پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی لوکس

آیا سریعترین ماشین جهان گرانترین ماشین جهان است؟

سرعت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تعیین کیفیت ماشین‌های امروزی است و تمام کمپانی‌های خودروسازی تلاش زیادی در ارتقاء سطح کیفی خودرو خود برای رسیدن به حداکثر سرعت‌های بالا دارند.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

با این حساب نباید خیلی تعجب کرد که وقتی عدد بیشتری روبروی حداکثر سرعت یک خودرو درج می‌شود، قیمت بالاتری را نیز برای خرید آن پرداخت کرد. این مهم می‌تواند ارتباط دهنده لیست سریعترین ماشین جهان با لیست گرانترین ماشین جهان باشد. البته همیشه هم اینطور نیست که یک خودروسریع تبدیل به گرانترین ماشین جهان گردد؛ زیرا فاکتورها و امکانات دیگری هم هستند که در این باره تاثیر بسزایی دارند.

پورشه، مک لارن، بوگاتی یا شاید هم فراری کدام یک از این برندها عنوان سریعترین ماشین جهان را یدک می‌کشند؟ مسلما برای خرید خودروهای لوکس این چنینی، نیاز به صرف هزینه‌های بالا داریم، اما صدر لیست سریعترین ماشین جهان با صدر لیست گرانترین ماشین جهان یکسان نیست. در این مقاله به نقل از مجله خودرو آریان یک در کنار شما هستیم تا به معرفی سریعترین و گرانترین ماشین جهان پرداخته و شرایط آنها را برای شما تشریح نماییم. برای چند نام بسیار عجیب و غریب در این لیست خود را آماده کنید.

سریعترین ماشین جهان

معرفی لیست سریعترین ماشین جهان جذابیت‌های بسیار زیادی برای خود ما هم دارد. جالب است بدانید که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و مطرح خودروسازی در هر سال با تلاش بسیار زیاد، خودروهایی با سرعت بسیار بالا تولید و روانه بازار می‌نمایند. به همین دلیل شاید لیست سریعترین ماشین جهان هر سال با نام‌های مشابهی پر شود. البته برخی از این نام‌ها نیز به صورت موقت وارد لیست می‌شوند.

برای اینکه در نهایت یک خودرو لقب سریعترین ماشین جهان را بگیرد، نیاز به دقت به شرایط مختلفی در طراحی آن وجود دارد. از سبک‌تر شدن وزن ماشین گرفته تا ابعاد مناسب برای رانندگی با سرعت بالا، همگی در این موضوع تاثیر دارند. حتی ممکن است کار به کاهش برخی از آپشن‌ها نیز کشیده شود و همین موضوع است که لیست گرانترین ماشین جهان  را با سریعترین‌ها متمایز می‌کند. در جمع سریعترین ماشین جهان می‌توانیم گزینه‌های زیر را به عنوان صدرنشین‌ها به شما معرفی کنیم.

Koenigsegg Jesko Absolut

1- Koenigsegg Jesko Absolut

سریعترین ماشین جهان لقبی است که در سال 2023 به یک خودرو سوئدی داده شده که می‌تواند حداکثر سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را رقم زد. البته ادعای خودروساز سوئدی بسیار بالاتر از این اعداد است و 500 کیلومتر بر ساعت فقط نتیجه تست‌های صورت گرفته شده بر روی آنمی‌باشد.

Koenigsegg Jesko Absolut در میان بسیاری از کاربران با عنوان موشک زمینی نیز شناخته می‌شود. خودرویی که در چند سال گذشته دائما در لیست سریعترین ماشین های جهان قرار گرفته و هر سال با بهینه‌سازی های صورت گرفته شده سرعت بالاتری را نیز به خود می‌گیرد.

2- Hennessey Venom F5

لیست سریعترین ماشین جهان را در رده دوم با یک خودرو جذاب دیگر یعنی Hennessey Venom F5 پر می‌کنیم. هنسی برند نام آشنا در تولید خودروهای سریع است و هر ساله مدلی از تولیدات خود را در این جهت روانه بازار می‌کند. Hennessey Venom F5 با سرعت 485 کیلومتر بر ساعت به عنوان دومین خودرو سریع جهان شناخته می‌شود. خودرویی که از سوی سازنده 1.58 میلیون پوند قیمتگذاری شده است. با این حساب برای خرید محصول هنسی نیاز به صرف هزینه‌های بالایی دارید، اما واقعیت این است که هنوز فاصله آن با گرانترین ماشین جهان زیاد است ونمی‌توانیم آن را رقیبی برای خودروهای گرانقیمت بازار بدانیم.

3- Bugatti Chiron Super Sport 300 Plus

سومین خودرو سریع جهان که با تعداد بسیار کم تولید می‌شود را می‌توانید با قیمت 3.1 میلیون پوند خریداری کنید. خودرویی که رکورد سرعت 483 کیلومتر بر ساعتی را شکسته و تولید یکی از نام آشناترین کمپانی‌های خودروساز یعنی بوگاتی است. بوگاتی هر ساله در لیست سریعترین ها یک نماینده سر حال و عالی دارد و این بار هم در لیست سریعترین خودرو جهان در سال 2023 نماینده جذابی دارد. جالب اینجاست که در میان 3 خودرویی که به معرفی آنها به عنوان سریعترین های جهان پرداختیم، بوگاتی بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده و گرانترین گزینه هم هست.

گرانترین ماشین جهان

حالا نوبت به معرفی گرانترین ماشین جهان می‌رسد. خود را برای شنیدن اعداد و ارقام بسیار عجیب و غریب آماده کنید، زیرا احتمالا از قیمت‌هایی که خواهید شنید، شاخ در می‌آورید. گرانترین خودروهای جهان خودروهایی هستند که معمولا به تعداد خیلی کم و به صورت سفارشی برای اشخاص مشهور و ثروتمند ساخته شده و خبری از تولید انبوه در آنها نیست. البته برخی از آقازاده‌های ایرانی نیز در سال‌های اخیر از مشتریان این دست از خودروها بوده و پای برخی از آنها به بازار ایران نیز باز شده است.

رولز رویس Boat Tail

1- رولز رویس Boat Tail

در جمع گرانترین ها، لقب گرانترین خودرو جهان به محصول جدید رولز رویس می‌رسد. البته این خودرو تا همین سال 2022 در صدر لیست قرار نداشت و در حال حاضر نیز هر چند قیمتگذاری شده و مشتریانی هم دارد، اما هنوز روانه بازار نشده و تولید آن در مراحل نهایی است. خودرویی که برای خرید آن باید 28 میلیون دلار هزینه کنید. نمونه قبلی Boat Tail در سال 2017 با قیمت 12.8 میلیون دلاری عرضه شده بود، اما مدل جدید آن با قیمت بسیار باورنکردنی روانه بازار شده است.

2- بوگاتی La Voiture Noire

بوگاتی در لیست گرانترین ها هم نماینده‌ای دارد، البته نه همان خودرویی که در لیست سریعترین ها بود. بوگاتی La Voiture Noire که تا همین سال پیش لقب گرانترین خودرو جهان را یدک می‌کشید، با قیمت 18.7 میلیون دلاری در بازار عرضه شده و کمتر کسی مانند کریستیانو رونالدو توانایی خرید آن را دارد. تولید اولیه La Voiture Noire به سال 2019 برمیگردد. خودرویی که به ماشین سیاه معروف بوده و شایعاتی مبنی بر ورود آن به بازار ایران نیز وجود دارد.

3- بوگاتی Centodieci

سومین خودرو گران قیمت جهان نیز تولید کمپانی بوگاتی است. بوگاتی Centodieci با قیمت 9 میلیون دلاری یکی از خودروهای گران قیمت بازار در سال 2023 است. خودرویی که از نگاه کردن به زیبایی آن خسته نخواهید شد. این محصول 9 میلیون دلاری نیز در کلکسیون افراد مشهوری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی