پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید بهمن موتور

قیمت گذاری دستوری و کمبود نقدینگی بزرگترین مشکلات تولید خودرو

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی، بزرگترین مشکلات در تولید خودرو قیمت‌گذاری دستوری و همچنین کمبود نقدینگیاست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار کرد: تحقق برنامه های سال 1400 در حوزه قطعه و خودروسازی، منوط بهتحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن شعار سال در […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی، بزرگترین مشکلات در تولید خودرو قیمت‌گذاری دستوری و همچنین کمبود نقدینگیاست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار کرد: تحقق برنامه های سال 1400 در حوزه قطعه و خودروسازی، منوط بهتحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن شعار سال در رفع محدودیت‌ها و موانع‌زدایی است.

وی بیان‌ کرد: در این راستا بزرگترین مشکلات، قیمت‌گذاری دستوری خود و به تبع آن قیمت‌گذاری قطعات و همچنین کمبود نقدینگیاست.

محبی‌نژاد همچنین از وجود قوانین و مقررات مخل تولید و گمرکی به عنوان دیگر مشکلاتی یاد کرد که در سال‌های گذشته مانعی بر سرراه تولید در این صنعت مادر و راهبردی شده است.

وی یادآور شد: گرچه سال گذشته دستیابی به هدف تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده بود، اما مشکلات یادشده در کنار دو غول بزرگ تحریم‌ها و کرونا مانع تحقق اهداف شد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو در عین حال خاطرنشان‌کرد: با عزم و اراده قطعه‌سازان و زنجیره تامینخودروسازی، تا حدود زیادی بر این دو مشکل اساسی تحریم‌ها و کرونا غلبه شد، اما معتقدیم بسیاری راهکارها را باید در داخل کشورجست‌وجو کرد.

وی از تشکیل کمیته ای در این انجمن برای تحقق شعار سال 1400 خبر داد که از ابتدای امسال کار خود را آغاز کرده و ابراز امیدواریکرد تا پایان سال به نتایج مطلوب برسد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی