پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

شیوه قیمت گذاری شورای رقابت نتوانسته تعادل را در بازار ایجاد کند

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: شیوه قیمت گذاری شورای رقابت نتوانسته تعادل در بازار خودرو برقرار کند و ما با شیوه قیمت گذاری شورای رقابت مخالف هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روح‌الله ایزدخواه رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درمورد تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: شیوه قیمت گذاری شورای رقابت نتوانسته تعادل در بازار خودرو برقرار کند و ما با شیوه قیمت گذاری شورای رقابت مخالف هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روح‌الله ایزدخواه رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درمورد تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو با اشاره به طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: ما یک طرح در مورد ساماندهی صنعت و بازار خودرو داریم که در کمیسیون تصویب شده و برای بررسی و تصویب باید به صحن برود. منتظر هستیم که برای مطرح شدن در صحن، نوبت این طرح برسد. اگر طرح ساماندهی بازار خودرو تصویب شود شورای رقابت قیمت تمام شده را بر اساس هزینه‌های انجام شده محاسبه می‌کند و قیمت به عنوان قیمت پایه خودرو تعیین شده تا در بورس کالا عرضه می‌شود. در بورس و با فرآیند عرضه و تقاضا قیمت نهایی مشخص می‌شود.

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: البته این در مورد خودروهایی است که مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند. مابه التفاوت قیمت نهایی و قیمت پایه به حساب خزانه ریخته می‌شود تا در توسعه صنعت خودرو یا موارد دیگری که ذکر شده هزینه شود. برای جلوگیری از معامله‌های مکرر کسی که از بورس خودرو خریداری می‌کند اگر آن را بفروشد باید مالیات سنگینی پرداخت کند.

ایزدخواه در مورد وضعیت واردات خودرو هم بیان کرد: واردات خودرو هم ممنوع است و فعلاً آزادسازی واردات مورد اجماع قرار نمی‌گیرد و بعید است که واردات آن آزاد شود.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

با شیوه قیمت گذاری شورای رقابت تنها 80 درصد رانت نصیب دلالان شد

دستورالعمل شورای رقابت تنها مشمول خودروهای پرتیراژ می شود

باید پایه قیمت‌گذاری را اصلاح کنیم

باید مشخص شود که شورا بر چه اساسی اجازه افزایش قیمت خودرو داده است

استدلال آقایان برای افزایش قیمت خودرو شفاف نیست!

طرح شورای رقابت یک اشکال اساسی دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی