پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آمیکو (4)

آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده

مدیر فروش آمیکو از آمادگی این شرکت برای حضور در نوسازی ناوگان فرسوده خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در بخش اول گفت وگو با ترکی ، مدیر فروش جدید آمیکو در خصوص مسائل و چشم انداز بازار خودرو و همچنین برنامه های و اهداف این شرکت اعم از نحوه حضور ورقابت و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر فروش آمیکو از آمادگی این شرکت برای حضور در نوسازی ناوگان فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در بخش اول گفت وگو با ترکی ، مدیر فروش جدید آمیکو در خصوص مسائل و چشم انداز بازار خودرو و همچنین برنامه های و اهداف این شرکت اعم از نحوه حضور ورقابت و میزان فروش صحبت کردیم.

در بخش دوم و پایانی علاوه بر پیگیری مسائل پیشین مابحثی مانند خودروهای کار ، خدمات پس از فروش ، عاملیت ها ، استانداردسازی ، فرهنگ سازی آمیکو برای خودروهایی با کاربری خاص و اخذ مجوز از شهرداری پرداخته ایم.ضمن اینکه در خلال این گفت وگو مدیر فروش آمیکو ترکی از آمادگی این شرکت برای حضور در نوسازی ناوگان فرسوده خبر داد.

آمیکو (3)

تابستان سال گذشته خودرویی با کاربری خاص رونمایی شد. الان وضعیت فروش آن‌ها چطور است؟ ضمن اینکه یکسری مشکلات هم با شهرداری در خصوص اخذ مجوز وجود داشت . این وضعیت به کجا رسیده است؟

خودروهای با کاربری خاص در همه جای دنیا تعریف‌شده است و معمولا فروش خودش را دارد. در کشور ما هنوز این فرهنگ خیلی جا نیفتاده است. اما این فرهنگ در حال ایجادشدن است.در یکسری از جاها که محل تجمع و محل تفریحات عصرگاهی و شبانه مردم است، یکسری افراد با ماشین ون یا خودروهای دیگر اقدام به فروش تغذیه می‌کنند.به این معنی است که و فروشگاه‌های سیار آرام آرام در حال باز کردن جای خود هستند. ضمن اینکه در خیلی از شهرها این فروشگاه های سیار اصلا جزو فرهنگ‌هایشان است. اما از سوی دیگر آمیکو به عنوان اولین شرکتی است که به این موضوع به صورت رسمی ورود کرده است. تجربه موفقی هم هست. البته همچنان در مرحله معرفی این نوع محصول قرار داریم و مشتریان هنوز با کارکرد آن خیلی آشنا نیستند. اما این نوع خودروها می توانند نقش بسیار مهمی در اقتصاد شهری با سرمایه ها کوچک ایفا کنند. در نظر بگیرد مثلا یک کسی که می‌خواهد یک مغازه بخواهد بخرد یا اجاره کند، در شرایط فعلی بایدهزینه های سنگینی بپردازد.ولی می تواند با هزینه بسیار کمتر یک خودرویک خودرو داشته باشد، فقط کافی است مجوز لازم را اخذ کند.

از شهرداری باید مجوز اخذ کند؟

هماهنگی لازم را با شهرداری تهران انجام داده ایم و این مجوز را به صورت کلی از شهرداری گرفتیم. فقط هر شرکت یا هر فرد که متقاضی فعالیت با این خودروها هست باید برای آن محل خاص مجوز بگیرد تا بتواند خودرو را در آن مکان مستقر کند.

در واقع آمیکو به جای تمرکز روی فروش این نوع خودرو، بیشتر بر فرهنگ سازی متمرکز شده است؟

بله؛ از نظر من آمیکو نسبت به خودروسازان دیگر چند ویژگی خاص دارد. یکی این‌که داریم روی برندسازی داریم کار می‌کنیم، یعنی داریم برند خود را ایجاد می‌کنیم، بنابراین ما محصول خارجي نمي‌آوريم تا با برند خارجي توليد كنيم؛ ما برند آميكو را توليد مي‌كنيم. اين برندسازي يك برند ايراني به نام آميكو در همان محصولات مي‌تواند نام و اعتبار صنعت خودروي کشور را بالا ببرد .در بلند مدت نیز می تواند به تحقق اهداف صادراتی کمک کند. در بحث صادرات اگر يك محصول خارجي را بياوريد و از كارخانه صادرش كنيد، در نهایت نهايتا به‌نام شركت مادر شناخته خواهد شد، ولي اين محصول كاملا محصول ايراني شناخته خواهد شد، حتي اگر ما بعضي اجزايش را مجبور باشيم از جاهاي ديگر تهيه كنيم. اين يك ويژگي شركت آميكو است كه به نظر من كمتر مشابه دارد .ويژگي ديگر این است که سعی می کند فاصله‌اش را با مشتري به حداقل برساند، يعني آن نياز مشتري را تا جايي كه مي‌تواند شناسايي و كاملا رفع كند .به این معنی که مشتري وقتي محصول را از آميكو خريد، كمتر نياز داشته باشد به جای دیگری مراجعه كند. به عنوان مثال خودرو 2631 که با کاربری به دست مصرف کننده می رسد .روي محصولات كاميونت هم همين محصول فروشگاه سيار را داريم، برای سایر محصولات هم يك چنين استراتژي‌اي داريم به زودي نتايجش اعلام خواهد شد.

آیا آميكو امسال نمايندگي فروش خود را افزايش خواهد داد؟

در حال حاضر در مجموع 48 نمايندگي و عامليت فروش داريم. در برنامه هایمان برای سال جاری علاوه بر افزایش عاملیت ها دو برنامه توسعه كمّي و كيفي شبكه ها را نیز در دستور كار داريم. توسعه كمّي به این منظور که درتمام استان ها و مسيرهاي اصلي و استان‌هاي حتما نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش داشته باشيم .به این منظور که مشتريان ما در هر نقطه‌اي كه تشريف دارند، در فاصله زماني منطقي بتوانند به شبكه دسترسي داشته باشند. از لحاظ كيفي هم كيفيت خدماتمان را داريم ارتقاء مي‌دهيم .

آمیکو (1)

در این زمینه چه اقداماتی دردست دارید؟

به عنوان مثال يك شبكه امداد خودرو ايجاد كرده ايم خودروهايی که به این منظور در نظر گرفته ایم تجهیز شده و در حال توزیع در سراسری در شبکه نمایندگی ها هستند . بخش زيادي از نماينده‌هاي آمیکو نیز این خودروها را تحويل گرفته‌اند وبه زودی شبكه امداد سيارمان هم فعال می شود.در این بخش نیز در تلاش هستیم تا خدمات‌رساني‌به مشتريان ارتقاي خيلي بالاتري پيدا کند.

از لحاظ استاندارد ویکسان سازی شبکه عاملیت چه اقداماتی انجام شده است ؟

در وهله اول باید طبق ارزيابي ISQI يكسري استانداردها را بايد رعايت كنيم كه آن‌ها همیشه در دستور کار قرار دارند.ضمن اینکه بازهم بر اساس همان استانداردها در تلاش هستیم تا سطح ارائه خدمات را بیش از پیش ارتقا بدهیم. در خصوص متحدالشكل‌سازي نمایندگی ها باید بیان کنم که در دستور کار قراردارد اما در حال حاضراولويت اول نيست. اولويت اول اين است كه از لحاظ كمی و كيفي به نقطه‌اي برسيم كه رضايتمندي مشتري را در سطح بالاتری ايجاد كنيم . در گام بعد براي تقويت برند حتما برای یکسان سازی تمام نمايندگي‌ها اقدام خواهيم كرد.

براي سال 1400 شيوه‌هاي فروشتان متنوع‌تر خواهد شد و آيا تسهيلاتي در نظر خواهيد گرفت؟

ما دو دسته فروش داريم؛ يكسري فروش‌هاي سازماني و ارگاني هست كه به هر حال شركت‌ها با توجه به نيازشان با تعداد بالايي خريد مي‌كنند .در این حالت بر اساس شرايط و روابط فی مابین شرایط دیده می شود و برای فروش به توافق می رسیم .بخشی دیگری از فروش هم نقدی است . ضمن اینکه با شركت‌هاي ليزينگ و بانك‌ها هم در حال عقد قرارداد هستيم، براي اين‌كه شرايط متنوعي را بتوانيم در اختيار مشتريانمان بگذاريم.

آمیکو (2)

با توجه به طرح نوسازي ناوگان فرسوده آمیکو چقدر توانايي و آمادگي براي مشاركت دارد؟

طرح نوسازي ناوگان كه از سوي دولت محترم اعلام شد، طرح خيلي خوبي بود، ولي به دلايل مختلف كه عمده‌اش تحريم‌ها بود، به درستی اجرا نشد. با توجه به اين‌كه در حال حاضر خودرو داریم باید بیان کنم که کاملا آمادگی مشارکت در این طرح را داریم. .به هر حال هر زمان دولت محترم در اين زمينه برنامه‌اي داشته باشد، قطعا آميكو با اشتياق به اين طرح پاسخ مثبت خواهد داد و فعالانه در آن شركت خواهد كرد. از یک سو جایگزینی خودروهای فرسوده برای ما یک امکان ویک بازار به شمار می آید و از سوی دیگر مسئوليت اجتماعي ما هم هست كه در نوسازی ناوگان فرسوده كمك كنيم .

براي مشتريان قديمي‌ چه برنامه‌اي داريد ؟

در حوزه پيكاپ با توجه به زمان ورود خيلي مشتريان قديمي نداريم . براي كشنده‌ها نیز طرح‌هايي در در دست مطالعه وبررسی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.دنبال مسیری هستیم تا این دسته از مشتریان بتوانند از خدمات خاصی بهره ببرند.مثلا بتوانند دوباره در یک بازه زمانی گارانتی شده و از خدمات در آن دوره بهره ببرند. یا خودروهای آن ها را تعمیرات اساسی (overhaul) ویا به روز رسانی کنیم.اما در حال حاضر برای جایگزینی خیر ، برنامه ای نداریم.

برای اهداف صادراتی مطالعاتی انجام شده است؟ آیا بازارهایی را بررسی و رصد کردید؟

به نظر بازار کشور یک بازار بزرگی است، بنابراین اولویت اول شرکت‌ها معمولا همیشه روی بازارهای داخلی متمرکز هست. اما در عین حال آمیکو بازارهای صادراتی را با توجه به نزدیکی‌ به کشورهای آسیای میانه هم به‌عنوان یک بازار بزرگ در دستور کار قرار داده است. برای سایر کشورها همجوار هم در حال مطالعه و مذاکره هستیم. البته برای اینکه در بخش صادرات در ابتدای راه هستیم شاید فعلا عدد خیلی بزرگی را به دست نیاوریم، ولی همانطور که اشاره کردم در ابتدای راه هستیم و فکر می کنم با توجه به کیفیت محصولاتمان بتوانیم اهداف صادراتی را نیز بر اساس برنامه ها محقق کنیم .

انتهای پیام/

طرح فروش ویژه پیکاپ آسنا

رونمایی از 2 محصول جدید آمیکو

انتشار جزئیات فنی سیستم ترمز کامیون 2631 آمیکو

مغفول ماندن ظرفیت تولید داخل با واردات خودرو کارکرده/ برنامه آمیکو برای بازار لوازم یدکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی