پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

SWM G05 (16)

خون دوباره در رگ های مرتب خودرو/ SWM G05 سال آینده به تولید می رسد

سیف خودرو روز گذشته در حالی از محصول جدید خود به نام G05 رونمایی کرد که این خودرو در حال گذراندن تست های فنی و استاندارد در ایران است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو سال 99 رو به پایان است و اخبار مختلفی از خودروسازان کشور در خصوص معرفی محصولات جدید برای سال […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

سیف خودرو روز گذشته در حالی از محصول جدید خود به نام G05 رونمایی کرد که این خودرو در حال گذراندن تست های فنی و استاندارد در ایران است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

سال 99 رو به پایان است و اخبار مختلفی از خودروسازان کشور در خصوص معرفی محصولات جدید برای سال 1400 به گوش می رسد.

یکی از این خودروسازان که توانست در سال جاری جای خود را در میان رقیبان سرسختی مثل مدیران خودرو، کرمان موتور… در بازار باز کند، سیف خودرو است.

این خودروساز که طی 2 سال گذشته کارخانه قدیمی ((مرتب خودرو)) را بازسازی کرده است، حالا برنامه دارد با تولید 3 محصول از برند SWM برای سال 1400و حضور پر قدرت در بازار، خاطرات سال های اوج مرتب خودرو را زنده کند.

در حال حاضر سیف خودرو مدل های G01 و G01F را در کارخانه مرتب تولید می کند و از قرار معلوم کراس اور 7 نفره SWM با کد G05 محصول جدید این شرکت برای سال آینده روی خط تولید این خودروساز می رود.

SWM G05 (14)

این خودرو در حالی روز گذشته به رسانه ها معرفی شد که در حال گذراندن تست های فنی و استاندارد در ایران است. در صورت تولید این خودرو در کشور، سیف خودرو به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان کراس اورهای فول سایز در ایران شناخته خواهد شد.

SWM G05 در واقع یک کمپانی ایتالیایی فعال در حوزه موتورسیکلت است که به رسم بسیاری از همکاری های بین المللی امروز در صنعت خودرو جهان با یکی از تولید کنندگان چینی در یک همکاری مشترک اقدام به تولید خودرو می کند. G05 را باید در زمره کراس اورهای خانوادگی نیمه لوکس به حساب آورد.

این خودرو در مقوله طراحی با استفاده از المان های اروپایی به خصوص در طراحی چراغ ها توانسته یک استایل قاره سبزی به خود بگیرد.

SWM G05 (11)

از طرفی طراحی جلوپنجره به سبک خودروهای سال های نه چندان دور آمریکایی از یک فرم پرحجم برخودار است که البته ظرافت خاصی ندارد. اما در یک نگاه کلی به این خودرو باید نمره قبولی را در کارنامه اش نوشت.

درون کابین محصول جدید سیف خودرو خبری از انبوه قطعات کروم یا پلاستیک های نقره ای و تصنعی نیست. اما سعی شده در بخش ارگونومی دقت زیادی به کارگیری شود.

تقریبا همه چیز در جای مناسب قرار دارد. استفاده از یک نمایشگر بزرگ به جای انبوهی از دکمه ها و کنترلرها سبکی است که در سال های اخیر مورد توجه خودروسازان بزرگ جهان به خصوص ولوو بوده است. فرمان D-Type خودرو با چرم مصنوعی با کیفیتی روکش شده که در دست گرفتن آن حس خوبی دارد.

بالای داشبورد روکش نرمی دارد که نسبت به بسیاری از خودروهای حاضر در این کلاس بهتر است. سادگی و کاربردی بودن طراحی کابین بیش از هر چیز دیگر توجه کاربران را جلب می کند. روکش و کیفیت صندلی ها نیز درخور توجه است. مجموعه کالبین بیشتر به سبک طراحی پیکاپ های آمریکایی شبیه است.

در این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری مجهز به توربو شارژ استفاده شده است که می تواند تا 156 اسب بخار نیرو و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

همچنین وظیفه انتقال این قدرت و گشتاور به چرخ های جلو را یک گیربکس 6 سرعته AT برعهده دارد.

احتمالا اولین سوالی که در ذهن شما به وجود آمده مربوط به حجم موتور و وزن این خودرو است. در ابتدا باید بدانید وزن این خودرو درحدود 1.6 تن ( 1595) کیلو گرم است. در نتیجه باید گفت با یک کراس اور 7 نفره میان وزن رو به رو هستیم. اما درخصوص موتور یک نکته مهم وجود دارد که آنقدرها هم به موتور مربوط نیست!

در واقع حجم پایین موتور هر چند می تواند باعث کاهش قدرت شود، اما نه وقتی سیستم توربوشارژ به کمک تنفس موتور می آید.

SWM G05 (15)

از طرفی تکنولوژی گیربکس های امروزی و کالیبراسیون ضرایب آنها با عکس العمل موتور باعث می شود، حجم پایین موتور کمترین تاثیر را در کشش خودرو داشته باشد. در مسیر کوتاهی که این خودرو را راندیم، کاملا مشخص بود بعد از عبور دور موتور از 2500RPM و رسیدن توربو شارژ به بوست مناسب، شتاب ثانویه خودرو به یکباره با افزایش رو به رو می شد.

SWM G05 (2)

لیست تجهیزات و امکانت رفاهی و ایمنی SWM G05 لیستی بلند بالا است که در این کلاس می تواند این خودرو را بدل به یکی از بهترین انتخاب ها کند.

در این خودرو می توانید گزینه هایی همچون کیسه هوا ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف، سامانه شناسایی اجسام متحرک و زنده در اطراف خودرو، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو و عقب را در بخش ایمنی خودرو ببینید.

همچنین از جمله امکانات رفاهی آن می توان فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، استارت دکمه ای، صندلی راننده برقی، آینه های تاشو برقی، جلو آمپر دیجیتال، کامپیوتر سفر، سنسور باد لاستیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر عمودی لمسی، تهویه اتوماتیک تک کاناله با تنظیمات مستقل فن برای ردیف دوم و سوم، کامپیوتر سفر، سقف پانوراما، تنظیم حالت رانندگی و سنسور نور را نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی