پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی شیرون

شیرون ، ابر خودروی بوگاتی

کمپانی بوگاتی بعد از فروش همه نمونه های مدل ویرون ، آماده ارائه نسل جدید ابر خودروی خودبه نام شیرون، در سال 2016 می باشد.تلفظ دقیق این محصول “شیر-ان ” است. این محصول جدید در حال حاضر به‌صورت نسخه آزمایشی در حال تست است و بنابرآنچه کارخانه اعلام کرده است ، نمونه هوشمندتر، سبک‌تر و […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

کمپانی بوگاتی بعد از فروش همه نمونه های مدل ویرون ، آماده ارائه نسل جدید ابر خودروی خودبه نام شیرون، در سال 2016 می باشد.تلفظ دقیق این محصول “شیر-ان ” است.

این محصول جدید در حال حاضر به‌صورت نسخه آزمایشی در حال تست است و بنابرآنچه کارخانه اعلام کرده است ، نمونه هوشمندتر، سبک‌تر و قوی‌تر از مدل ویرون می باشد.

این اطلاعات پس از آزمایش آخرین نمونه‌های تولیدی ویرون در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان درز یافته است. بوگاتی که ویرون را نخستین بار در سال 2005 معرفی و به فاصله کوتاهی تولید آن را شروع نمود با استفاده از 30 نمونه اولیه که هریک ویژگی‌های خاص خود را داشتند توانست در حین آزمایش جاده‌ای بر بسیاری از نقایص فنی غلبه نماید و نمونه‌ای بی‌نقص از یک برند شناخته‌شده را به علاقه‌مندان ارائه نمود

بوگاتی شیرون

اما یکی از مشکلاتی که ویرون داشت و هیچ وقت برطرف نشد ،  وزن نسبتاً سنگین آن بود که گویا در مدل شیرون برای آن فکری اساسی شده است.

بوگاتی برنامه ویژه‌ای برای شیرون دارد. یکی ازاین برنامه‌ها، تولید یک ابرخودرو اسپرت و سبک است و بوگاتی برای این کار تغییرات گسترده‌ای در شیرون به نسبت ویرون اعمال نموده است.

با توجه به اطلاعات مجله اتومبیل، شیرون از یک پلاتفورم فیبرکربنی سود می‌برد و تنها تعداد اندکی از قطعات نسل قبل در مدل جدید بکار گرفته می‌شوند.بعلاوه موتور شیرون همان نمونه w16 خواهد بود. درعین‌حال 4 توربوشارژر کاملاً جدید و بازمهندسی‌شده در محفظه موتور قرار خواهند گرفت تا نیرویی مضاعف، شیرون را به جلو حرکت دهد.

بوگاتی شیرون

ازآنجاکه شیرون تنها نمونه از ابرخودروهای اسپرت با موتور 16 سیلندر است، در هنگام رانندگی و برای پرهیز از وضعیت پدیده لگد توربو، ترتیبی اتخاذ شده تا به‌صورتی کاملاً الکتریکی و با کمک سامانه تزریق مستقیم سوخت دو مورد از توربوشارژهای 4 گانه به‌گونه‌ای فعالیت کنند که لگد توربو کاملاً حذف گردد.

انتظار می‌رود قدرت این ابرپیشرانه 1500 اسب بخار و گشتاور آن چیزی در حدود 1490 نیوتن متر باشد. این قدرت و گشتاور باعث شده تا شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت برای شیرون به عدد خارق‌العاده 2.5 ثانیه برسد و بیشینه سرعتی نزدیک به 460 کیلومتر بر ساعت را محقق سازد. بدین ترتیب شیرون 300 اسب بخار بیش از ویرون قدرت خواهد داشت و تا 29 کیلومتر بر ساعت، یشتر سرعت می‌گیرد..

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی