پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید شاهین

آمار تولید خودروسازان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰| تولید یک هزار و ۳۹۲ دستگاه شاهین توسط سایپا

طبق اطلاعات به دست رسیده از سامانه کدال، ایران خودرو و سایپا تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۵۴ دستگاه تارا و یک هزار و ۳۹۲ دستگاه شاهین تولید کرده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با توجه به اطلاعات موجود بر روی وبسایت کدال، گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت ماه گذشته هزار و […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ خرداد ۱۴۰۰

طبق اطلاعات به دست رسیده از سامانه کدال، ایران خودرو و سایپا تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۵۴ دستگاه تارا و یک هزار و ۳۹۲ دستگاه شاهین تولید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با توجه به اطلاعات موجود بر روی وبسایت کدال، گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت ماه گذشته هزار و ۳۹۲ دستگاه شاهین دنده ای تیپ G را تجاری سازی کرده است. همچنین ایران خودرو هم همان ماه توانسته تا ۱۵۴ دستگاه تارا را به مرحله تجاری سازی برساند.

آن طور که بر اساس آمار رسمی کدال مشخص است، سایپا سرعت تولید شاهین را افزایش داده و از سویی رشد تولید تارا دنده ای نشان می دهد که ایران خودرو آمار شتاب گیری برای تولید این سدان جدید جهت عرضه به بازار است.

شاهین و تارا دو سدان ملی جدید به حساب می آیند که فرایند تولید رسمی آن ها از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و حال در بهار ۱۴۰۰، تولید پیوسته تری را در خطوط تولید تجربه می کنند. البته که هنوز تولید انبوه ایران خودرو تارا آغاز نشده است و فعلا خط تولید این محصول، تیراژ محدودی از آن را آماده عرضه می کند.

با توجه به آمار رسمی کدال، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ گروه خودروسازی سایپا سه هزار و ۹۰۵ دستگاه شاهین دنده ای G را تولید و به مرحله تجاری سازی رسانده است. همچنین ایران خودرو هم تا پایان ماه گذشته، ۳۴۱ دستگاه تارا را تولید و قابلیت عرضه آن ها را فراهم کرده است.

آن طور که گفته می شود، از تیر ماه سال جاری تحویل تارا دنده ای به مشتریان آغاز خواهد شد و به همین خاطر، تولید این سدان جدید در گروه صنعتی ایران خودرو افزایش پیدا می کند.

همچنین با توجه به حجم تعهدات مربوط به شاهین و از سویی فعالیت قطعه سازان، در تابستان سال ۱۴۰۰ روند تولید این سدان سایپایی افزایش پیدا می کند و شیف های کاری جدید برای ساخت اولین عضو خانواده SP100 مشغول می شوند.

لازم به ذکر است که در آمار سامانه کدال، تولید تجاری سازی شده گزارش می شود. در صنعت خودرو آمار تولید تجاری متفاوت از آمار تولید کلی است. منظور از تولید تجاری، خودرویی است که آماده ارسال به نمایندگی ها و ستاد تحویل خودروساز است. اما آمار تولید کلی می تواند خودروهای ناقص را هم در بر بگیرد. برای همین همیشه، آمار تولید تجاری تا حدی کمتر از آمار کلی خودروسازان است.

انتهای پیام

افتتاح و راه‌اندازی اولين بازارچه قطعات يدكی کشور توسط گروه سایپا

حرکت سایپا به سوی تولید خودروهای باکیفیت قابل تحسین است

تضمین های کیفیت شاهین در داخل و خارج از ایران

سایپای نوین به دنبال بومی‌ سازی صنعت خودرو و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی