پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایندگی ایران خودرو

تولید خودرو در سوریه توسط ایران خودرو

به گزارش تسنیم معاون صادرات مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت، با اخراج نیروهای تروریستی از مناطق کلیدی سوریه، تولید خودرو در سوریه توسط ایران خودرور از دوباره آغاز شده است. تفضلی خاطرنشان کرد: ایران خودرو اخیرا حدود 100 دستگاه خودرو به سوریه صادر کرده و با شریک سوری اش در مورد از سرگیری فعالیت یک […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

به گزارش تسنیم معاون صادرات مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت، با اخراج نیروهای تروریستی از مناطق کلیدی سوریه، تولید خودرو در سوریه توسط ایران خودرور از دوباره آغاز شده است.

تفضلی خاطرنشان کرد: ایران خودرو اخیرا حدود 100 دستگاه خودرو به سوریه صادر کرده و با شریک سوری اش در مورد از سرگیری فعالیت یک سایت تولید مشترک خودرو در نزدیک دمشق به توافق رسیده است. وی افزود: «بر اساس توافق به دست آمده، ایران خودرو تولید سمند را متوقف خواهد کرد و روی خودروهای جدید سورن، رانا و حتی دنا تمرکز خواهد کرد.» به گفته معاون صادرات ایران خودرو، سایت تولید ایران خودرو در سوریه با دریافت قطعات مورد نیاز تولید 48 دستگاه دنا، 24 دستگاه سورن و 24 دستگاه رانا، به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. سیامکو، بزرگ‌ترین سایت تولیدی ایران خودرو در خارج از کشوراست که قبل از آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال 2011، خودروهای جدیدی با برند «شام» تولید می‌کرد.

تفضلی در ادامه گفت، بر اساس موافقت‌نامه تجارت آزادی که بین تهران و دمشق وجود دارد، ایران خودرو از مزیت رقابتی نسبتا بالایی بر دیگر تولیدکنندگان خودرو در سوریه برخوردار است. وی خاطرنشان کرد ایران خودرو قرار است تا پایان سال شمسی جاری 600 دستگاه خودرو به سوریه صادر کند. وی گفت لبنان دیگر کشور منطقه است که علاقه‌مند به خرید محصولات ایران خودرو است و بر اساس یادداشت تفاهمی که اخیرا بین ایران و لبنان به امضا رسیده، ایران خودرو قرار است حدود 500 دستگاه خودرو شامل دنا، رانا، سورن و آریسان به لبنان صادر کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی