پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنتلی مولسان لیموزین

کشیده ترین لیموزین کارخانه ای جهان بی مشتری ماند!

5 دستگاه بنتلی مولسان لیموزین در سال 2015 برای فروش به امارات متحده عربی ارسال شدند تا در این کشور ثروتمند به فروش برسند. اما پس از 6 سال که برای این خودروها مشتری پیدا نشده است، بنتلی بار دیگر این لیموزین های لوکس را به صورت جهانی به فروش گذاشته است. به گزارش پایگاه […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

5 دستگاه بنتلی مولسان لیموزین در سال 2015 برای فروش به امارات متحده عربی ارسال شدند تا در این کشور ثروتمند به فروش برسند. اما پس از 6 سال که برای این خودروها مشتری پیدا نشده است، بنتلی بار دیگر این لیموزین های لوکس را به صورت جهانی به فروش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

جالب است بدانید در ابتدا قرار بود تنها یک دستگاه بنتلی مولسان لیموزین ساخته شود. اما بازار داغ خودروهای لوکس در کشورهای حاشیه خلیج فارس و علاقه اعراب به خودروهای تجملاتی، بنتلی را وسوسه کرد تا به مولینر اجازه ساخت 4 دستگاه دیگر از مولسان لیموزین را بدهد. در نهایت هر 5 دستگاه مولسان لیموزین به امارت متحده عربی ارسال شدند.

بنتلی مولسان لیموزین

اما بر خلاف سایر خودروهای لوکس و گران قیمت که به سرعت در کشورهای عربی فروش می روند، این 5 لیموزین اشرافی و البته گران قیمت از سال 2015 تا کنون (6 سال) در این کشور خاک خوردند و کسی سراغ آن ها نیامد. بعد از اینکه هیچ یک از این مولسان های لیموزین مورد استفاده قرار نگرفتند و به نام کسی ثبت نشدند، بنتلی بار دیگر شانس خود را برای فروش این 5 خودرو امتحان کرده و این بار مولسان های لیموزین را به صورت جهانی به فروش گذاشته تا شاید این بار بتواند نظر چند میلیاردر که خواهان یک مولسان دست‌ساز فوق خاص هستند را جلب کند.

بنتلی مولسان لیموزین

مولسان گرند لیموزین چه تفاوت‌هایی با نسخهٔ معمولی دارد؟

مهم‌ترین تفاوت این نسخه خاص با یک مولسان معمولی، یک متر طول بیشتر و ۷۹ میلی‌متر فضای سر بیشتر در عقب است. همچنین این خودرو به سیستم کنترل تهویه اختصاصی هم مجهز شده که به هرکدام از چهار سرنشین عقب امکان تنظیم و کنترل تهویه قسمت خود را می‌دهد.

بنتلی مولسان لیموزین

چیدمان صندلی‌های عقب هم به‌صورت رودررو است که این یکی از ویژگی‌های اصلی لیموزین‌های گران‌قیمت و لوکس به شمار می‌رود. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی مولسان گرند لیموزین می‌توان به خنک‌کننده بطری با جام‌های کریستالی، میزهای بسیار نفیس تاشو روکش‌دار و جایگاه‌های شارژ iPad و استفاده گسترده از چوب و چرم بسیار باکیفیت در قسمت های مختلف کابین اشاره کرد.

بین صندلی‌های جلو و عقب بنتلی مولسان لیموزین یک شیشه هوشمند تعبیه شده که با لمس یک دکمه از حالت شفاف به مات تبدیل می‌شود! با توجه به این ویژگی، یک سیستم اینترکام هم در داخل خودرو تعبیه شده که امکان برقراری ارتباط بین سرنشینان عقب با راننده را فراهم می‌کند. این لیموزین نمونه‌ای افتخارآمیز از مهارت استادانه مولینر در اتاق‌سازی بوده و با خاتمه تولید مولسان در سال گذشته، چنین شاهکارهایی دیگر هرگز تکرار نخواهند شد.

این لیموزین ۶.۵ متری روی شاسی بازمهندسی شده با تعلیق اختصاصی برای حفظ پایداری ساخته شده است. زیر کاپوت خودرو هم همان نیروگاه آشنای ۶.۷۵ لیتری V8 توئین توربو بنتلی قرار گرفته که ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بنتلی مولسان لیموزین

هریک از 5 دستگاه گرند لیموزین مورد بحث ما، با ترکیب رنگ‌ها و مشخصات خاص خود، از یکدیگر متمایز می شوند. برای تکمیل این طراحی منحصربه‌فرد نیز هر خودرو روی رینگ‌های ۲۱ اینچی قرار گرفته که با رنگ بیرونی خودرو مطابقت دارد. حتی روی لوگوی نمادین B پرنده بنتلی هم نوشته Coachbuilt by Mulliner حک شده است.

علیرغم تغییرات زیادی که برای افزایش طول بدنه در مولسان انجام گرفته، گرند لیموزین هنوز طراحی و خطوط نسخهٔ معمولی را حفظ کرده است. به گفته بنتلی، این خودرو کشیده‌ترین لیموزین کارخانه‌ای جهان محسوب می‌شود؛ اما همهٔ این‌ها چقدر قیمت دارد؟ پاسخ این سؤال مشخص نیست زیرا بنتلی هنوز هیچ عددی در این رابطه اعلام نکرده است.

ساخت رستوران بنتلی بر فراز کوه های امارات / غذای لاکچری فقط به مدت 7 روز!

تولید بنتلی مولسان پایان یافت/ فلایینگ اسپر پرچم دار تازه نفس بنتلی

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

لامبورگینی ها را روی هوا زدند!/ ظرفیت تولید 10 ماه لامبورگینی در سال 2021 فروخته شد

رنده و پنبه!/ رقابت بنتلی کانتیننتال GT و استون‌مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

آشنایی با 10 خودرو با گران ترین هزینه حمل و نقل

معرفی بنتلی کانتیننتال کانورتبل 2019 با سقف سرعت 333 کیلومتر بر ساعت!

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی