پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

خودروسازان خارجی به جای CKD کاری باید این بار سرمایه گذاری نقدی کنند!

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این بار خودروسازان خارجی باید به سرمایه‌گذاری نقدی در کشورمان بپردازند و از سی. کی. دی کاری یا تولید تحت لیسانس خبری نخواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این بار خودروسازان خارجی باید به سرمایه‌گذاری نقدی در کشورمان بپردازند و از سی. کی. دی کاری یا تولید تحت لیسانس خبری نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: براساس استعلام وزارت صنعت از خودروسازان و قطعه‌سازان کشور و صحت‌سنجی انجام شده، تاکنون جز چند مورد ایمیل دریافتی از سوی خارجی‌ها، هیچ مکاتبه یا تماس رسمی برای حضور در بازار کشورمان انجام نشده است.

به گفته این مقام مسوول، هرچند اگر تماسی در این زمینه برقرار شود به‌طور حتم بررسی خواهیم کرد و به شرکت‌های داخلی نیز تاکید شده که در چارچوب ترسیم شده از سوی وزارت صنعت باید به انجام فعالیت‌های مشترک با خارجی‌ها اقدام کنند، اما علی‌الظاهر همه چیز به نهایی شدن لغو تحریم‌ها و مذاکره‌های سیاسی موکول شده است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:‌ در سال‌های گذشته طی دو دور تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه صنعت خودروی کشورمان، چالش‌ها و مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و آحاد جامعه ایجاد شد و به‌طور قطع خارجی‌ها جز با جبران مافات و احقاق حقوق مردم، صنایع و شرکت‌ها نمی‌توانند بار دیگر حضور در کشورمان را تجربه کنند.

معمارباشی ادامه‌ داد: ‌برخلاف گذشته، این بار خودروسازان خارجی باید به سرمایه‌گذاری نقدی در کشورمان بپردازند و از سی. کی. دی کاری یا تولید تحت لیسانس خبری نخواهد بود.

وی اشاره کرد: ‌ایجاد مراکز تحقیق و توسعه برای خودروسازان و اتصال این صنعت به شبکه‌های جهانی و بهره‌مندی از دانش، توانمندی و تجربه آنها، دیگر نکاتی است که در عقد قراردادهای همکاری مشترک دیده خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

بحران جهانی در زنجیره تامین خودرو

با شیوه قیمت گذاری شورای رقابت تنها 80 درصد رانت نصیب دلالان شد

لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در صنعت خودرو کشور

صیانت از سرمایه گذاری داخلی صنعت خودرو و قطعه سازی در الویت است

اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیین کننده تصمیم ها باشد

رقابت شورای رقابت با قیمت وارداتی ها/ تبعات قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی