پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید بدنه در ایران خودرو

ارتقا و بهره گیری از پلتفرم های جدید، وظایف محول شده به خودروسازان است

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: یكی از وظایفی كه به خودروسازان محول شده، ارتقاء پلتفرم های موجود و استفاده از پلتفرم های جدید بوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیاركی معاون وزیر در امور صنایع وزارت صمت با بیان اینكه شركت های خودروسازی چه گام هایی را باید برای […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

معاون امور صنایع وزارت صمت بیان کرد: یكی از وظایفی كه به خودروسازان محول شده، ارتقاء پلتفرم های موجود و استفاده از پلتفرم های جدید بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیاركی معاون وزیر در امور صنایع وزارت صمت با بیان اینكه شركت های خودروسازی چه گام هایی را باید برای تنوع سبد محصولات خودرویی كشور بردارند، اظهار کرد: وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای تنوع بخشی به بازار خودروی كشور، برنامه ای تدوین كردند كه طی آن با پلتفرم های جدید، خودروهای متنوع وارد بازار شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یكی از وظایفی كه به خودروسازان محول شده، ارتقاء پلتفرم های موجود و استفاده از پلتفرم های جدید بوده است؛ خودروسازان بایستی به گونه ای عمل كنند كه ایــن پلتفرم ها قابلیت تولید و عرضه انواع خودرو به صورت سدان، كراس اوور و هاچ بك را برای سال های آتی داشته باشد. تا مردم شاهد تنوع خودرو در بازار باشند.

صادقی نیارکی متذکر شد: موضوع دیگری كه در راستای تنوع بخشی به محصولات خودرویی دنبال می شود، قوای محركه مشترك است كه دو خودروسازی با جدیت دنبال می كنند؛ قرار است خودروسازان به صورت مشترك یا تخصصی، قوای محركه با تاكید بر بومی سازی قطعات، اجزا كه شامل گیربكس، موتور و اکسل است را دنبال كنند.

وی تصریح كرد: مجموع سیاست های یاد شده موجب می شود از ظرفیت پلتفرم های موجود استفاده شود و از سویی با پلتفرم های جدید، محصولات جدید وارد بازار شود و در نهایت شاهد تنوع بیشتر در محصولات خودرویی خواهیم بود.

معاون وزیر صمت در پایان با بیان اینكه در تنوع بخشی به محصولات خودرویی بحث راهبردی دیگری را در حال دنبال كردن هســتیم كه پلتفرم بومی است، خاطرنشان كرد: قرار است خودروسازان در بلند مدت، پلتفرم بومی همراه با استانداردهای روز عرضه كنند كه این امر از طراحی پایه تا تولید خودرو و شبكه تامین و توزیع است.

انتهای پیام/

مدیران خودرو در صدر ارزیابی کیفی خدمات فروش

با دستان ظفرمندتان صنعت خودرو اوج می‌گیرد

سايپا نوين، رويايي كه به‌همت كارگران به واقعيت تبديل شد

آزادسازی قیمت گذاری، واکسن شفا بخش صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی