پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای علی دایی

ماشین بازی در سایه فوتبال!/ فوتبالیست های ایرانی چه خودروهایی سوار می شوند؟

ماشین و ماشین بازی، همیشه عنصری جدا نشدنی از زندگی فوتبالیست ها بوده. این ویژگی تنها محدود به فوتبال ایران نیست و فوتبالیست های خارجی هم علاقه فراوانی به خودروهای گران قیمت، اسپرت و لوکس نشان می دهند. شاید بتوانیم بگوییم، به اندازه ای که فوتبالیست ماشین باز داریم، هنرپیشه ماشین باز نداریم! به گزارش […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۴ خرداد ۱۳۹۹

ماشین و ماشین بازی، همیشه عنصری جدا نشدنی از زندگی فوتبالیست ها بوده. این ویژگی تنها محدود به فوتبال ایران نیست و فوتبالیست های خارجی هم علاقه فراوانی به خودروهای گران قیمت، اسپرت و لوکس نشان می دهند. شاید بتوانیم بگوییم، به اندازه ای که فوتبالیست ماشین باز داریم، هنرپیشه ماشین باز نداریم!

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

نقل و انتقال های فوتبالی در نمایشگاه ماشین سورتمه!

داستان ماشین بازی فوتبالیست ها را از پیشکسوت تیم پرسپولیس، یعنی علی پروین شروع می کنیم. شاید نام نمایشگاه اتومبیل سورتمه را بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال به یاد داشته باشند. همان نمایشگاه ماشین معروف علی پروین واقع در میدان هفت‌تیر که محل رفت‌وآمد بسیاری از بازیکنان، مربیان، مسئولان و خلاصه بسیاری از افرادی بود که در فوتبال آن دوران (دهه هفتاد) دستی بر آتش داشتند.

نمایشگاه ماشین علی پروین (2)

این در حالی است که امروز دیگر خبری از سورتمه نیست و علی آقا پروین آنجا را با تمام خاطراتش واگذار کرده است. بسیاری از افراد معتقدند اگر علی پروین حوصله می‌کرد و اتفاقاتی که در سورتمه افتاد را به کمک ناشران به یک کتاب تبدیل می‌کرد، پاسخ بسیاری از معماهای لاینحل فوتبال ایران خصوصاً در دهه هفتاد داده می‌شد!

نمایشگاه ماشین علی پروین

پروین برای بستن قرارداد بسیاری از بازیکنان شاخص سعی داشت تا پای آن‌ها را به این نمایشگاه باز کند تا از او بخواهد به تیم فوتبال پرسپولیس بپیوندد. خلاصه سورتمه در زمان خودش محل بحث بسیاری از افرادی بود که می‌خواستند ادعا کنند که از پشت پرده فوتبال آگاهند. علاقه علی پروین به ماشین تنها به دهه 60 و 70 برنمی‌گردد، بلکه او حتی در اوج دوران فوتبالش وقتی‌ که کاپیتان تیم ملی ایران بود نیز نمایشگاه ماشینی در جنوب شهر افتتاح کرد و برای افتتاح آن تمام فوتبالیست‌های مطرح آن زمان را دور هم جمع کرده بود.

ب ام و علی پروین

جمله علی پروین در مورد نمایشگاه سورتمه: «این‌همه دنبال توپ دویدیم و افتخار کسب کردیم، مدتی هم دنبال کار وزندگی می‌دویم تا اندوخته به دست آوریم. الحمدالله کاروکاسبی خوب است و دوستان محبت دارند و ما هم به کمترین سود رضایت می‌دهیم. خلاصه اینکه نمایشگاه روی لوتی‌گری و مردانگی می‌چرخد».”


از مازراتی تا پرادو چپی!

همان طور که نام علی دایی به عنوان پرچمدار فوتبال ایران به میان می آید، آوازه ماشین بازی های او نیز میان علاقه مندان خودرو از جمله اخبار هیجان انگیز به شمار می رود. علی دایی از سال های دور که در تیم های خارجی توپ می زده، علاقه فراوانی به خودروهای لوکس داشته و هنوز هم سوار بر خاص ترین خودروها دیده می شود.

علی دایی-اپل امگا

از جمله خودروهای علی دایی که رسانه ای شدند، می توان به یکی از اولین مرسدس بنزهای S کلاسی که به ایران وارد شد، پورشه کاین، پورشه پانامرا، لکسوس LX570 ، تویوتا لندکروزر و … اشاره کرد. گویا علی دایی ماشین بازی را از یک رنو 5 شروع کرده و عکس های او در کنار اپل امگا و ب ام و سری 5 (E34) نیز نشان از قدمت وی در وادی ماشین بازی دارد.

مازراتی علی دایی

اما مازراتی کواتروپورت علی آقا از جمله خودروهایی بود که حسابی سر و صدا به پا کرد و به سوژه عکس خبرنگاران تبدیل شد. این بازیکن و سرمربی مشهور، زمانی که سکان هدایت تیم ملی را در دست داشت، با این خودروی ایتالیایی گران قیمت به تمرینات سایپا می رفت.

استوره فوتبال ایران و جهان، خاطرات تلخی نیز در کارنامه ماشین بازی اش دارد. سال 1390 بود که علی دایی با پرادو 4 در سفید رنگ چپ کرد و کیسه هوای این شاسی بلند ژاپنی باز نشد و در نهایت آقای گل فوتبال راهی بیمارستان شد. جالب است بدانید این اواخر علی دایی سوار بر یک هاوال H۹ دیده شده. خودرویی که در تعداد محدود و به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شد.


ویدئوی مسابقه طناب کشی شاسی بلندهای گران قیمت را در اینجا ببینید


ب ام و بازی های کریم و کریمی!

علی کریمی و کریم باقری، از جمله بازیکن های پیشکسوت و بسیار محبوب فوتبال ایران به شمار می روند. این 2 بازیکن با خودروهای مختلفی دیده شده اند، اما محصولات ب ام و، مخصوصا ب ام و سری 7، عضوی جدا نشدنی از گاراژ این 2 بازیکن محبوب بوده است.

اما جالب ترین فصل از دوران ماشین بازی علی کریمی، پیکان استیشن آلبالویی رنگی است که پس از پیوستنش به پرسپولیس خریده بود. پیکانی که چند سال پیش در یک مزایده توسط یک خیر به مبلغ 508 میلیون تومان خریده شد! پولی که همه اش یک جا به حساب مرکز توانبخشی معلولان شهید فیاض بخش مشهد رفت.

 

 

 


مزایده پیکان علی کریمی


با بوگاتی جدید کریستیانو رونالدو بیشتر آشنا شوید


پنجه های طلایی بیرانوند روی فرمان لکسوس!

علیرضا بیرانوند دروازبان نام آشنای تیم پرسپولیس که در مسابقات جهانی بسیار خوش درخشید و با گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو حسابی سر و صدا به پا کرد، یک لکسوس NX دارد. اولین بار عکس او کنار این خودرو، زمانی که به زادگاه خود رفته بود منتشر شد. لکسوس NX در 2 نوع توریو و هیبرید به ایران آمده و در حال حاضر در زمره کراس اوورهای میلیاردی جای می گیرد!

ماشین علیرضا بیرانوند


فروکش ماشین بازی سید!

سید جلال حسینی تنها بازیکن ایران است که در 16 بازی ایران در  مسابقات جام جهانی 2014 به میدان رفته و بازی کرده است. جلال حسینی هم اکنون در تیم پرسپولیس بازی می کند. سید جلال حسینی چهاردهم بهمن سال 1360 در شهر انزلی به دنیا آمده است.

ماشین سید جلال حسینی

او سابقه بازی در تیم های باشگاهی ملوان بندر انزلی، سایپا، سپاهان، پرسپولیس و الاهلی دوحه را در کارنامه خود دارد. چند سال پیش سید جلال با یک ب ام و X6 سفید رنگ به تمرین می رفت و حالا خبرها حاکی از این است که سید جلال حسینی پرشیا سوار می شود. البته تصویر او سوار بر مدلی دیگری از ب ام و نیز دیده شده است.


ب ام و خوش یمن رحمتی!

دروازه بان سابق استقلال به خودروهای لوکس و گران قیمت علاقه زیادی دارد. ب ام و سری 5 مدل 2015 خودرویی است که مهدی رحمتی با آن دیده شده. جالب است بدانید خودروی این دروازه بان مشهور در سال 1396 در مراسم عروسی علی قربانی مهاجم تیم استقلال به عنوان ماشین عروس گل زده شده است!

ب ام و مهدی رحمتی


داخلی سواری روزبه و هم تیمی هایش

روزبه چشمی متولد سال 1372 و  اصالتاً اهل روستای چشام از توابع شهرستان داورزن سبزوار در خراسان رضوی است. روزبه چشمی در حال حاضر عضو تیم ملی فوتبال ایران نیز هست و در باشگاه استقلال توپ می زند. چشمی در پست‌های دفاع آخر و هافبک دفاعی بازی می کند. جالب است بدانید روزبه چشمی از یکی از محصولات ایران خودرو استفاده می کند. این در حالی است که چند نفر دیگر در کادرفنی و جمع بازیکنان استقلال نیز محصولات ایران خودرو را سوار می شوند. روزبه چشمی هم ترجیح داده با اولین پول قراردادش یک پژو پرشیای صفر خریداری کند.

روزبه چشمی


ماشین های اهدایی، از ((ام وی ام)) تا ((ب ام و))!

وریا غفوری بازیکن و کاپیتان تیم استقلال تهران، به جای دریافت بدهی اش از باشگاه یک دستگاه ب ام و گرفته بود. باشگاه در آن زمان پول نقد نداشت به این بازیکن پرداخت کند و در عوض به او پیشنهاد داد خودرو بگیرد و وریا هم پذیرفت. با گران شدن خودرو، ب ام و وریا غفوری ارزش بیشتری پیدا کرد و همین قضیه به حواشی دامن زد.

 

پیش تر اما، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو جدیدترین محصول این شرکت در آن زمان (ام وی ام 530) را به وریا غفوری، بازیکن تیم ملی اهدا کرد. وریا غفوری یکی از پدیده های فوتبال ایران در جام ملتهای آسیا این خودرو را از مدیران خودروی جایزه گرفت.


آژانس، همراه همیشگی فرشید!

فرشید اتومبیل شخصی ندارد. به همین دلیل هر روز با آژانس راهی تمرین می‌شود. خودش ادعا می‌کند که کلاً علاقه زیادی هم به ماشین ندارد و به همین دلیل است که ماشین نمی‌خرد.
فرشید اسماعیلی زاده 4 اسفند 1372،بندر لنگه است. البته این اخبار مدتی پیش در مورد فرشید اسماعیلی منتشر شد و بعید نیست این بازیکن شناخته شده وسوسه شده و یک خودروی لوکس خریده باشد!

فرشید اسماعیلی


مهاجمی با خودروهای سریع

پورشه مهدی طارمی یکی از معروف‌ترین خودرو‌های لیگ فوتبال ماست. خودرویی که ادعا می‌شود با یک میلیاردی که برای آوردن او از ریزه اسپور خرج شد، آن را خریده است. البته چند ماه بعد از آمدن طارمی از ریزه اسپور به پرسپولیس، این بازیکن با مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان (به قیمت دلار آن زمان) به الغرافه پیوست. بعد از آن هم طارمی سوار بر یک ب ام و Z4 دیده شد و به نظر می‌رسد هنوز هم همین خودرو را سوار می‌شود.

خودروی مهدی طارمی


پورشه های رنگی سردار!

سردار آزمون فوتبالیستی است که علاقه فراوانی به خودرو دارد. البته داستان او و خودرو‌هایش مانند علی ‌دایی با تصادف گره خورده است! چند وقت پیش او با پورشه ماکان مسی رنگش تصادف کرد. تصادفی که جدای از چانه او، به خودرو‌اش هم خسارت زده بود. این اواخر البته او تصویر دیگری در کنار پورشه ‌ای جدید منتشر کرده است. پورشه پانامرای سردار رنگی مشابه پورشه ماکان وی دارد.

پورشه ماکان سردار آزمون


با صنعت خودروی کره شمالی آشنا شوید + داستان جالب ماشین بازی های رهبر کره شمالی


مهاجمان به دنبال خودروی اسپرت و دروازه بان ها به دنبال شاسی بلند!

سال ۲۰۱۶ یک مجموعه فعال در زمینه خودرو در انگلستان، بررسی جالبی را درخصوص خودرو‌های ۲۵۰ فوتبالیست مرد در باشگاه‌های تراز اول جهان انجام داد. در بخشی از مطالعه، آن‌ها به بررسی خودرو‌های محبوب در پست‌های مختلف پرداختند و به نتایج جالبی در این زمینه دست پیدا کردند. طبق این بررسی، خودروهای اسپرت محبوب‌ترین گزینه برای مهاجمان و بازیکنان خط میانی هستند. تا آن جا که ۴۶ درصد بازیکنان میانه، خودروی اسپرت دارند. بین خط دفاع و دروازه‌بانان، خودرو‌های شاسی بلند با ۳۵ درصد حرف اول را می‌زنند.

ماشین های مورد علاقه فوتبالیست ها

مروری بر خودرو‌های رونالدو، مسی و زلاتان ابراهیموویچ، مهر تاییدی بر این بررسی به شمار می رود. اما آیا در بین فوتبالیست‌های ایرانی نیز چنین ترجیحی وجود دارد؟ هرچند برای پاسخ دقیق به این سوال نیاز به یک بررسی دقیق و جامع داریم، اما نقدا با مرور خودروی تعدادی از بازیکنان ایرانی می‌توانیم ادعا کنیم که به نظر می‌رسد این الگوی انتخاب خودرو درباره آن‌ها نیز صدق می‌کند. برای تایید این ادعا می‌توان به پورشه‌های سردار آزمون، پورشه مهدی طارمی، آئودی علیرضا جهانبخش، مازراتی خانزاده و لکسوس NX بیرانوند اشاره کرد.


رونالدو احتمالا یکی از 10 مالک چنتودیچی خواهد بود/ آیا بوگاتی 9 میلیون دلاری به کلکسیون فوتبالیست افسانه ای می آید؟!

بازیکنان استقلال و پرسپولیس چه خودرویی دارند؟

مهاجم سابق استقلال تهران دستگیر شد

از (الف) تا (ی) پلاک خودرو / هر آنچه می خواهید از انواع پلاک های ملی بدانید

هزار فرسنگ تا خودروسازی!/ از کشور مرموز (( کره شمالی )) و صنعت خودرو نیم‌بندش بیشتر بدانید

نوبرانه های سایپا برای 2 نیمه 99!/ با خودروی شاهین و SP100 کراس اوور بیشتر آشنا شوید

جنگ با کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی

ماشین اولی ها! / بهترین گزینه‌ها برای خرید نخستین خودرو ایرانی

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

برچسب‌ها : تصادف سردار آزمونتصادف علی داییخودروهای علی داییخودروی سردار آزمونخودروی سید جلال حسینیخودروی علی پروینخودروی علی کریمیخودروی علیرضا بیرانوندخودروی فوتبالیست هاخودروی فوتبالیست های ایرانیخودروی لوکسخودروی مهدی رحمتیخودروی مهدی طارمیخودروی وریا غفوریخودروی کریم باقریروزبه چشمیسردار آزمونعلی داییعلی پروینعلی کریمیعلیرضا بیرانوندفرشید اسماعیلیفوتبالفوتبالیستفوتبالیست هامازراتی علی داییماشین بازیماشین بازیکنان استقلالماشین بازیکنان استقلال و پرسپولیسماشین بازیکنان پرسپولیسماشین سردار آزمونماشین سید جلال حسینیماشین علی داییماشین علی پروینماشین علی کریمیماشین علیرضا بیرانوندماشین فوتبالیست هاماشین فوتبالیست های ایرانیماشین مهدی رحمتیماشین مهدی طارمیماشین های علی داییماشین وریا غفوریماشین کریم باقریمزایده خودروی علی کریمیمهدی رحمتیمهدی طارمینمایشگاه ماشین سورتمهنمایشگاه ماشین علی پروینوریا غفوریپورشه سردار آزمونپیکان علی کریمیکریم باقری

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • S | 16/02/1399 در 12:59

    ندارم

کیوسک مطبوعاتی