولیت در ایران، نیاز به فروکش دارد.
دیدگاه خود را بنویسید