پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

لزوم استفاده از ظرفیت قطعه سازی در قراردادهای جدید خودرویی

مدیرعامل سابق ایکاپ بیان کرد: هر قرارداد جدیدی که منجر به استفاده از ظرفیت قطعه سازی و بهبود آن نشود اثرش در محصول نهایی بسیار ناچیز است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد رضا معتمد مدیرعامل سابق ایکاپ گفت: متاسفانه در خصوص صنعت خودروسازی کشور باید بگویم که همواره فضای بالادستی مورد اغفال قرار […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیرعامل سابق ایکاپ بیان کرد: هر قرارداد جدیدی که منجر به استفاده از ظرفیت قطعه سازی و بهبود آن نشود اثرش در محصول نهایی بسیار ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد رضا معتمد مدیرعامل سابق ایکاپ گفت: متاسفانه در خصوص صنعت خودروسازی کشور باید بگویم که همواره فضای بالادستی مورد اغفال قرار گرفته و در هر باز شدن درب های کشور فقط از ظرفیت بازار استفاده شده و توجه ای در اسناد بالادستی به ظرفیت های موجود کشور نشده است!

وی اظهار کرد: چنانچه از تمام ظرفیت خودروسازی کشور استفاده شود به زحمت به سه میلیون دستگاه می رسد در حالیکه قطعه سازان ما بصورت بالفعل پاسخگوی نیاز پنج میلیون دستگاه خودرو خواهند بود.

معتمد ادامه داد: در روزهای اوج دوران فعالیت خودروسازی کشور نیز شاهد خالی بودن ظرفیت بخش های مهمی از شرکت های قطعه سازی بودیم که منجر به برخی افزایش قیمت ها شد.

مدیرعامل سابق ایکاپ قبل از بازگشت دوباره شرکا یا شرکت های خودروسازی خارجی به کشور تاکید کرد ابتدا باید ظرفیت های خالی صنعت قطعه سازی را شناسایی کنیم و یادمان نرود که کیفیت خودرو از قطعه آغاز خواهد شد و هر قرارداد جدیدی که منجر به استفاده از ظرفیت قطعه سازی و بهبود آن نشود اثرش در محصول نهایی بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه باید جذب حداکثری ظرفیت‌ها با توجه به وضع نوسانی تحریم‌ها مورد بازنگری قرار گیرد تا شاهد به ثمر رسیدن پتانسیل‌های موجود باشیم، بیان کرد: ما از نیروی کار با پتانسیل در کشور بهره می بریم که نیاز است این ظرفیت موجود بالفعل شود و متاسفانه جای این اتفاق در اسناد بالادستی همواره خالی بوده است.

معتمد در پایان به موضوع نبود اف.اس(FS) در قراردادهای بین المللی ما با دیگر شرکت ها پرداخت و اشاره کرد: ما با مطالعه امکان سنجی نهایی و طرح توجیهی باید بررسی کنیم که حضور شرکت های خارجی‌ چه فرصت‌های جانبی را برای ما ایجاد می‌کند و با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد از آنها بهره مند شده و در مسیر این قراردادها به کار بگیریم.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

ارتقا و بهره گیری از پلتفرم های جدید، وظایف محول شده به خودروسازان است

دستکاری سیستم الکتریکی خودرو ها خطرساز است

صرفه جویی ۲۹ میلیون دلاری با ساخت داخل قالب و ابزار در ایران خودرو

تنظیم قرارداد مشارکت با خودروسازان خارجی باید براساس استانداردهای بین المللی باشد

بحران کمبود ورقه فولادی میان قطعه سازان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی