پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا آریون

قلدر دوست داشتنی!/ بررسی تویوتا آریون ، انتخابی جذاب میان خودروهای دست دوم

تویوتا آریون نخستین‌بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. این سدان بزرگ در بعضی کشورها با نام کمری نیز شناخته می‌شود و مخصوص بازار استرالیا طراحی شده و بعدها به بازار خاورمیانه نیز راه پیدا کرده است. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در بازار دست‌دوم خودرو کشورمان، تویوتا آریون نسل اول با کد اتاق […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

تویوتا آریون نخستین‌بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. این سدان بزرگ در بعضی کشورها با نام کمری نیز شناخته می‌شود و مخصوص بازار استرالیا طراحی شده و بعدها به بازار خاورمیانه نیز راه پیدا کرده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در بازار دست‌دوم خودرو کشورمان، تویوتا آریون نسل اول با کد اتاق XV40 در مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ یافت می‌شود. در سال ۲۰۱۱ این نسخه جای خود را به نسل دوم داد که در تعداد محدودتری به ایران آمد و بلافاصله قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی گریبان‌اش را گرفت!

آریون نسل اول رقبایی نظیر هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۹ و کیا کادنزا را در مقابل خود می‌بیند. در نمای ظاهری بدنه‌ای عضلانی با چراغ‌های درشت که در مدل‌های فول‌آپشن (سفارش عمان) به بال عقب نیز مجهز شده است و 2 خروجی اگزوز روی سپر عقب‌اش، خبر از ذاتی پرقدرت و ناآرام  می‌دهد.

تویوتا آریون

بد نیست بدانید آریون یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌ها را میان سدان‌های خانوادگی دارد. حتی در صندلی‌های عقب حس می‌کنید فضا بیش از آن‌چه نیاز دارید بزرگ است. دکوراتیو کابین نسبت به رقبای کره‌ای ساده‌تر است. اما برگ‌برنده‌ای به نام کیفیت و دوام فوق‌العاده باعث شده پس از سال‌ها کارکرد، دچار افت کیفیت نشود.

تویوتا آریون

البته رنگ‌بندی بی روح کابین در مدل‌هایی که کابین‌شان با رنگ طوسی تزیین شده مورد انتقاد است و رنگ و رو رفتگی قطعات نقره‌ای رنگ کابین بعد از چند سال از مشکلات شایع آریون به‌شمار می‌رود. همان‌طور که اشاره شد، فول‌ترین نسخه آریون نمونه‌های سفارش عمان است.

تویوتا آریون

این نسخه شاید در بعضی موارد از رقبای کره‌ای کم بیاورد، اما می‌توان آن‌را مدل فول تویوتا کمری دانست. روکش چرمی صندلی‌ها، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور و باران، صندلی‌های برقی، شیشه‌شو چراغ‌های جلو و پرده عقب برقی مواردی هستند که شما را نسبت به پرداخت این مبلغ برای خرید آریون دلگرم می‌کنند. البته در این میان عدم جمع شدن آینه‌ها به‌صورت برقی، آپشنی که در دنا هم به چشم می‌خورد، دور از انتظار است.

تویوتا آریون

مهم‌ترین نقطه قوت و برگ برنده آریون در رقابت با سایر هم‌کلاسی‌هایش، پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با کد 2GRFE است. نام این پیشرانه آشنا به نظر می‌رسد، درست حدس زدید! این پیشرانه ۲۶۸ اسب‌بخاری همان پیشرانه‌ای است که در دل لکسوس RX350 و ES350  جا خوش کرده. پس آریون در ظاهر یک تویوتا و در باطن یک لکسوس پرقدرت است. گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متری آریون و وزن کم‌ترش از رقیبی مثل آزرا، تجربه‌ای مثال‌زدنی در شتاب‌گیری با این ژاپنی درشت‌هیکل برای شما رقم می‌زند.

تویوتا آریون

آریون کاملا تحت کنترل و به اصطلاح «توی دست» حس می‌شود، اما صندلی‌‌هایش آن‌طور که باید سرنشینان را دربرنمی‌گیرند. نکته جالب این‌که دکمه‌ای برای خارج کردن سیستم کنترل پایداری ESP آریون وجود ندارد و خارج کردن این سیستم کنترلی با فرآیندی نسبتا پیچیده و با بازی با پدال ترمز و اهرم ترمز پارک پایی از مدار خارج می‌شود و در این حالت حس بهتری از شتاب‌گیری را منتقل می‌کند.

آریون خودرویی ایمن با ۴ ستاره ایمنی از موسسه euroNCAP و ۶ عدد ایربگ است. هزینه نگهداری آن زیاد نیست و یکی از کم‌استهلاک‌ترین و بادوام‌ترین خودروهایی است که می‌توانید در این قیمت خریداری کنید. البته قطعات فنی آن نسبتا گران است چرا که در دل خود قوای محرکه لکسوس را جای داده است. این نکته را نیز فراموش نکنید که آریون نسبت به رقبای کره‌ای بازار خریدوفروش ضعیف‌تری دارد و از این نظر وضعیتی مشابه تیانا در بازار ایران دارد.

مشخصات فنی تویوتا آریون

نوع موتور: 6 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور: 3456 سی‌سی
قدرت: 268  اسب‌بخار در 6200 دور
گشتاور: 336 نیوتن‌متر در 4700 دور
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک
وزن:  1625 کیلوگرم
محور متحرک: دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت ترکیبی: 9.9 لیتر
حجم باک: 70  لیتر

امکانات تویوتا آریون

سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم، سیستم تهویه با دریچه‌های مخصوص سرنشینان عقب، آنتن مخفی در شیشه عقب، سیستم کنترل خودکار روشن و خاموش شدن چراغ‌ها، کیت تلفن با بلوتوث، کروزکنترل، سیستم ورود بدون کلید با دربازکن صندوق، دکمه فعال‌سازی آژیر و دکمه استارت، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شدن کامل با زیر دستی، فرمان هیدرولیک تاشو و تلسکوپی با دکمه‌های کنترل MID و کنترل سیستم پخش صوت، روکش چرمی فرمان و صندلی‌ها، سنسور جلو و عقب، کولر اتوماتیک دوآل با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به‌صورت جداگانه، صفحه نمایش‌گر چندمنظوره، پرده عقب برقی، چراغ جلو با لامپ زنون، سانروف برقی، 6 ایربگ، ABI، ABS، EBD، BA، VSC، TRC

پیشنهاد جوان خودرو

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدت زیادی یک خودرو را نگهداری می‌کنید و طرفدار پیشرانه‌های حجیم و پرقدرت هستید، باید بگوییم که تویوتا آریون یکی از با دوام‌ترین، جادارترین و پرقدرت‌ترین سدان‌های خانوادگی دست‌دوم پیش روی شماست.

نکات مثبت: موتور پرقدرت و قابلیت‌های فنی دلچسب – کابین و صندوق بار جادار – دوام و کیفیت بالا

نکات منفی: امکانات رفاهی محدودتر از رقبای کره‌ای – مصرف سوخت بالا

بررسی فنی لکسوس IS دست دوم/ نئو کلاسیک!

دست دوم های خانوادگی/ مقایسه تویوتا آریون و نیسان تیانا

معرفی و بررسی دیگنیتی پرایم، محصول جدید گروه بهمن

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

مقایسه سدان های دست دوم هم قیمت/ از میان کیا سراتو ، مزدا3 ، رنو مگان و هیوندای آوانته کدام یک را انتخاب کنیم؟

این سدان های پرطرفدار/ تندر 90 بخریم یا پژو 206 صندوق دار؟

فانتزی یا محافظه کار؟!/ نیسان جوک بخریم یا سانگ یانگ تیوولی؟

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

اختلاف سلیقه/ مقایسه کیا سورنتو و هیوندای سانتافه در بازار خودروهای دست دوم

اعتماد یا قدرت؟/ مقایسه ای میان نیسان پیکاپ و پاژن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی