پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای پالیسید

ریخت و پاش هیوندای!/ بررسی هیوندای پالیسید در تهران

هیوندای پالیسید ، یکی از جدیدترین محصولات هیوندای به‌شمار می‌رود که توسط یکی از سفارت‌ها خریداری شده و در خیابان‌های پایتخت تردد می‌کند. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو خودروسازان کره‌ای در چند سال اخیر عملکرد چشم‌گیری در بازار آمریکا داشته و توانسته‌اند حسابی فروش‌شان را در این مارکت پرهیاهو افزایش دهند. تلاش هیوندای […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

هیوندای پالیسید ، یکی از جدیدترین محصولات هیوندای به‌شمار می‌رود که توسط یکی از سفارت‌ها خریداری شده و در خیابان‌های پایتخت تردد می‌کند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

خودروسازان کره‌ای در چند سال اخیر عملکرد چشم‌گیری در بازار آمریکا داشته و توانسته‌اند حسابی فروش‌شان را در این مارکت پرهیاهو افزایش دهند. تلاش هیوندای و کیا و برای جلب نظر خریداران آمریکایی تا حدی بوده که طراحی محصولات‌شان، مخصوصا خودروهای کلاس کراس‌اوورها، از همیشه به شاسی‌بلندهای آمریکایی نزدیک‌تر شده است. اگر به سال‌های قبل بازار خودرو کشورمان بازگردیم و خودمان را در روزهای پررونق واردات خودرو تصور کنیم، محبوبیت چشم‌گیر خودروهای کره‌ای را به یاد می‌آوریم. محصولات خودروسازان کره‌ای به لطف امکانات متنوع و طراحی‌های پرزرق‌وبرق، طرفداران فراوانی در ایران داشتند. اما متاسفانه 2 سالی است که با ممنوع شدن واردات خودرو، پای این خودروها از بازار ایران بریده شده است. بعد از این ممنوعیت واردات خودرو، حالا دیدن خودروهای روز جهان در ایران، بیش‌تر از قبل علاقه‌مندان را به وجد می‌آورد. این خودروها اغلب به‌صورت گذرموقت یا توسط کنسولگری‌ها به خاک ایران راه پیدا می‌کنند. ماجرای شاسی‌بلند خوش‌قیافه‌ای که پیش رویمان قرار دارد نیز از همین قرار است. هیوندای پالیسید ، یکی از جدیدترین محصولات هیوندای به‌شمار می‌رود که توسط یکی از سفارت‌ها خریداری شده و در خیابان‌های پایتخت تردد می‌کند.

هیوندای پالیسید

جانشین وراکروز

هیوندای با متوقف کردن تولید ix55 یا همان وراکروز، نسخه کشیده‌تر و بزرگ‌تر سانتافه را برای پر کردن جای خالی آن عرضه کرد. اما پالیسید تلاش جدی‌تری از سوی هیوندای برای پر کردن جای خالی وراکروز به‌شمار می‌رود. خودرویی که در حال حاضر عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند هیوندای را یدک می‌کشد و از نظر کلاس بدنه، تکنولوژی‌های به کار رفته و… جایگاهی بالاتر از سانتافه دارد.

هیوندای پالیسید

تولید پالیسید از سال 2018 آغاز شده و با مدل 2020 به بازار جهانی عرضه شده است. این یک کراس‌اوور فول‌سایز با طول 4.98، عرض 1.97 و ارتفاع 1.75 متر است که به لطف فاصله 2.90 متری میان محور جلو و عقب، کابین بسیار بزرگی دارد. پالیسید علی‌رغم بزرگ بودن سایز بدنه و به لطف اصلاحات آیرودینامیکی، توانسته به ضریب درگ 0.33 دست پیدا کند که با توجه به این هیکل قابل توجه است.

هیوندای پالیسید

تیپ آمریکایی

پالیسید مطابق با زبان جدید هیوندای در طراحی محصولات‌اش طراحی شده. زبانی که از چراغ‌های 2 تکه جلو و جلوپنجره آبشاری، می‌توان به عنوان مهم‌ترین عناصر آن نام برد. در قسمت جلو، پالیسید شباهت فراوانی به سانتافه جدید و کونا دارد. چراغ‌های دوبخشی جلو گرافیک جذابی دارند. بخش اصلی چراغ‌ها در قسمت زیرین قرار داشته و هیوندای این چراغ‌های گرد را با نام چشم کروکودیل صدا می‌زند!

در قسمت جانبی، کشیدگی بخش عقبی اتاق به شما می‌گوید که با یک شاسی‌بلند فول‌سایز با ظرفیت بالای 5 نفر طرف هستید. اتصال پنجره‌های جانبی عقب به پنجره بزرگ عقب نیز حس شاسی‌بلندهای آمریکایی و لوکس را تداعی می‌کند و بسیار جذاب است. پالیسید در نمای جانبی کاملا عضلانی به‌نظر می‌رسد و درهای کشیده باعث می‌شوند تا بزرگ‌تر از چیزی که هست به‌نظر برسد. کشیده شدن چراغ‌های جلو و عقب به قسمت جانبی، راهنمای 2 بخشی منحصربه‌فرد روی آینه‌های جانبی و رینگ‌های 20 اینچی، تکمیل‌کننده جذابیت‌های این بخش هستند.

در قسمت عقب، پالیسید کاملا آمریکایی ظاهر می‌شود و چراغ‌های عمودی این قسمت و در بزرگ صندوق بار، شما را به یاد شاسی‌بلندهای فول‌سایز آمریکایی می‌اندازد. سپر عقب نیز جزییات جذابی دارد و با در نظر گرفتن دیفیوزر نقره‌ای رنگ و خروجی دبل‌اگزوز در سمت راست سپر، سعی شده پالیسید در عین لوکس بودن اسپرت به‌نظر برسد.

هیوندای پالیسید

مانور ویژه هیوندای در بحث ایمنی

پالیسید در 3 تیپ SE (مدل پایه)، SEL (مدل میانی) و لیمیتد به‌عنوان کامل‌ترین نسخه عرضه شده است. مدل پایه از رینگ‌های 18 اینچی و صفحه نمایش 8 اینچی برخوردار بوده و در مدل میان‌رده، مواردی مثل دستگیره‌های کروم، ریل سقف نقره‌ای، راهنمای روی آینه‌ها، فرمان چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع دونقطه‌ای و صندلی برقی راننده به چشم می‌خورند. این در حالی است که در مدل لیمیتد سانروف دوتکه، صفحه نمایش 10.25 اینچی، پشت‌آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، صندلی‌های برقی ردیف سوم، هدآپ‌دیسپلی و سیستم صوتی هارمن‌کاردن با 12 بلندگو نیز به لیست آپشن‌ها اضافه می‌شوند.

هیوندای پالیسید

اما نکته جالب این‌جاست که هیوندای طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی و کمک‌راننده نظیر جلوگیری از برخورد جلو و تشخیص عابر پیاده، رادار نقطه کور، سیستم دنبال‌کننده خطوط جاده، هشدار ترافیک عقب با قابلیت جلوگیری از برخورد، هشدار توجه راننده، کروزکنترل هوشمند و نوربالای اتوماتیک را به‌صورت استاندارد و بدون دریافت هزینه اضافی در پالیسید به کار گرفته است. در بعضی سیستم‌های پیشگیری مثل تشخیص عابر پیاده و جلوگیری از برخورد، از فیوژن سنسور استفاده شده است.

در مورد یک شاسی‌بلند فول‌سایز با 3 ردیف صندلی صحبت می‌کنیم که بیش‌تر مورد استفاده خانواده‌ها قرار می‌گیرد. پس ایمنی یکی از مهم‌ترین پارامترهای این شاسی‌بلند کره‌ای بوده و می‌تواند روی نظر خریدار تاثیر ویژه‌ای بگذارد. با همین رویکرد، هیوندای توانسته یکی از ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای جهان را خلق کند. پالیسید موفق شده در آزمون‌های موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی در کارنامه خود ثبت کند. البته این خودرو به خاطر چراغ‌های جلو، نتوانسته حداکثر امتیاز ایمنی را از موسسه  IIHSکسب کند.

هیوندای پالیسید

طراحی مدرن، کیفیت بالا

از همه این موارد که بگذریم، به طراحی کابین و سبک جدید دیزاین این قسمت می‌رسیم. هیوندای هم‌چون طراحی بدنه محصولات‌اش، در طراحی کابین نیز از زبانی مشترک میان خودروهای جدید خود استفاده می‌کند. 3 ردیف صندلی با پوشش چرم ناپا در کابین پالیسید به شما خوش‌آمد می‌گویند. صندلی‌های ردیف سوم با فشردن دکمه‌ای به‌صورت برقی جمع می‌شوند و داخل کابین تعداد قابل توجهی نگهدارنده لیوان و پورت USB به چشم می‌خورد!

قاب صفحه نمایش کنسول جلو به صفحه پشت آمپر متصل شده و این یکپارچگی باعث شده کنسول جلو پهن‌تر به‌نظر برسد. هیوندای هم‌چون قبل کابین محصولات‌اش را با تعداد زیاد دکمه‌ها شلوغ نمی‌کند و داخل کابین پالیسید نیز چیدمان دکمه در کنسول میانی حساب شده و نسبتا خلوت است. شیب بخش میانی کنسول هم باعث شده دسترسی به ادوات راحت‌تر باشد.

هیوندای پالیسید

حتی برای بیش‌تر خلوت شدن کنسول، هیوندای قید دسته‌دنده را هم زده و به دکمه‌هایی برای تنظیم گیرباکس بسنده کرده است! البته برای این‌که لذت بیش‌تری را هنگام رانندگی تجربه کنید، می‌توانید سراغ پدل‌شیفترهای پشت فرمان بروید. در مدل مورد بررسی، تودوزی روشن و پنجره‌های بزرگ باعث شده کابین کاملا دلباز و بزرگ به‌نظر برسد.

هیوندای پالیسید

قابلیت‌های فنی پالیسید

هیوندای پالیسید در ابتدا تنها با پیشرانه 3.8 لیتری لامبادا با تکنولوژی GDI عرضه شد، اما در حال حاضر پیشرانه 3.5 لیتری MPI و پیشرانه 2.2 لیتری آرلاین هم قابل سفارش است. خوشبختانه مدل مورد بررسی از قوی‌ترین پیشرانه، یعنی نسخه 6 سلیندر 3.8 لیتری برخوردار است. پیشرانه‌ای که 290 اسب‌بخار قدرت در 6000 دور و 355 نیوتن‌متر گشتاور در دور 5200 تولید می‌کند. این پیشرانه با گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک جفت می‌شود که عملکرد قابل‌قبولی دارد.

هیوندای پالیسید

بعضی پالیسیدها به‌صورت دیفرانسیل جلو و بعضی دیگر به‌صورت دودیفرانسیل عرضه شده‌اند. برای این‌که پالیسید شما دودیفرانسیل باشد، باید 1700 دلار پول بیش‌تری خرج کنید. هم‌چنین قابلیت سفارش سیستم HTRAC هیوندای در مدل‌های دودیفرانسیل پالیسید نیز وجود دارد. با سفارش این سیستم، می‌توانید برای رانندگی حالت‌های معمولی، اسپرت، هوشمند و برف را انتخاب کنید.

هیوندای پالیسید

سوار بر شاسی‌بلندی هستیم که حدود 2 تن وزن دارد و هیکل درشت آن باعث می‌شود برای وارد شدن به پیچ‌ها عملکردی محافظه‌کارانه داشته باشیم. اما هندلینگ مناسب پالیسید که در مجله‌های آمریکایی بهتر از رقیب‌اش یعنی کیا تلوراید ارزیابی شده، خیال راننده را راحت می‌کند و می‌بینیم که در سواری با این غول کره‌ای، بادی‌رول‌ها به حداقل رسیده است. به لطف بهره بردن از سامانه دودیفرانسیل نیز چسبندگی خودرو کاملا مناسب ارزیابی می‌شود. البته استفاده از رینگ‌های 20 اینچی باعث شده ضربه‌های منتقل شده به چرخ‌ها بیش‌تر داخل کابین احساس شود، اما می‌توان گفت پالیسید یکی از آرام‌ترین و راحت‌ترین کابین‌ها را در این کلاس دارد.

قیمت هیوندای پالیسید در بازار جهانی از 32 هزار و 895 دلار آغاز شده و برای مدل‌های فول‌آپشن و مجهز به سیستم دودیفرانسیل، به 47 هزار و 745 دلار می‌رسد.

نوشته: میلاد میرعابدینی/ عکس: بهزاد اویسی

خزنده بال دار!/ ملاقات با یکی از 2 دستگاه مرسدس بنز SLS AMG بلک سریز موجود در ایران

من عصبانی نیستم!/ بررسی ‌‌‌‌‌‌‌مرسدس بنز C63 AMG S مدل 2016

داستان اوراکان/ بررسی لامبورگینی خاص در جزیره کیش

ماستنگ اروپایی!/ نگاهی به نسل ششم فورد ماستنگ با کیت بدنه راش

تمامی محصولات مازراتی ظرف 5 سال آینده برقی می شوند

ماشین بازی در سایه فوتبال!/ فوتبالیست های ایرانی چه خودروهایی سوار می شوند؟

گیبلی سیاه پوش، محصول جدید مازراتی

مازراتی لوانته GTS / شاسی بلند 550 اسب بخاری

جنجال شباهت/ بررسی فنی مرسدس بنز C کلاس کابریو

سپر به سپر مک لارن!/ درخشش مرسدس بنز AMG GT بلک سریز در پیست های اتومبیلرانی

لُژ خانوادگی/ بررسی فنی هیوندای‌ آزرا 2018

مینی رنج روور!/ بررسی فنی رنج روور ایووک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی