پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوروش منصوری

مرور جذاب ترین خودروهای استاد بزرگ بازی با فیبرکربن/ تیونینگ به سبک منصوری چه شکلی است؟

کوروش منصوری نامی که کمتر خودروبازی است که به گوشش نخورده باشد، استاد بازی با فیبرکربن که نام شرکت وی در صدر برترین کمپانی های تیونینگ خودرو قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اگرچه در عرصه جهانی، خودروسازان از نامی پرآوازه برخوردار نیستند اما تعداد کثیری از هموطنان در نقاط مختلف دنیا در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

کوروش منصوری نامی که کمتر خودروبازی است که به گوشش نخورده باشد، استاد بازی با فیبرکربن که نام شرکت وی در صدر برترین کمپانی های تیونینگ خودرو قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اگرچه در عرصه جهانی، خودروسازان از نامی پرآوازه برخوردار نیستند اما تعداد کثیری از هموطنان در نقاط مختلف دنیا در صنعت خودرو فعالیت می کنند که بدون اغراق سرمایه های صنعت خودرو دنیا به شمار می روند. این بار قصد داریم تا مروری بر فعالیت های استاد بازی با فیبر کربن، کوروش منصوری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: صنعت خودرو جهان به این ایرانی‌ها می‌نازد!/ با چهره های نامدار ایرانی در صنعت خودروسازی آشنا شوید

کوروش منصوری در سال 1339 در شهر چالوس به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات متوسطه به انگلستان مهاجرت کرد و به‌گفته‌ خودش، علاقه‌مند سبک طراحی خودروهای بریتانیایی شد. کوروش منصوری تا سن ۲۹ سالگی، فعالیت تجاری مستقل نداشت. اما خیلی زود متوجه شد، بازار متمول و پرمخاطب انگلستان، فاقد توان مهندسی آلمان، برای ارتقاء فنی و ظاهری خودروهای مدرن است. برای پاسخ به این نیاز، سال ۱۹۸۹، کوروش منصوری اقدام به تأسیس شرکت AP دیزاین در آلمان کرد تا همکاری نزدیکی با برندهای فعال در صنعت افترمارکت و تیونینگ داشته باشد.

چند سال بعد از طراحی و تولید قطعات بدنه برای چند شرکت تیونینگ آلمانی، منصوری اقدام به ثبت یک شرکت جدید با نام خود کرد تا مستقل از دیگران، عمل کند. در همین راستا دفتر مرکزی شرکت در مونیخ آلمان با نام تجاری منصوری، به ثبت رسید.

اوایل سال 2000 با وجود فعالیت شرکت های معتبر و گردن کلفت تیونینگ، پیروزی منصوری در این بازی بعید به نظر می رسید. اما دیری نگذشت که آوازه برند منصوری به عنوان یکی از بهترین تیونرهای اتومبیل در سراسر دنیا پیچید.

همانطور که گفته شد، منصوری علاقه زیادی به سبک طراحی خودروهای بریتانیایی دارد و برای همین در تا سالها اکثر خودروهایی که زیر تیغ جراحی این طراح خلاق ایرانی رفته اند عمدتا محصولات آستون مارتین و رولزرویس بوده اند.

آستون مارتین ونکوئیش منصوری

آستون مارتین ونکوئیش S

سال 2005 شد و آستون‌مارتین ونکوئیش S با کیت منصوری معرفی می‌شود. با آن که این خودرو از نظر فنی دستکاری نشده، اما به لطف تمامی تغییرات ظاهری ایجاد شده در بدنه و کابین، قیمت خودرو به بیش از 600 هزار دلار رسید.

رولزرویس فانتوم منصوری

2007، خلق حماسه در کالبد رولزرویس فانتوم

سنت انتخاب اسامی حماسی برای محصولات منحصربه‌فرد منصوری، برای اولین بار در قالب یک رولزرویس فانتوم نمود پیدا کرد. فانتوم Conquistador دارای بادی کیت خاص و کابین لوکسی است که در ترکیب با افزایش تقریباً 50 اسب‌بخاری قدرت پیشرانه، قیمت این ابر رولزرویس را به یک میلیون دلار رساند.

فراری منصوری

گسترش فعالیت منصوری

فعالیت‌های منصوری در سال 2009، گسترش چشمگری می‌یابد. مهم‌ترین خودروهای تیون شده توسط این شرکت، مرسدس‌بنز SLR Renovatio، فراری 599 Stallone، بنتلی کانتیننتال لمان و رولزرویس فانتوم دراپهد بل ایر هستند. فراری 599 با بادی کیت فیبرکربنی و دماغه خاصش، گل سرسبد منصوری در این سال بود.

بوگاتی ویرون منصوری

جسارت برای خلق یک خودرو خاص کافی است

جسارت مثال زدنی منصوری موجب می شود تا او همیشه در صدر برترین شرکت های تیونر قرار بگیرد. منصوری اولین شرکت تیونینگ دنیا بود که ابرخودروی بوگاتی ویرون را ارتقاء داد. آن هم در زمانی که کسی جرات نداشت با این خودرو تخت گاز برود! منصوری با Vincero به همه نشان داد که می‌توان بیش از 100 اسب‌بخار به قدرت ویرون اضافه کرد.

آستون مارتین Cyrus Gold منصوری

کت و شلواری جدید برای جاسوسی ترین خودرو بریتانیا

منصوری در سال 2010، باز هم پرکار ظاهر شد و علاوه بر تیونینگ مازراتی گرن‌توریزمو، دستی به سر و گوش رولزرویس گوست، پورشه پانامرا، رنجرور اسپرت و آستون‌مارتین DB9 کشید که آخری به خاطر نامش یعنی Cyrus Gold مورد توجه ما ایرانیان است.

مرسدس بنز Cormeum منصوری

پای مرسدس‌بنز SLS هم به مطب آقای دکتر رسید

ب‌ام‌و X5، X6 و 760li در کنار دو کیت مختلف برای مرسدس‌بنز SLS از جمله خودروهای عرضه شده توسط منصوری بودند. SLS تماماً کربنی با نام Cormeum و فراری 458 با نام Siracusa را باید مهم‌ترین موارد دانست.

لامبورگینی اونتادور منصوری

جذابیت گاو خشمگین با هنر منصوری دوچندان می شود

کیت‌های عرضه شده برای آئودی R8، مرسدس بنز CLS، فراری 458 اسپایدر و مک‌لارن MP4-12C خلاصه‌ای از فعالیت‌های منصوری در سال 2012 هستند. اما کیت عرضه شده برای لامبورگینی اونتادور بسیار مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.

فراری منصوری استالونه

سال 2013، ابرخودروها برای ارتقا به صف شدند

در این سال تعداد زیادی خودرو با اسامی منحصربه‌فرد توسط منصوری معرفی شدند. مرسدس‌بنز G63 Gronos، لامبورگینی اونتادور با دو کیت Carbonado Apertos و Carbonado و فراری F12 با دو کیت Stallone و LA Revoluzione و بوگاتی ویرون Empire از جمله این مواردند.

مرسدس بنز G63

نوبت به درشت هیکل ها رسید

سالی پرکار برای منصوری با کیت‌هایی برای مرسدس‌بنز G کلاس، رولزرویس فانتوم، رولزرویس ریت، بنتلی فلایین اسپر، لامبورگینی اونتادور، پورشه کاین و رنجرور اتوبیوگرافی. محصول مهم اما مرسدس‌بنز G63 6×6 است.

بنتلی منصوری

و اما سر و صدای بنتلی کانتیننتال GT Race

محصول نوظهور لامبورگینی یعنی هوراکان مورد توجه منصوری قرار می‌گیرد. در کنار این، باید به کیت‌های نسل جدید کلاس S مرسدس‌بنز، فراری 458 اسپسیاله و پورشه کاین نیز اشاره کرد. بنتلی کانتیننتال GT Race اما سر و صدای زیادی به پا می‌کند.

تسلا S

نوبتی هم باشه، نوبت تسلا S است

منصوری به ادامه فعالیت خود و عرضه کیت‌های خاص تیونینگ رولزرویس ریت، بنتلی بنتایگا، مرسدس‌بنز G و GLE مشغول می‌شود. اما عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین مدل منصوری، کیت بدنه جذاب تسلا مدل S است که اولین تجربه این تیونر در زمینه دستکاری خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود.

پورشه پانامرا منصوری

بالاخره زمان معرفی پورشه پانامرا منصوری فرا رسید

بنتلی مولسان، پورشه پانامرا و فراری 488 از جمله محصولات مطرح منصوری در این سال هستند.

فراری 812 استالونه سوپرفست منصوری

ملاقات با جنجالی ترین خودرو منصوری در سال 2018

با ارائه محصولات جدیدی توسط برندهای لوکس جهان، منصوری نیز دست به کار شد و نمونه‌های خاصی از استون‌مارتین DB11، نسل جدید رولزرویس فانتوم، مک‌لارن 720S و پورشه پانامرا اسپورت‌توریزمو را عرضه کرد. محصول جنجالی منصوری در این سال کیت Stallone برای مدل 812 سوپرفست بود.

بوگاتی شیرون منصوری

گرد و خاک منصوری در نمایشگاه سال 2019 خودرو ژنو

منصوری جدیدترین خودروهای بازار را به تیغ متخصصان خود سپرد. از شاسی‌بلندهای لوکسی همچون رولزرویس کالینان و لامبورگینی اوروس گرفته تا بوگاتی شیرون. نمایش این خودروها در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 حسابی سر و صدا به پا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی