پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بت‌موبیل

پدر بت‌موبیل ، در گذشت

خالق اتومبیل بت‌من و تعداد زیادی از خودروهای سفارشی خارق‌العاده،جورج بَِریس در سن 89 سالگی درگذشت.وی فرزند مهاجران یونانی بود و به جای پیوستن به شغل خانوادگی ود در یک رستوران ،به دلیل داشتن علاقه زیاد به اتومبیل‌هایو هواپیما و طراحی،در 18 سالگی به سمت لس‌آنجلس کشیده شد و روند جدیدی را شروع کرد. بعد […]

javankhodro
دوشنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

خالق اتومبیل بت‌من و تعداد زیادی از خودروهای سفارشی خارق‌العاده،جورج بَِریس در سن 89 سالگی درگذشت.وی فرزند مهاجران یونانی بود و به جای پیوستن به شغل خانوادگی ود در یک رستوران ،به دلیل داشتن علاقه زیاد به اتومبیل‌هایو هواپیما و طراحی،در 18 سالگی به سمت لس‌آنجلس کشیده شد و روند جدیدی را شروع کرد.

بعد از جنگ دوم ، بسیاری از نوجوانان با استفاده از قطعات خودروهای مختلف و تغییر آنها، خودروهای عجیبی خلق می‌کردند.دقیقا بَِریس نیز ، همین کار را می کرد.از خودروهایی که وی ساخته است می توان به دو عدد شورولت 1948 برای فیلم “دبیرستان محرمانه” و خودروی مرکوری فیلم جیمز دین یعنی “شورش بدون دلیل”  اشاره کرد.او حتی سفارشی‌سازی پورشه اسپایدر 550 را برای جیمز دین انجام داد. اما آن چیزی که جورج بَِریس را به شهرت رساند، طراحی خودروی بت‌موبیل در سال 1966 بود.

دقیقا در زمانی که تلویزیون به دنبال ماشین مناسبی برای بت‌من بود که به‌منظور مقابله با جرم و جنایت، طراحی شده باشد ، بَِریس از یک لینکلن Futura مدل 1955 استفاده کرد و ظرف 15 روز و با بودجه 15 هزار دلاری، نخستین بت‌موبیل را تولیدکرد.

 همین خودرو در سال 2013 با قیمت 4,620,000 دلار در حراجی بارت جکسون به فروش رسید.افراد مشهوری چون :الویس پریسلی، فرانک سیناترا، سونی و حتی مایکل جکسون ، نیز از دیگر مشتریان جورج بَِریس بوده اند.

بت‌موبیل بت‌موبیل

به نقل از پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی