پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

رنده و پنبه!/ رقابت بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

ما در این‌جا 24 سیلندر، 4 توربوشارژر، یک استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته و یک بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل نارنجی‌رنگ داریم. همه اینها دلیلی است تا بدون فوت وقت برویم سراغ اصل ماجرا! گزارش اختصاصی جوان خودرو می‌خواهیم تعریفی نو از خودروهای گرندتورر را در این مقایسه بیان کنیم. خودروهای گرندتورر ترکیبی از راحتی مناسب و […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲ مهر ۱۴۰۰

ما در این‌جا 24 سیلندر، 4 توربوشارژر، یک استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته و یک بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل نارنجی‌رنگ داریم. همه اینها دلیلی است تا بدون فوت وقت برویم سراغ اصل ماجرا!

گزارش اختصاصی جوان خودرو

می‌خواهیم تعریفی نو از خودروهای گرندتورر را در این مقایسه بیان کنیم. خودروهای گرندتورر ترکیبی از راحتی مناسب و سواری اسپرت را در اختیارتان قرار می‌دهند. اما این‌جا دوز همه‌چیز را بالا برده‌ایم. پرفورمنس در حد سوپراسپرت‌ها و راحتی و تجمل‌گرایی در حد لیموزین‌های گران‌قیمت. اما همه این جذابیت‌ها، زیر سقف‌های پارچه‌ای است که ظرف چند ثانیه شما را مهمان چتری از آبی آسمان می‌کنند.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

هر 2 گرندتورر مورد بررسی ما از بریتانیا، مهد خودروهای اصیل، گران‌قیمت و لوکس می‌آیند. در ساخت هریک از این خودروها، از دست استفاده بسیاری شده و هرچیزی که می‌بینید و لمس می‌کنید، از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است. هر 2 گرندتورر مورد بحث ما انجین‌های 12 سیلندر تویین توربو با گشتاور حیوانی و قدرت شوکه‌کننده‌ای دارند که اگر کمی ممارست به خرج بدهید، با این‌که در محیطی آرام و نرم هم‌چون پنبه هستید، می‌توانید آسفالت را رنده کنید! ما در این‌جا 24 سیلندر، 4 توربوشارژر، یک استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته و یک بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل نارنجی‌رنگ داریم. همه اینها دلیلی است تا بدون فوت وقت برویم سراغ اصل ماجرا!

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل

17 سال از عمر بنتلی کانتیننتال می‌گذرد و این کوپه لوکس حالا از همیشه جذاب‌تر، زیباتر و پخته‌تر است. در مورد نسل سوم کانتیننتال صحبت می‌کنیم که بر پایه پلت‌فرم MSB گروه فولکس‌واگن شکل گرفته و از این نظر با پورشه پانامرا اشتراک دارد. نسخه کوپه کانتیننتال در نمایشگاه فرانکفئرت 2017 معرفی شد. اما مدتی بعد بنتلی تصمیم گرفت کانتیننتال کانورتیبل را هم برای مشتریان خوش‌گذران‌اش به بازار بفرستد.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

تفاوت این 2 مدل یک سقف برزنتی Z فولد است که می‌توانید تا سرعت 50 کیلومتر، ظرف 19 ثانیه باز و بسته‌اش کنید. اگر سن و سالی از شما گذشته باشد، شاید بگویید کابین یک خودرو کانورتیبل با سقف پارچه‌ای، هم‌چون کابین کوپه‌های سقف ثابت ساکت نیست. اما جالب است بدانید، کانتیننتال جدید از سقف پارچه‌ای آکوستیک برخوردار بوده و کابین آن از GT کوپه نسل قبل ساکت‌تر است. هم‌چنین بنتلی دستتان را هم باز گذاشته و می‌توانید از میان 7 رنگ متنوع برای سقف یکی را انتخاب کنید.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

2 نسل قبلی کانتیننتال از نظر ظاهری شباهت زیادی با یکدیگر داشتند. اما ظاهر نسل سوم متفاوت‌تر است. البته نمی‌توان منکر شباهت استایل این نسخه با مدل‌های قبلی شد. این نسل از کانتیننتال از عناصر بصری مدل مفهومی EXP10 SPEED6 بهره می‌برد.

چراغ‌های عقب دیگر چارگوش نیستند و در این نسخه فرم بیضی شکل دارند. جلوپنجره ایستاده جلو هم‌چنان پهن و بزرگ است. ویژگی که در بیش‌تر خودروهای تجملاتی به چشم می‌خورد. ابعاد چراغ‌های گرد و دوقلو جلو هم تغییر کرده و حالا راحت‌تر می‌توانید چراغ اصلی را تشخیص دهید. در ساخت چراغ‌های جلو کریستال به‌کار رفته و علاوه بر کاسه چراغ منحصربه‌فرد، در هر چراغ 82 لامپ ال‌ای‌دی به‌کار رفته است. رینگ‌های استاندارد کانتیننتال 20 اینچی هستند، اما می‌توانید برای جذابیت بیش‌تر، رینگ 22 اینچی غول‌پیکر را سفارش دهید.

بنتلی کانتیننتال GT

مجموعه ای مجلل زیر سقف آسمان

اما به جذاب‌ترین قسمت ماجرا می‌رسیم. کابین این گرندتورر سوپر لوکس! کانتیننتال یک کانورتیبل 4 نفره است. صندلی‌های عقب غیرقابل‌استفاده نیستند و فضای پا با مدل کوپه تفاوتی ندارد. اما نمی‌توانید توقع راحتی صندلی‌های جلو را از آنها داشته باشید. از مرغوب‌ترین چرم موجود برای صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد کانتیننتال استفاده است. چرم صندلی‌ها نیز دوخت الماس در الماس دارد که به‌نوعی تبدیل به جزیی از شخصیت خودروهای لوکس شده.

برای ساخت کابین هر دستگاه کانتیننتال، بنتلی از 9.2 متر چوب استفاده می‌کند. جالب است بدانید نصب این قطعات چوبی حدود 9 ساعت زمان می‌برد! در هر نقطه‌ای از کابین بنتلی، بوی تجمل‌گرایی به مشام می‌رسد. ویژگی که غلظت آن در کابین استون‌مارتین کم‌تر است. سیستم صوتی استاندارد کانتیننتال به 10 بلندگو مجهز بوده و 650 وات قدرت تولید می‌کند.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

اما اگر بیش‌تر هزینه کنید، می‌توانید از سیستم صوتی بنگ‌اند الوفسن برخوردار شوید که 16 بلندگو و 1500 وات قدرت دارد. اگر هیچ‌یک از اینها راضی‌تان نکرد، می‌توانید سر کیسه را شل کنید و با پرداخت 6500 پوند ناقابل، سیستم صوتی ساخت کمپانی انگلیسی NAIM را سفارش دهید. این سیستم صوتی گران‌قیمت از 18 بلندگو و یک آمپلی‌فایر 2200 واتی بهره می‌برد و بی‌راه نیست اگر بگوییم فضای یک کنسرت زنده را برایتان تداعی می‌کند. در مجموع آپشن‌های سفارشی کانتیننتال آن‌قدر زیاد است که اگر بخواهید همه آنها را داشته باشید، باید حدود 60 هزار پوند هزینه اضافی متحمل شوید.

اما اگر بخواهیم یکی از این تجمل‌گرایی‌های کاملا غیرضروری را معرفی کنیم، باید دست روی قسمت متحرک کنسول جلو بگذاریم. یک ویژگی عجیب در کابین کانتیننتال که کاملا منحصربه‌فرد است و امکان ندارد چشمان‌تان را به خودش خیره کند.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

زمانی‌که خودرو خاموش باشد، در بخش میانی کنسول جلو پنل چوبی را می‌بینید و شایر فکر کنید کانتیننتال از صفحه نمایش بی‌بهره است. اما وقتی خودرو را روشن می‌کنید، این قسمت چرخیده و صفحه نمایش 12.3 اینچی خودش را به شما نشان می‌دهد. اگر هم بخواهید از ظاهر سنتی‌تر داشبورد لذت ببرید، می‌توانید بار دیگر این قسمت را بچرخانید تا یک صفحه چوبی شامل 3 نشان‌گر دایره‌ای کاملا کلاسیک پیش رویتان قرار بگیرد.

این 3 نشان‌گر دوار، در حقیقت زمان سنج، دماسنج و قطب‌نما هستند. اما این چرخش جذاب، آن‌قدرها ساده اتفاق نمی‌افتد. برای این دگرگونی، 40 قطعه متحرک شامل 2 پیشرانه الکتریکی با گیرباکس‌های مخصوص در نظر گرفته شده و این مجموعه BENTLEY ROTTING DISPLAY نام گرفته است.

نسل جدید کانتیننتال، از صفحه آمپر دیجیتالی بهره می‌برد. می‌توانید صندلی‌های جلو را در 20 جهت تنظیم کنید. هم‌چنین از سیستم جدید جدید گرمکن گردن در این گرندتورر لوکس هم نباید گذشت. علاوه بر صندلی‌ها، زیرآرنجی‌ها و غربیلک فرمان هم به گرمکن مجهز شده است تا کانتیننتال GT یک کابریولت لوکس برای همه محیط‌ها باشد.

ذات سرکش بنتلی اتو کشیده

اما اگر سراغ خودرویی در این کلاس آمده‌اید، حتما ویژگی‌های فنی هم برایتان در الویت بوده. وگرنه می‌توانستید سراغ یک سدان مجلل بروید و بیش‌تر خود را غرق تجملات کنید. اما با حدود 180 هزار پوند، یک کانورتیبل 12 سیلندر را انتخاب کرده اید، تا هر وقت اراده کنید، آسفالت زیر پایتان رنده شود!

بنتلی ادعا کرده ابعاد این پیشرانه 24 درصد از یک بلوک 12 سیلندر با خروجی یکسان کوچک‌تر است. انجین 6 لیتری کانتیننتال کانورتیبل تفاوتی با نسخه کوپه ندارد. این‌جا هم 2 توربوشارژر ایفای نقش می‌کنند و نهایت قدرت به 626 اسب‌بخار می‌رسد. گشتاور عظیم 900 نیوتن‌متری نیز توسط گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به هر 4 چرخ منتقل می‌شود. البته در سامانه 4 چرخ متحرک AWD بنتلی، در حالت عادی تمام نیرو به محور عقب منتقل می‌شود.


اینجا کلیک کنید و ویدئوی خط تولید بنتلی را ببینید


اما در صورت نیاز محور جلو نیز تغذیه می‌شود. البته سامانه 4 چرخ متحرک بنتلی هوشمندتر از همیشه رفتار می‌کند و با توجه به حالت رانندگی توزیع گشتاور را میان اکسل جلو و عقب تنظیم می‌کند. هوشمندی سامانه‌های فنی بنتلی به همین‌جا ختم نمی‌شود. علی‌رغم این‌که با یک خودرو 12 سیلندر و پرمصرف (مصرف سوخت ترکیبی بین 13 تا 14 لیتر در 100 کیلومتر) که باک 90 لیتری دارد طرف هستیم، اما ویژگی‌هایی هم در این خودرو وجود دارد که می‌خواهد به ما ثابت کند بنتلی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز آماده است. جالب است بدانید نرم‌افزار مدیریت پیشرانه بنتلی در هر ثانیه 300 میلیون محاسبه انجام می‌دهد!

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

سامانه‌هایی مثل سامانه غیرفعال‌سازی سیلندر و استارت/ استاپ در این خودرو وجود دارد که البته فعال شدنشان در یک خودرو 12 سیلندر مثل این می‌ماند که کاخ باکینگهام را داشته باشید، اما برای این‌که فرش‌هایش مستهلک نشود، فقط در آشپزخانه‌اش زندگی کنید!

بنتلی کانتیننتال کانورتیبل 160 کیلوگرم نسبت به مدل کوپه سنگین‌تر بوده و وزنش به 2414 کیلوگرم می‌رسد. هم‌چنین جمع‌شونده بودن سقف باعث شده تا فضای صندوق بار هم به 235 لیتر برسد. اما سقف سرعت این نسخه هم‌چون مدل کوپه عدد 333 کیلومتربرساعت را نشان می‌دهد. کانتیننتال GT کانورتیبل برای این‌که از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد، تنها به 3.8 ثانیه زمان نیاز دارد.

بنتلی کانتیننتال GT

سامانه‌های هوشمند کانتیننتال، به سیستم‌های کنترل مصرف سوخت ختم نمی‌شود. این گرندتورر لوکس در کنار سواری راحت، از پایداری و کنترل دلچسبی هم بهره می‌برد. شاید در نظر اول فکر کنید این حجم از گشتاور، با بدنه سنگین و تعلیق نرم دست به دست هم می‌دهد تا کانتیننتال کاملا غیرقابل‌کنترل باشد. اما سیستم تعلیق بادی جدید دست راننده را باز گذاشته. بسته به انتخاب شما، فنرها می‌توانند اسپرت و سخت یا هم‌چون لیموزین‌های راحت نرم باشند. نکته جالب این‌جاست که یک سیستم الکتریکی 48 ولتی، نیروی رول بارها را برای عملکرد بهتر سیستم تعلیق تامین می‌کند.

بنتلی کانتیننتال GT

از سوی دیگر سامانه سواری پویا بنتلی با دریافت محرک‌های الکترونیکی میله‌های ضدغلتش هر محور، پیچیدگی بدنه را کاهش و چسبندگی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید حالت رانندگی با کانتیننتال را از میان 3 برنامه مختلف انتخاب کنید. 3 حالت راحت، بنتلی و اسپرت برای رانندگی با کانتیننتال در نظر گرفته شده است. در حالت راحت صدای پیشرانه و اگزوزها به حداقل می‌رسد و در کنار رفتار نرم سیستم تعلیق می‌توانید آرامش کامل را تجربه کنید.

این در حالی است که خلق‌وخو وحشی کانتیننتال در حالت اسپرت خودش را نشان می‌دهد. کنترل شاسی تیزتر می‌شود و اگزوزها آن‌طور که از یک سوپرماشین 12 سیلندر انتظار می‌رود، می‌غرند. این در حالی است که با انتخاب هریک از این حالت‌های، رفتار جعبه‌دنده و سامانه‌های دخیل در دینامیک خودرو نیز تغییر می‌کند.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

اگر تا این‌جای کار بنتلی حسابی دل‌تان را برده است، زود تصمیم نگیرید. چون یک سوپر گرندتورر فوق‌العاده هم این سمت میدان به ما چشمک می‌زند! استون‌مارتین DBS سوپرلگرا که عنوان سریع‌ترین کابریولت تاریخ استون‌مارتین را یدک می‌کشد. این هیولای انگلیسی لیاقت احترام دارد و انگار هر لحظه آماده انفجار است.

ظاهر DBS همان چیزی است که از یک استون‌مارتین نیاز دارید. چراغ‌های بادامی جلو ، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک و ظریف عقب، اجزای جدانشدنی از شخصیت خودروهای این برند باسابقه بریتانیایی به‌شمار می‌روند. ظاهر DBS سوپرلگرا سمی‌تر از هر استون‌مارتین دیگری بوده و با نگاهی به آن کاملا متوجه می‌شوید که چه باطن ناآرامی دارد. شاید بنتلی در کنار تمام جذابیت‌های اسپرتش، ظاهری اتوکشیده و مجلل را به نمایش بگذارد، اما استون‌مارتین همان بچه پولداری است که علی‌رغم داشتن لباس‌های گران‌قیمت، تیپ راحت و جوان‌پسندی دارد.

استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

فاصله گرفتن از چارچوب رایج

یکی از مهم‌ترین نقاط مشترک DBS و کانتیننتال در بحث ظاهری، سقف پارچه‌ای جمع‌شونده است که پای این سوپراسپرت 320 هزار دلاری را به دنیای کانورتیبل‌ها باز کرده است. سقف 8 لایه استون‌مارتین در 14 ثانیه باز یا بسته می‌شود. می‌توانید برای این سقف، از بین 8 رنگ مختلف، یکی را انتخاب کنید.

فضای کابین جزییات متفاوتی دارد. هیچ‌چیز صاف و اتوکشیده نیست. استون‌مارتین سعی کرده کمی از چارچوب‌های رایج فاصله بگیرد، تا کابین DBS کاملا منحصربه‌فرد و به اصطلاح فرنگی‌ها «یونیک» باشد.

استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

فریم شیشه جلو از جنس فیبرکربن ساخته شده است. شاسی هم علی‌رغم این‌که از آلومینیوم ساخته شده، پوسته‌ای از جنس فیبرکربن دارد. هر قسمتی که سر می‌چرخانید چرم و آلکانترای با کیفیتی را می‌بینید که در تزیین کابین DBS مورد استفاده قرار گرفته است. پشت فرمان DBS، حس سواری با یک خودرو غول پیکر با صندلی‌های پایین به شما دست می‌دهد. داخل کابین هم استون‌مارتین کاملا از بنتلی اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.


اینجا کلیک کنید و ویدئوی خط تولید استون مارتین را ببینید


اما این به این معنی نیست که داخل کابین‌اش آرامش نداشته باشید. درحالی‌که آرامش مطلق را داخل کابین تجربه می‌کنید، جاده‌ها توسط DBS بلعیده می‌شوند! اگر بخواهیم بهتر حس رانندگی با این خودرو را بیان کنیم، باید بگوییم حین رانندگی با استون‌مارتین DBS، زمان آهسته و محیط اطراف کوچک می‌شود!

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

رنده آسفالت اینجا زیر پای شماست!

استون‌مارتین DBS سوپرلگرا، گرندتورری با راحتی عالی، سرعت بالا و استایل جذاب است که براساس مدل معروف DB11 ساخته شده. نسبت به DB11 15 میلی‌متر ارتفاع کم‌تر و 10 میلی متر فاصله عرضی بیش‌تری دارد. فنرها نیز نسبت به DB11 15 درصد سفت‌تر هستند. پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری تویین توربوی DBS از نظر سخت‌افزار تفاوتی با پیشرانه 12 سیلندر DB11 ندارد. اما بوست توربوها تا 5 PSI افزایش یافته و حالا قدرت موتور به 725 اسب‌بخار می‌رسد. ماکزیمم این قدرت در دور 6500 در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

اما نکته جالب ماجرا، گشتاور 900 نیوتن‌متری است که در دور پایین 1800 تا 5000 دور توسط گیرباکس 8 سرعته ترنس اکسل به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نتیجه انتقال این حجم از گشتاور در دور پایین، این است که با وجود روشن بودن سیستم‌های کنترلی، شروع حرکت با DBS کار سختی است! البته گیرباکس برای انتقال این حجم از گشتاور تقویت شده و از این نظر جای نگرانی نیست. DBS با دنده‌کشی طولانی و این حجم از گشتاور، مثل شمشیر بر روی جاده کشیده می‌شود. البته اگر خیلی ماهر و در عین حال شجاع باشید، می‌توانید سیستم کنترل کشش را خاموش کنید. در این صورت کارایی محور عقب گهگاهی از بین می‌رود و DBS هم‌چون یک بچه بازیگوش خودش را از این طرف به آن طرف پرتاب می‌کند.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

برای توزیع وزن بهتر، پیشرانه تا حد امکان به عقب کشیده شده و گیرباکس هم در قسمت عقب نصب شده است. نتیجه، تقسیم وزن 49-51 است که می‌توان گفت نزدیک به سوپراسپرت‌های موتور وسط است. در DBS جدید تلاش فراوانی برای افزایش نیرو عمودی یا همان داون‌فورس شده است. گذرگاه روی رکاب‌ها عمیق‌تر شده‌اند و هوای بیش‌تری را از گلگیر جلو به عقب می‌کشند. این ویژگی با سیستم AEROBLADELL که داون‌فورس بیش‌تری در قسمت عقب تولید می‌کند، دست به دست هم می‌دهند تا ثبات DBS در سرعت بالا تامین شود. نتیجه همه اینها 177 کیلوگرم داون‌فورس بوده که جالب است بدانید 3 کیلوگرم از نسخه کوپه بیش‌تر است.

مقایسه بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

موتور DBS در حین رانندگی راننده را محو می‌کند. هم‌چنین علی‌رغم قرارگرفتن رینگ‌های 21 اینچی زیر بدنه این خودرو، سیستم تعلیق واکنش‌های ظریفی به نقص‌های جاده می‌دهد. DBS از نظر راحتی، وضعیت بهتری از رقیبی هم‌چون فراری 812 سوپرفست دارد. اما اگر بخواهیم سخت‌گیر باشیم، باید بگوییم هم‌چون کانتیننتال با ذات اشرافی، راحت نیست. صدای اگزوز DBS 10 دسیبل از DB11 بیش‌تر است. اما در حالت ساکت، اگزوزها برای آرامش بیش‌تر سرنشینان آرام می‌گیرند. 3 حالت GT، اسپرت و اسپرت‌پلاس برای رانندگی با DBS در نظر گرفته شده است. این سوپر گرندتورر دوست‌داشتنی می‌تواند ظرف 3.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد و برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتربرساعت، به تنها 6.7 ثانیه زمان نیاز دارد. DBS می‌تواند به سقف سرعت 340 کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

نوشته: میلاد میرعابدینی

مقایسه پورشه ماکان توربو پرفرومنس پکیج و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو/ حق نداری معمولی باشی!

بازگشت زورو/ مقایسه ب ام و Z4 جدید و پورشه کیمن

2 اسطوره از 2 نسل/ شلبی کبرا 427 در کنار مک لارن 720S

گالیور در سرزمین لی‌لی‌پوت‌ها!/ مقایسه رنج روور ولار و پورشه ماکان GTS

جت‌ها سینه خیز می‌روند!/ مقایسه ب ام و 740e، جنسیس G90، لکسوس LS500 و لینکلن کانتیننتال

نفس پیست، هوای خیابان/ مقایسه مک لارن 600LT، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و پورشه ۹۱۱ GT3 RS

رقیب‌تراشی برای اسب بداخلاق/ مقایسه کادیلاک ATS 2.0T و فورد ماستنگ اکوبوست ۲۰۱۸

خواب های طلایی!/ مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس کراس موتور جدید

بازگشت به بازی!/ رنو تلیسمان بخریم یا کیا اپتیما JF؟

دیو و دلبر!/ مقایسه هیوندای i20 و اپل کورسا

هیجان خانوادگی/ مرسدس‌ بنز AMG GT63S 4DOORS، پورشه پانامرا توربو S- HYBRID.E و ب‌ ام‌ و آلپینا B5

مقایسه پژو 2008 و چری تیگو7 / عاقبت نسیه فروشی!

مقایسه تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSEV6 و هوندا آکورد 2.0T تورینگ ۲۰۱۸

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی